/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
PageBreak og Span sider
Fra : rjpa
Vist : 412 gange
150 point
Dato : 02-06-03 11:11

Hej,

Jeg kører siden: www.oldreviews.com som er et sted om gamle spil (artikler og reviews). Når jeg skriver mine artikler og reviews bliver de som regel meget lange.
Jeg vil gerne have at når jeg f.eks. bruger koden: <!--pagebreak--> at teksten/indholdet så bliver spredt ud over flere sider. Jeg bruger følgende kode i dag:

$contents = nl2br($row["contents"]);
echo $contents;

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette?

Mvh
Rasmus

Kommentar
Fra : Jin2k

Dato : 09-06-03 13:25

Hvis jeg har forstået dig ret vil du indsætte et HTML "<br>" når du skriver <!--pagebreak-->...?
Det kan du nemt gøre sådan her:
Kode
$contents = str_replace("<!--pagebreak-->","<br>",$contents);

Hvis det ikke var det du mente så skriv lige :)
- Jin

Kommentar
Fra : rackbox

Dato : 15-06-03 19:23

Hvis du mener pagebreak i forbindelse med print skal du bruge CSS, eks:

style.css (
DIV.Break { page-break-after: always }
)

index.php(
<?php
echo "blahblahblahblahblahblah blahblah blahblahblah\n";
echo "<div class=Break></div>\n";
?>
)

Men hvis du skal splitte en lang tekst op i flere skærmsider med link til næste side, foreslår jeg at du splitter din tekst op i et array:

$my_array = explode("<!--PageBreak->",$my_review);
foreach ($my_array as $key => $value){
echo "<div class=article>\n";
echo nl2br($value);
echo "</div>\n";
}

og så kan du lave en <a href="#" onClick="this.document.article.style.visibility=visible">

og tilsvarende skjule de sider, der ikke skal ses.

Alternativet er at søge i din artikel efter sidetallet:

Side 1 = $my_array[0];
Side 2 = $my_array[1];
Side n = $my_array[n-1];

Håber det kan bruges!