/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
opførelse af skillevægge
Fra : tararam
Vist : 512 gange
30 point
Dato : 28-08-12 16:29

Fået flg. brev fra kommunen.
I forbindelse med byggetilladelse bedes redegøres for akustisk indeklima der skal opfylde kravene i bygnings reglement 2008 kap. 6.4.2 - lydisolering af adskillelse mellem værelser og andre rum.

Jeg havde tænkt mig at lave skillevæggene med 4,5x10 reglar og 2 lag gips på begge sider med rockwool imellem. Dette afviste kommunen, da det ikke overholder kravene.
Jeg er simpelthen så træt af det bokseri med dem, så er der en eller anden der ved hvad jeg kan lave disse skillevægge med, så det overholder disse krav.
Kan jeg bruge gasbeton 15 cm tykke ?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 28-08-12 16:36

Hvorfor søger du om byggetilladelse? Hvis det bare er en almindelig let skillevæg inde i din egen bolig, kan du vel bare sætte den op som du vil?

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 28-08-12 16:44

Det er 10 nye værelser til udlejning i nedlagt staldbygning.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-08-12 19:52

1 så skal det være stållægter med filt i top og bund og væg
2 væg opbygges af 2 særskilte vægge med luft i midten hver væg isoleres med 50mm Rockwool og 2 lag gips

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-08-12 19:57

Ellers kan du også læse her kig evt ender ungdomværelse http://www.gyproc.dk/files/Gyproc/Library/DIY-Handbook/DK_PDF/Indervægge.pdf