/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Expansionsbeholder
Fra : Jensvm
Vist : 526 gange
20 point
Dato : 25-08-12 11:17

Hej
Vi er ved at ombygge min søns hus (ældre hus der skal væltes om ca. 5 år), der er jordvarme. Defor har vi demonteret hele varmesystemet og monterer nu alt synlig i rummene (før vi startede var der et virvar af delvis isolerede rør på loftet) det gælder jo om så lav en fremløbs temperatur som mulig ved jordvarme (han er blevet stillet en besparelse på mellem 25 - 40 % i udsigt) . På det gamle anlæg var der åben expansion!

Spørgsmål: Vil det ikke være bedre med lukket (trykexpansion) i stedet, hvilken Type beholder skal vi købe, og hvordan/hvor skal den monteres! Huset er etplan 12 radiatorer, 10 rum ca. 150 m2!

glæder mig til Jeres svar!

Accepteret svar
Fra : Bassebo

Modtaget 20 point
Dato : 25-08-12 13:15

http://www.kierulff.dk/Ekspansionsbeholdere_-_beregn_storrelse.pdf

Læs dette , det kan give jeg det i mangler....

Mvh Bassebo

Godkendelse af svar
Fra : Jensvm

Dato : 26-08-12 10:08

Tak for hurtig og præsis svar Bassebo.