/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Kunne det ske i Danmark?
Fra : jubie
Vist : 693 gange
15 point
Dato : 25-08-12 09:22

Anders Behring Breivik

- Kunne sådan en person gøre det samme i Danmark,
som det, der hændte i Norge?

Er "etnerne" bedre eller dårligere integreret
i Danmark end i Norge?

Er "etnernernes" livsmønster og traditioner mere eller mindre
fremherskende i Danmark end i Norge?

God Lørdag fra Jubie

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-08-12 09:41

Citat
- Kunne sådan en person gøre det samme i Danmark,
som det, der hændte i Norge?

Selvfølgeligt! Fanatikere findes desværre overalt.Tror vi ikke det,er vi for naive.
Spørgsmål 2 og 3,skal jeg undlade at svare på.Af den simple grund,at jeg ikke ved det.

M.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-08-12 12:50

Ja, ABB kunne lige så godt være Dansk. Det Anders gjorde havde intet at gøre med "etnernernes" traditioner, livsmønster eller grad af integration, de var blot den anledning ABB brugte som undskyldning for sine ugerninger. Terroren havde i Andres tilfælde mindre med politik at gøre, end hans trang til at forvolde skade og dermed blive kendt.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-08-12 13:59

Jeg tror, som de tidligere indlæg, at den slags mennesker kan dukke op hvorsomhelst, og nårsomhelst, og i øvrigt har roterende fis i hovedet.

Da en eller anden idiot nedbrændte biblioteket i Alexandria, et af antikkens 7 underværker, for at blive "berømt" (X Faktor inden TV) var alle enige om at hans navn aldrig skulle nævnes, så han ikke opnåede sit mål.

Han blev herostratisk berømt, hed Herostratos!

Jeg synes, at man har givet ABB alt for meget taletid, ved alt lade retssagen været TV-dækket, han burde være tiet ihjel, men det er nok endnu sværere nu end i det gamle Ægypten

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-08-12 17:31

Citat
Det Anders gjorde havde intet at gøre med "etnernernes" traditioner, livsmønster eller grad af integration, de var blot den anledning ABB brugte som undskyldning for sine ugerninger. Terroren havde i Andres tilfælde mindre med politik at gøre, end hans trang til at forvolde skade og dermed blive kendt.
Det udsagn kræver da lidt dokumentation

Ja, en dansk udgave af Breivik kan nemt forekomme.

Jeg tror ikke, at muslimerne er godt integreret - nogen steder.

Mvh.

Kaptajnen

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-08-12 17:52

Tommy, Anders ville elske at læse dit indlæg, han vil læse det som at du støtter hans "sag" og dermed retfærdiggør du, i hans øjne, det han har gjort.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-08-12 18:27

Citat
Tommy, Anders ville elske at læse dit indlæg, han vil læse det som at du støtter hans "sag" og dermed retfærdiggør du, i hans øjne, det han har gjort.
Hvad er det for en gang bavl du skriver, mand!!??

Læs dit svar engang til;
Citat
Det Anders gjorde havde intet at gøre med "etnernernes" traditioner, livsmønster eller grad af integration, de var blot den anledning ABB brugte som undskyldning for sine ugerninger. Terroren havde i Andres tilfælde mindre med politik at gøre, end hans trang til at forvolde skade og dermed blive kendt.
Har du læst det??? Godt, så prøv og hør her.....du skriver: Det Anders gjorde havde intet at gøre med "etnernernes" traditioner, livsmønster eller grad af integration, de var blot den anledning ABB brugte som undskyldning for sine ugerninger. Hvordan kan du drage den konklusion??

Terroren havde i Andres tilfælde mindre med politik at gøre, end hans trang til at forvolde skade Igen, hvordan er du kommet frem til det facit.

Hvorfor må vi ikke drage en lære af Breivik massemyrderi?
Det dummeste man kan gøre er da, at lukke øjnene i, og bilde sig selv ind, at manden ikke myrdede p.gr.a. afmagt overfor den store indvandring - for, det var lige netop det, den iskolde morder gjorde. Derfor skal vi alle drage lære af hans ugerninger, på samme måde, som alle drog lære af malersvendens gerninger.

