/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Java og nemid, undgå virus?
Fra : nosunshine5
Vist : 611 gange
50 point
Dato : 30-08-12 20:51

Hmm på diverse hjemmesider. Dukker der advarsler op om at java har et smut hul. Og at man bør bruge et internetprogram til sin nemid, med java aktiv.

Og en anden uden java aktiv til almindelig surfing.

Hvordan gør jeg så java inaktiv i eksempelvis xplore?

For så vil jeg bruge et af de andre internetprogrammer til nemid, indtil de har fixet deres problem.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-08-12 21:03

Det tror jeg, er noget sludder. Hvor har du læst det?

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 30-08-12 21:13

http://www.bt.dk/danmark/it-organisation-advarer-pas-paa-naar-i-bruger-nemid

Den er så copieret til flere avishjemmesider. Men ejg kan jo selvfølgelig ikke vide om det bare ukritisk er smidt videre.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-08-12 21:14

Hvis din Firewall ellers er rimelig god, holder den det ude, og Windows er altså ikke god nok til den form for sikkerhed, men ellers er det ikke noget du burde bekymre dig for, nærmere Banken
eller NemId, der ellers siger god for den slags uheld, sidst jeg så TV, de fordømmer det ikke, eller bare forsøger at udbedre deres egne såkaldte HULLER i deres eget system.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-08-12 21:21

Citat
Hvordan gør jeg så java inaktiv i eksempelvis xplore?

Det kan gøres gennem din Firewal, og der kan du forbyde Java adgang, med mindre du tillader det.
Og der mener jeg ikke den funktion findes i Windows, så skal du over i andre, med seperate funktioner.
Selv bruger jeg Sygate Personal Firewall og den virker som den skal, altså med at jeg giver den tilladelse for hver session med Java, da jeg hverken vil have opdateringer eller andet fra det firma.
Men desværre et nødvendigt onde, for at komme på netbank

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-08-12 21:23

Ja, det er tæt på en "hoax" = tom trussel :)

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 60 point
Dato : 30-08-12 21:24

Slå Java fra i Funktioner, fanen Avanceret, ca midtvejs nede kan du slå det fra

Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 30-08-12 21:31

Tak for svaret Klaudi.

:)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-08-12 13:54

velbekomme