/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
BMI - find vægten
Fra : NalleSpas
Vist : 297 gange
20 point
Dato : 28-08-12 23:44

Hvordan man regner sig frem til BMI'en har jeg fint styr på. Nu står jeg med en problematik der forekommer mig en kende mere belastet. Hvordan man med højde og BMI når frem til personens vægt? Opgave/eks.:

"En person der er 1,72m høj, har et BMI på 24." Hvad er personens vægt?

Er der nogen der kan være behjælpelige med en simpel formel?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 29-08-12 01:05

BMI=V/(H*H) => BMI*H*H = V

Så vægten er BMI tallet ganget med højden ganget med højden.

I dit eksempel er vægten 72 kg

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 29-08-12 15:06

Kender du én, der skulle følge lidt bedre med.
Undskyld indsparket, men det er en typisk matematikbogsopgave, og det er herlt sikkert gennemgået.
Du skulle selv have opstillet den ligning som fun2 ganske rigtigt har vist.
Formentlig synes du nu, at du er mægtig smart, men du er formentlig stadig dårligere end dine klassekammerater til "ommøblering af formler".

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 29-08-12 15:37

Jeg synes egentlig ikke det lyder som en skoleopgave. For mig lyder det mere som en borger, der er 172 cm høj, og som gerne vil vide hvor meget han/hun skal tabe sig for at komme ned på "normalvægt".

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 30-08-12 06:50

Ja, og jeg har en onkel i A-arhus, han spiller på havelåge

Kommentar
Fra : Cosar

Dato : 25-10-12 21:44

Den normale formel er
Bmi = Vægt / (Højde * Højde) =

Men du skal bruge den der hedder

Vægt= (Højde * Højde) * Bmi <=> (1,72m * 1,72m) * 24 = 71 kg

71 Kg