Tommy.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-08-12 18:54

Tommy, det er fint at du mener at Anders og dig har de samme holdninger, det er fint at du støtter op om ABBS kamp, det er fint at du mener at hans kamp og metoder kan retfærdiggøres. Men så stopper diskussionen her, for så er du entydigt uden for pædagogisk rækkevidde. Anders må være stolt af dig.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-08-12 20:22

Jeg skrevet det før - og jeg bliver desværre nødt til at gentage det: DU ER EN IGNORANT !!!

Citat
Tommy, det er fint at du mener at Anders og dig har de samme holdninger,
Hvor fanden har jeg skrevet, at jeg har samme holdninger som Breivik ?

Citat
det er fint at du støtter op om ABBS kamp, det er fint at du mener at hans kamp og metoder kan retfærdiggøres.
Hvor har jeg skrevet, at jeg støtter op om hans metoder?? Hvornår og hvor, har jeg skrevet det..?

Citat
for så er du entydigt uden for pædagogisk rækkevidde. Anders må være stolt af dig.
Den får godt nok ik' for lidt, hvad...

Hvis nogen er udenfor pædagogisk rækkevidde, så må det være dig.
Du ignorerer og "omfortolker" alle svar. Kort sagt, du vil kun høre det, der passer til dig og dine partikammeraters holdninger.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 25-08-12 22:26

@Kaptajn-Tommy,
Jeg tror, at alle politiske debatter forurenes af væsener, der i mangel på argumenter pådutter andre holdninger og motiver, der aldrig er udtrykt.
Det bedste, du kan gøre er, at overse/høre de opmærksomhedssøgende, og fortsætte dialogen med de seriøse.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 26-08-12 00:08

@Tommy, jeg tror ikke hverken du vil eller kan forstå det, men lad mig prøve at forklare det, så har jeg i det mindste gjort et forsøg på at bringe dig ud af din formørkelse.

Du siger at Islam er et stort problem, det samme gjorde ABB, har I så ikke samme holdning? Jeg har aldrig skrevet at du støtter op om ABBs metoder (men du har heller ikke skrevet at du ikke gør). Men i og med at du påstår at ABB gjorde det han gjorde pga et eller andet, siger du også at der er en rationel begrundelse, at det han har gjort kan retfærdiggøres. Men sådan hænger tingene ikke sammen. ABB begik ikke de 77 mord ude på øen pga. muslimerne. Han gjorde det af rent psykosociale grunde, og ikke pga politik. Han levede isoleret ude på en gård med sin mor, han ville gerne se sig selv som den store frelser, derfor gjorde han som han gjorde. Muslimerne var blot undskyldningen, havde det ikke været for dem, havde han blot opfundet en anden grund.

I den anden tråd skrev Olesen-50: "Bare der nu ikke kommer en ny Anders Bering Breivig" og du svarede: "Det kan meget nemt fremkomme.
Men i Danmark er vi så heldige - endnu da, at vi må diskutere indvandring på godt og ondt. Modsat Norge - og især Sverige. Disse to lande har nemlig den holdning, at så længe vi lukker øjnene, og ikke omtaler multikultien, eksisterer problemet ikke."

Heraf kan man umiddelbart udlede at du mener at man bør gøre dette eller hint for at undgå af tosser som ABB slår folk ihjel, eller med andre ord: Det er indvandringspolitikkens skyld at de 77 mennesker døde ude på øen. Du spænder ganske enkelt ABB for din ideologiske vogn. Vi kan ikke ændre vores politik på nogen som helst måde, for at undgå at typer som ABB går amok. Vi kan derimod forsøge at folk kommer så langt psykisk at de tror at massemord på unge mennesker kan retfærdiggøres.

Det samme med Hitler, han slog ikke 6millioner jøder ihjel af nogen som helst rationel grund. Det giver ikke mening at sige at Europa skulle have ændret politik for at undgå det.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-08-12 10:41

Citat
Du siger at Islam er et stort problem, det samme gjorde ABB, har I så ikke samme holdning?
Det, du skriver her, kan sammenlignes med Erasmus Montanus "En sten kan ikke flyve. Morlille kan ikke flyve - ergo, Morlille er en sten."

Citat
Jeg har aldrig skrevet at du støtter op om ABBs metoder
Du skrev: "det er fint at du støtter op om ABBS kamp, det er fint at du mener at hans kamp og metoder kan retfærdiggøres."

Citat
Men sådan hænger tingene ikke sammen. ABB begik ikke de 77 mord ude på øen pga. muslimerne. Han gjorde det af rent psykosociale grunde, og ikke pga politik.
Det ved du ikke en dyt om, og derfor er det rent gætværk fra din side.

