/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Er filmen ægte
Fra : mig-selv
Vist : 652 gange
50 point
Dato : 28-08-12 22:01

http://www.liveleak.com/view?i=317_1218265064

ikke fordi jeg har ondt af det eller de menneske der var som de dengang var, men hvis man ser Schindlers liste så blev han sparket ned af en stol, og i 3die forsøg virkede det

Og hvorfor skulle man så ikke se den scene i Schindler´s liste, som egentlig var en drama/ dokumentar film over et par personers liv, var den for brutal eller hvad.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-08-12 08:15

bla bla bla

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 50 point
Dato : 29-08-12 11:18

Citat
Og hvorfor skulle man så ikke se den scene i Schindler´s liste, som egentlig var en drama/ dokumentar film over et par personers liv, var den for brutal eller hvad.

Nu er det længe siden,jeg har set Schindler´s liste.Men det dokumentariske,vil jeg nok sætte et "?" ved. For mig er det et Hollywood produkt.Med Steven Spielberg,som instruktør.Og flere professionelle skuespillerer.
Så jeg vil tro,virkeligheden er "bearbejdet",en smule.Til gengæld,tror jeg på at dit filmsekvens "are real".Også af den grund,at der findes "et hav",af lignende film,f.eks. på You Tube.Og kvaliteten er tydeligvis,ikke nutidens.

Selv de forfærdelige "hus til hus" kampe i Stalingrad,er rigt repræsenteret.På smalfilm.??

M.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 30-08-12 22:27

Tak for svaret Mosebaek.
Jeg sad bare og så en anden dokumentar film, der hed hitler´s børn, som var en rimelig ny dokumentar film om nazitidens børn/ børnebørn og i følge den skulle virkeligheden stemme rimelig overens, bortset fra den hængning altså.
Mellem dem der så filmen, inviteret eller ej af Spielberg, var Amon´s datter, netop fra 'listen' og hun gik, da de viste klippet med hendes far, der var på såkaldt jagt, fra altanen.
Det var som hun så sig selv tilbage til dengang.

Nogle af hitlers medløberes børn/ børnebørn tror stadig på det de forbrydelser, der foregik
eller vil ikke stå ved, at det var en forbrydelse, mens andre direkte væmmes ved deres forældre.

Og angående bla bla, kan jeg kun sige undskyld til vedkommende, da det åbenbart ikke rager ham hvad der i virkeligheden skete, og ville ønske, at han var til stede og kunne beskrive det, til vi andre, nu omdage, men tvivler på han ville overleve, og overføre det til noget brugbart.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-08-12 21:39

Selv tak,mig-selv.
Citat
Nogle af hitlers medløberes børn/ børnebørn tror stadig på det de forbrydelser, der foregik
eller vil ikke stå ved, at det var en forbrydelse,

Nogen tror de kan undertrykke sandheden.Jeg har da læst,at f.eks. det Iranske præstestyre,kalder holocaust for Israelsk propaganda...at det aldrig har fundet sted. Skønt der rundt i verden,ligger tonsvis af beviser. Ikke mindst fotos.

Vh. M.