/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Antenne på smartphones?
Fra : chrkp
Vist : 481 gange
100 point
Dato : 26-08-12 16:01

Er der nogen der ved noget om hvilke smartphones, der har de bedste antenner.
Jeg har et sommerhus, hvor jeg bruger mobilen som hotspot (lige nu har jeg en Samsung Galaxy S) og det fungerer ikke altid så godt - det er faktisks lidt som vinden blæser!
Jeg skal have en ny mobiltlf (den anden er ved at give op) og overvejer en Iphone 5, når den kommer på markedet, om en måneds tid.... men hvis dens antenne ikke er god, så er det ikke den jeg skal have....men hvordan finder man dog ud af den slags???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-08-12 16:47

Det er sendermasten der afgør forbindelsen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-08-12 16:48

Citat
Ubesvarede

- Besvarede

- Annullerede

- Slettede

Ialt

Kommentar
Fra : JegCain

Dato : 26-08-12 17:16

Det kan du ikke finde ud af da producenterne ikke vil oplyse det...

Kommentar
Fra : JegCain

Dato : 26-08-12 17:20
Kommentar
Fra : chrkp

Dato : 28-08-12 23:04

Hmmmm, jeg er godt klar over at sendemasterne har en betydning, men mobilens antenne er vel også en faktor - og da jeg skal have en smartphone, kan det jo ikke rigtig nytte at købe en mere "plain" mobil - jeg tror i øvrigt heller ikke de kan lave et hotspot. Anyway...der må der være test af det.... eller hvad? Nogen har jo fx fundet ud af at Iphone4s antenne er bedre end Iphone4......

Kommentar
Fra : JegCain

Dato : 28-08-12 23:34

Kopi fra "TJEK" :
Kvaliteten skal offentliggøres
Professor i antenne- og radioudbredelse, Gert Frølund Pedersen fra Aalborg Universitet, har udviklet en metode til at måle telefoners sende- og modtagekvalitet, som i dag er standard i den globale teleindustri. Således indberetter producenterne hver enkelt telefons ydeevne til den internationale brancheorganisation, CTIA.

»De tal burde være tilgængelige for forbrugerne, men af forretningsårsager ønsker producenterne ikke at lægge dem frem«, siger Gert Frølund Pedersen.