Citat
Heraf kan man umiddelbart udlede at du mener at man bør gøre dette eller hint for at undgå af tosser som ABB slår folk ihjel, eller med andre ord: Det er indvandringspolitikkens skyld at de 77 mennesker døde ude på øen.
Det jeg mener er, at indvandringen ikke må gå stærkere end folk kan nå at følge med. Ellers sagt på en anden måde; Luk ikke flere ind end vi kan nå at integrere i samfundet.

Citat
Vi kan ikke ændre vores politik på nogen som helst måde, for at undgå at typer som ABB går amok
Her er jeg så af en helt anden opfattelse.

Citat
Vi kan derimod forsøge at folk kommer så langt psykisk at de tror at massemord på unge mennesker kan retfærdiggøres.
Mord på mennesker - uanset politisk overbevisning, hudfarve, seksuelorientering kan aldrig - og skal aldrig accepteres.

Citat
Det samme med Hitler, han slog ikke 6millioner jøder ihjel af nogen som helst rationel grund.
Det kommer da lidt an på hvem du spørger. Spurgte du datidens Tyskland, havde du nok fået svaret; At det var en nødvendig proces i fremtidens verdenssamfund.

Citat
Det giver ikke mening at sige at Europa skulle have ændret politik for at undgå det.
Her er du rigtig meget på glatis. Hvis der er nogen lande der har ændret politik efter 2. verdenskrig, så er det Europa - og osse i den grad.

Jeg kan ligesom fornemme på dine indlæg, at - hvis man ikke er for masse indvandring er man enten, nazist, højreekstremist, eller bare en tåbelig nar, der ikke kan få øje på indvandringens kulturberigelser.
Derfor, kære fun2, bliver vi to aldrig nogensinde enige om dette spørgsmål.

Jeg har ikke en døjt imod indvandring. Indvandring i gelente form er en nødvendighed, men vi skal stille krav til indvandrerne, og kun lukke de indvandrede ind, som samfundet har behov for.

Hvad hjælper det, det danske samfund, at lukke fx. en gedehyrde ind. Vi har ikke ikke brug for gedehyrder i danmark. Der imod vil det hjælpe det danske samfund, at lukke folk med højere uddannelser ind - hvis og såfremt, der er et behov for lige netop den uddannelse vedkommene indvandrer har.
Længere er den ikke.

Tommy

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-08-12 10:51

Kaptajn-Tommy,mod fun2,kæmper både dig og guderne forgæves.

Han er manipuleringens mester.Endda ret dygtig.

M.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 26-08-12 13:13

Tommy, det du siger er jo intet andet end: Vi skal gøre som terroristerne siger, ellers kommer der endnu flere terrorister. Det er præcist det terroristerne vil opnå.

Citat
Jeg kan ligesom fornemme på dine indlæg, at - hvis man ikke er for masse indvandring er man enten, nazist, højreekstremist, eller bare en tåbelig nar, der ikke kan få øje på indvandringens kulturberigelser.

Dine fornemmelser er meget forkerte, dem kan jeg sådan set ikke bruge til en skid.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-08-12 14:12

Fun2, du lider af samme nationalitet forskrækkelse, som alle andre bedrevidende Radikale.
De har nemlig også svært ved at forstå, at folk generelt føler afmagt og fortvivlelse når alle gamle traditioner skal slettes og smides væk for at komme imødekomme en anden kultur - eller et andet mindretal.
Efterhånden er det blevet et uartigt ord at eje et kolonihavehus, - og kun fordi, det er typisk dansk - og flages der med dannebrog samme sted, er det fordi man er nationalist.
Det er efterhånden en dødsynd at spise frikadeller og flæskesteg - ih du milde himmel, det bliver man racist af. Nu nævner jeg bare to - af mange eksempler.

En indvandring af mange uintegrerbare muslimer, som laver ballade, kræver ind, forlanger af samfundet, at det indrettes efter deres religion.....et eksempel, - et kristen kors i halskæden - bandlyst, at bære når man fx. er kassedame....osv osv osv osv...alt sammen med til, at den almene dansker begynder at føle afmagt og fortvivlelse over "Hvad sker der her" og "hvad fører det til" Så begynder det enkelte mennesker at reagere ved at tilside sætte alt demokrati og skrider til handling. Det er de mennesker, der mangler en "ventil" til at lukke dampen ud med - modsat de mere normale mennesker, som prøver at overbevise andre ved hjælp af debatter og påvisninger af problemet.

