/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Voksmuseum i København
Fra : Gucci1704
Vist : 5223 gange
100 point
Dato : 27-08-12 17:36

Altså nu må jeg lige høre jer københavnere - Findes der et voksmuseum i København? På nettet står der, at det er lukket, men nogle kollegaer siger, det stadig er åbent, så hvad siger I der bor derovre?

Kommentar
Fra : XuZu

Dato : 27-08-12 17:42

Så vidt jeg ved, så er det lukket.

Der har været et ved Tivoli - Indgang gemmen Tivoli og indgang gemmen H.C Andersens Boulevard.

Har været der, da mine børn var mindre. Faktisk ret godt - også sammenlignet med
voksmuseet i London og Amsterdam. Madam

Senest var der på museet en udstilling om Titanic, som jeg også var inde og se.

Med der ligger så "Believe it or not" På Rådhuspladsen.
og på strøget - Guinnies World Record.
(Voks)

Men det er ikke Madam Tosaou (Eller hvordan det ellers staves)

Kommentar
Fra : XuZu

Dato : 27-08-12 17:44
Kommentar
Fra : XuZu

Dato : 27-08-12 17:58
Kommentar
Fra : XuZu

Dato : 27-08-12 18:00

Museet er der stadig med bygningen - Der er altså bare forskellige, skiftende, udstillinger på stedet.

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 27-08-12 18:01

Ja, det er også dt jeg får frem, når jeg søger. Min kollaga påstår dog stadig, at det er genåbnet?
Jeg ved der ligger ihvert fald Ripleys belive or not, og både den og guiness world record lyder spændende, men er jo ikke helt det samme som et voksmuseum (ved heller ikke om det er madame tussands)
Lader lige stå lidt åben

Kommentar
Fra : XuZu

Dato : 27-08-12 18:07

Jeg kan kigge efter i morgen eller i overmorgen.

Måske er den genåbnet efter Titatic udstillingen ?

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 27-08-12 18:15

Hm, hvem ved.?
Det ville da være dejlig om du ville kigge en ekstra gang - tusind tak.
Tænker også om det er flyttet ind hos ripleys, da det åbentbart hører under der.

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 27-08-12 18:16

Har du ellers ideer til sjove allerledes steder med et par teen agers i 14 - 15 års alderen, ud over alle topattraktionerne?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 27-08-12 18:24

Louis Tussaud's Voksmuseum lukker
25. jul. 2007 07.38 København

Er du vild med voksdukker, så har du travlt. 31. august lukker Louis Tussaud's Voksmuseum ved Tivoli i København nemlig.

Det er Ripley, der ejer museet, og de har valgt at dreje nøglen på grund af usikkerhed om H.C. Andersen Slottets fremtid.

Ellen Dahl er fra Tivolis kommunikationsafdeling:

- Det er en naturlig konsekvens af, at Tivoli havde andre planer for den grund som H.C. Andersen Slottet ligger på, der hvor museet lejer sig ind. Det var her Tivoli ønskede at bygge Norman Foster's hotelprojekt. Og så må man opsige de lejere, der er i de eksisterende lokaler.

Figurerne bliver nu flyttet til Ripleys andre forlystelser rundt om i verden.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-08-12 18:28

Når jeg søger på madame tussands + åbningstider, fremkommer der blot at museet er lukket 2007, så jeg tror ikke på det er genåbnet for hvem vil ikke gerne oplyse åbningstider hvis der var turister til biksen.

Kommentar
Fra : XuZu

Dato : 27-08-12 19:41

De steder, som jeg selv synes var gode, og som mine børn synes var gode er:

Nationalmuseet.
Ny Vestergade 10, København K.

Tøjhusmuseet. (Der er en udstilling om krigen i Afghanistan lige nu)
Tøjhusgade 3, København K.

Arbejdermuseet.
Rømersgade 22, København K.

Christiansborg Slot
Christiansborg Slotsplads, København K.

Botanisk Have
Gothersgade 128, København K.

Frihedsmuseet (1940-1945)
Churchhilparken 7, København K.

Musikmuseet
Åbenrå 32, København K.

