/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Romney vil fordoble USA's problemer
Fra : PeterTheisen
Vist : 362 gange
10 point
Dato : 29-08-12 18:06

Hvordan kan det være, at flertallet af amerikanerne overvejer at sætte kryds ud for kandidaten Mitt Romney, der vil give skattelettelser tre gange, men kun skære det offentlige forbrug på især ældrepleje og medicintilskud en gang?

Skal man være universitetsuddannet økonom for at se, at det ikke hænger sammen økonomisk? Skal man være uddannet fra en højere anstalt for at iagttage, at både Reagan og Bush'erne forsøgte sig med samme strategi, hvilket forværrede problemerne for USA dengang, og at det samme naturligvis vil ske igen?

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 20 point
Dato : 29-08-12 18:38

Danskere "elsker" staten, vi afleverer "gladeligt" over ½ af indkomsten i skat/afgifter, amerikanerne hader staten, den er det rene socialisme/kommunisme (ligesom Europa), så den skal sultes ihjel!

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 29-08-12 19:15

Ja, det må være forklaringen, men det burde da vække lidt mistanke hos nogle af vælgerne, at Romney blot er ude på at køre landet helt i sænk, og at den vej måske baner vejen for "det rene socialisme/kommunisme". Hvorfor kan de ikke indse, at problemerne blot kunne løses ved at vælge en økonom til at styre landet (stort set alle USA's præsidenter har været advokater, mens vores primært har været økonomer), og at man måske bare skulle hæve skatter og afgifter en smule?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-08-12 21:42

Dumme mennesker stemmer på Romney.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-08-12 22:37

Der er dele af amerikanerne der ikke kunne drømme om at stemme på en farvet, især i sydstaterne hvor Ku Klux Klan stadig har tilhængere.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-08-12 23:33

Lige inden kanen kalder....ja, der står kanen - ikke konen.....vil jeg lige "kaste" et spørgsmål ud. Håber så sandelig ikke , spørgsmålet spolerer Jeres nattesøvn..

Hvad godt har Obama gjort..?

G'nat og sov godt, de damer og de herrer.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 30-08-12 06:12

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 30-08-12 06:42

Republikanerne må være skitzofrene.
De er imod abort(fosterdrab), men går ind for skydevåben.
De er stolte af, at de går i kirke, roser sig af at være kristne(næstekærlige) men går imod lige adgang til sygehuse.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-08-12 06:44

Selv tak, PeterTheisen.

Til Tommy, sundhedsreform og død Osama, fx.