/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Komfur
Fra : smileyDKK
Vist : 503 gange
100 point
Dato : 29-08-12 01:18

Hej alle sammen ved ikke om det er det rigtige sted jeg skriver dette men vil lige høre om der er nogle der kan fortelle mig hvordan man kortslutter et komfur så det ikke kan laves håber der er en der kan hjælpe mig på forhån tak

P.S. nej det er ikke noget med med forsikring svindel der er bare sådan at den vissevært der står for det ikke vil komme med et nyt komfur til mig da han ikke kan lige mig og har ringet til boligforening og sagt at min komfur tager godt og vel 2 timer om at koge vand til æg og visseværten siger at det er normalt og boligforening siger at jeg er den eneste bebor der ikke har fået skiftet komfur i nu og alle har får og nu har jeg snart boet her i 6 år så håber der er nogle der kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-08-12 07:05

Jeg synes da hellere, at du skal sende en skriftlig klage til dit boligselskab.

Du kalder det "boligforening", men jeg går ud fra, at det er et boligselskab.

Viceværten er ansat af selskabet, til at udføre forskellige opgaver, i sidste ende er det selskabet, der bestemmer, så send en klage til selskabet.

Kommentar
Fra : smileyDKK

Dato : 29-08-12 09:13

det har jeg prøvet og det hjælp ikke men prøver bare igen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-08-12 10:43

Nogle viceværter tror at det er dem der bestemmer.

De steder hvor jeg har boet skifter de vandhaner og hvidevarer ud uden større diskussion, mange gange er det billigere end at få en håndværker til at reparere på noget.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 29-08-12 12:28

Citat
hvordan man kortslutter et komfur så det ikke kan laves

Det kan ikke lade sig gøre uden det kan ses,og så kommer du selv til at betale. Du skal bede om at få det lavet, da du ikke nævner hvad det er for et komfur eller hvordan det er sluttet til er det svært at se hvad der er problemet om der mangler en fase eller hvad.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 29-08-12 14:51

Vil de ikke skifte dit komfur kan du gå vidrer med din klage - få det må ikke tage 2 timer at få vand til at koge, ved godt der nok er overdravet lidt, men klag og gør det endelig på skrift.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-08-12 15:01

Hvis Du skal langtidsstege en and til juleaften skal Du nok sætte den i ovnen i dag

Kommentar
Fra : smileyDKK

Dato : 29-08-12 16:46

det er et komfur der er 20 år gammel det var været der siden boligen blev bygget så og så det er næsten lige før jeg skal sætte anden over i dan hvis vi skal have and hjemme ved mig jule aften men tak for alt jeres hjælp har skrevet en klage og har endda og så ringet i dan til dem og de har lovet at der kommer et nyt komfur til mig i morgen så nu må vi jo se og de holder hvad de låger

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-08-12 21:01

Citat
de har lovet at der kommer et nyt komfur til mig i morgen

Det håber vi.
Skriv herinde om det lykkes.

I sådanne situationer kan det være en god idé, at kommunikere på mail, for hvis du kan dokumentere hvad der er skrevet mellem dig og boligselskabet, så står du stærkere hvis du skal videre med sagen.

Kommentar
Fra : smileyDKK

Dato : 30-08-12 09:09

skal jeg nok huske

Kommentar
Fra : smileyDKK

Dato : 07-09-12 00:22

der er stadig ikke kommet noget nyt komfur til mig i nu efter de har lovet så nu vil jeg så skrive til dem igen

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 07-09-12 07:06

Hmmm, kan man klage til beboerklagenævnet i sådan en sag?

Kommentar
Fra : Jagd

Dato : 13-11-12 12:45

Så blev det så politisk, jeg synes nu at man skal kontollere om der skulle være en sikring der er sprunget, hvis det er skruesikringer kan de rent faktisk " dø" af alderdom. Det lyder som om at der mangler en fase ( sikring )

Kommentar
Fra : smileyDKK

Dato : 13-11-12 16:14

hej nu har jeg ikke rigtig været her inde på den sidste men kan komme med denne nye opdate om mit komfur jeg her ikke fået noget nyt i nu og det er ikke nogle med min sikring da jeg har haft en elektriker oppe og se på det og han siger også bare at jeg skal have et nyt komfur så jeg tror snart at jeg bare går ud og køber et nyt og så sender regningen til boligforening eller også til min vissevært og så må vi jo se hvad der sker

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 13-11-12 20:33

Jeg går ud fra, at du kan dokumentere (f.eks. med mail) at du har haft rettet henvendelse til boligselskabet vedr. dit komfur.

Ellers må du kontakte dem igen, via mail, så du kan dokumentere, at du har prøvet at få dem i tale.

Når det er på plads, så bør du klage til beboerklagenævnet i din kommune, her i 2012 koster det 136 kr.
http://www.bl.dk/beboerdemokrati/beboerklagenaevn/beboerklagenaevnets-kompetence

Fortsætter i næste indlæg..................

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 13-11-12 20:34

fortsat:

"Såfremt en udlejer ikke lever op til sin vedligeholdelsesforpligtelse i boperioden (f.eks. ikke udskifter en vaskekumme, der krakelerer), kan en klage behandles i beboerklagenævnet. Beboerklagenævnet kan herunder pålægge udlejer at lade bestemte vedligeholdelsesarbejder udføre."

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 13-11-12 20:35

Citat
jeg tror snart at jeg bare går ud og køber et nyt og så sender regningen til boligforening eller også til min vissevært og så må vi jo se hvad der sker

Jeg tror ikke du får nogen af dem til at betale hvis først du selv har købt det.

Du er nødt til, at spille efter reglerne.

Kommentar
Fra : smileyDKK

Dato : 14-11-12 11:31

ja men det syntes jeg også jeg har men jeg ved ikke det er lige før det er nemmer at flytte har ikke andet end problemer med denne her boligforening og vissevært så men skal nok holde jer opdate på hvad der sker