Zoologisk Have
Roskildevej 32, Frederiksberg

Politimuseet
Fælledvej 20, København N

Zoologisk Museeum
Universitetsparken 15, København Ø

Nettobådene -
Havnerundfart på 1½ time også i Københavns kanaler. 40 kr.pr. person
(Er meget billigere end alle de andre havnerundfarter !!!)

Experimentariet
Tuborg Havn 7, Hellerup

Tja, slå dem om på nettet og kig nærmere ...

Kommentar
Fra : XuZu

Dato : 27-08-12 19:42

Tivoli & Bakken ...

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 27-08-12 20:59

Nu er figuerne fordelt ud over hele verden, så hvis i krydser Rådhuspladsen i forhold til hvor det gamle museum lå og forventer at se en masse dukker så bliver i skuffede.

Knægtene er 15 år gamle så de vil helt sikker få noget ud af Riply og der er rabat hvis man køber til alle dens museeumer - jeg vil dog fravælge HC Andersen delen med mindre det er for at få lidt kultur så tror jeg det vil være kedligt.

Som nævnt tidliger så er Bakken (tag hestevogn fra Klampenborg) og Tivoli et hit.

Er de til vand er DGI-byen bestemt et besøg vær også for dig da der voksen hygge derinde også.

Explanetariumet hvor man selv skal yde en indsat for at det er sjovt, men man skal være til sjove og firnulige esperimenter og forklaringer.

Ved ikke lige hvad der går i planetariumet men det er altid et besøg vær for at se en film i den runde sal - ALLE deres film er gode og der er billige spisesteder på sammen vej.

Jeg vil anbefalde dig www.aok.dk

Nu ved jeg ikke hvordan det er med forplejningen, men tilmeld dig sweatdeal og alle de andre dags tilbuds dealer - der er tit brunch og andet mad i, så det bliver en del billiger at spise.

Alt efter hvor i kommer vil jeg anbefalde jer at tage en kanalrundfart med AOK.

Prøv at google spøgseltur i København, der er vis ca 3 stk og det skulle være smadder godt, har ikke selv fået taget mig sammen, men mange har anbefaldet det

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 27-08-12 21:10

lige ved hovedbanegården ligger der et kæmpe turist info center.

Hmm ved ikke om den er lukket, men er der en kvinde med må drenge lige leve med en tur forbi Amalienborg for at se alle kjolerne.

Tag toget eller bilen og på shoppetur til Ringsted outlet der er noget for alle.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 27-08-12 21:18

Var med Nettobådene i lørdags det tager kun 1 time, men de er de billigste men også dem med de dårligste guider. Hvis man køber gennem AOF så er det Peter Olesen der er guide og det gør han sågodt at jeg overvejer tur nr 3.

Så er der jo staden, den er et besøg vær uanset ens holdning til stedet, de har også guidet ture.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 27-08-12 21:31

og så lige den sidste

Er i meget aktive er der 3 steder i København og omegn 3 gratis parkrum hver lørdag.

Det kan ofte godt betale sig at tage det offenlige, jeps du er hurtiger fremme med bilen men skal så ligge og lede efter en P-plads og det bliver så dyrt at i kunne have taget en taxi.

Man kan få en app til offenlig trafik i København, ved bare ikke hvad den hedder, men ellers planlæg dagen og så bliver www.rejseplanen.dk en rigtig god ven. Den bruger jeg selv hvergang jeg skal med Nørreport, Østerport og Helleruo alt efter hvor I bor.

Hmm så lige at der ikke stod køn, hmm mente ellers helt bestemt jeg havde set der stod drenge - så oven i alt det andet jeg har skrevet skal i tage en støg tur - ikke nødvendigvis for at købe men for at ose - i bunden af Strøget ligger der en masse lækre butikker som f.eks Gucci

Så kan I også tag på Rosenborg og se alle smykkerne.

Der er pt art festival i København, så der er en masse spændninge ting rundt omkring som ellers ikke er der. Tjek deres hjemmeside ud.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 28-08-12 07:22

Hvis vejret er godt, så tag en kanalrundfart i København.
Eller tag en turistbus og se København som rigtige turister.