/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
For stærkt krydret gryderet.
Fra : spimmer
Vist : 573 gange
200 point
Dato : 29-08-12 06:49

Hej.
Jeg lavede en gryderet i aftes. Den blev mega stærk, så man ikke skulle have skjorten nede i bykseren, mens man spiste.
Der er imidlertid så meget tilbage, at der til en gang mere.
Er der noget jeg kan gøre, for at gøre den mildere?
spimmer.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 29-08-12 06:52

Hvad er der i retten?

Hvis det er en karryret kan du mildne med kokosmælk.
Hvis anden evt. med fløde (blandet med mælk).

Kommer som sagt lidt an på ingredienserne

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-08-12 07:01

Nogle gange kan et lille nip sukker gavne.

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 29-08-12 07:02

Lidt sukker eller frugt (æble/ananas) kan også hjælpe på det, ligesom det også hjælper at tilsætte et par rå kartofler i små tern og lade dem koge ud i retten.

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 29-08-12 07:06

Hej.
Retten er et mix af Løse ris, skinketern, peberfrugter, ærter, majs og perleløg.
Det er krydret med Karry, Sambal Olek Scharf, salt og peber.
spimmer.

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 29-08-12 07:09

Så ville jeg putte lidt æble og ananastern i og eventuelt runde af med kokosfløde.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 29-08-12 07:59

Til de ingredienser ville jeg så absolut bruge madlavningsfløde

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 29-08-12 08:10

og jeg kokosmæl

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-08-12 10:35

Man skal passe på med eksotiske krydderiblandinger, brug dem først og så kan man efterfølgende supplere med peber.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 29-08-12 17:06

Til denne ret ville jeg også bruge kokosmælk, hvis altså den skal "fortyndes"

Alternativt kan du servere retten som den er og så med en klat kold creme fraiche som tilbehør. Så kan man selv justere lidt. Server agurketern til - det hjælper også til at "dulme" det stærke og passer fint til retten.

Tja, og en øl til er vel heller ikke af vejen?

Godkendelse af svar
Fra : spimmer

Dato : 30-08-12 06:41

Tak for svaret Nordsted1. Det fungerede bare!