Min absolutte holdning er, jo flere uintegrerbare indvandrede der lukkes ind, jo større chance er der for en ny Breivik. Du kalder det terrorisme - jeg kalder det, afmagt. Men begge dele, er lige farligt for samfundet.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 26-08-12 14:45

Tommy, måske skulle du lade mig fortælle hvad jeg mener, jeg tror, i al beskedenhed at jeg er bedre til det, du gætter i alt fald meget forket.

Derpå gentager du dit mantra: Vi skal gøre som terrorister som ABB vil have os til, ellers kommer der bare flere terrorister. Det er forkert, hvis vi begyndte at lytte til terrorister, kom der mange flere, der ved vold og mord, ville forsøge at styre samfundet.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 26-08-12 14:50

Citat
Anders B. Breivik har både i bogen 2083 og i udtalelser i hans igangværende retsag ytret nationalistiske holdninger og er stærkt imod multikulturalisme

Årstallet er forkert, men hans ugerninger er forårsaget af indvandringen - den kan du ikke bortforklare fun2

http://da.wikipedia.org/wiki/Anders_Behring_Breivik

Det var sidste ord for mig vedr. abb - og fun2 hold dig nu til virkeligheden

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 26-08-12 15:11

Nej, Olesen-50, han ugerninger skyldes ikke indvandringen. Der er mange mennesker i Norge, Danmark osv. der deler ABBs holdninger til indvandring, men de går ikke ud og slår en masse uskyldige ihjel. Hvorfor gør ABB det så? Ganske enkelt fordi ABB har psykosociale problemer, det er der årsagen til hans massemord skal findes, indvandringen er intet andet en en begrundelse han bruger til at undskylde sine massemord.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-08-12 17:05

Fun2, jeg vil ikke skrive så meget, da ord forvirrer dig.

Du skriver;
Citat
indvandringen er intet andet en en begrundelse han bruger til at undskylde sine massemord.
-Og jeg spørger; Hvor ved du det fra..?

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 26-08-12 19:36

Abb, skød Socialdemokrater fordi han anså dem for IKKE at stoppe indvandringen. At han gik efter de unge var helt bevidst, fordi han mente han kunne stoppe indvandringen i en generation

Fun2, hvorfor deltager du i disse tråde, før du har sat dig ind i emnet

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-08-12 20:04

Rigtigt Olsen50, det havde været mit næste træk. Men nu kan fun2, så tænke lidt over den melding.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-08-12 20:15

Og hvad koster så det store indvandrings-show.

Jeg citerer;

Svenskerne bruger mindst 300 mia. i alt på indvandrerne og deres børn, hvilket fremgår af Lars Janssons (universitetslektor i företagsekonomi) kvalificerede analyse. http://danmark.wordpress.com/2012/05/15/en-gammel-men-afgjort-ikke-en-foraeldet-sag-da-det-fortsaetter-og-bliver-vaerre-og-vaerre-kvalificeret-gennemregning-af-den-svenske-immigrations-okonomi-anno-2002-2007/

Næste gang du hører mediernes uærlige begrundelser for afgifter og ser nye pristigninger (de sidste skabt af inflation samtidig med tilbagegang – det sidste vil de ikke vil oplyse dig), skulle du måske prøve at lede tankerne et andet sted hen end til det løgnerne beretter.
I Danmark 230-250 mia. kr. ud af et velfærdsbudget på i alt ca. 760 mia. kr. årligt i 2012.

M.v.h.
J. E. Vig, cand. oecon.

- med nationaløkonomiske liniebetegnelse, men 12 års erfaring fra undervisning i driftsøkonomi på Handelshøjskolens HD-studium. Ikke fordi det betyder noget særligt. I dette tilfælde var det kun sammensat forholdsregning, som jeg kunne, da var 10 år gammel, og kun fordi nogle i den officielle i eliten selv valgte at give mig det, jeg skulle bruge endog to gange i træk med 5 års tidsmellerum...uden at drage den skæbnesvangre konklusion.

Ja, der er lidt at tænke over fun2, når du engang vil svare på de stillede spørgsmål.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 26-08-12 21:49

Citat
Fun2, jeg vil ikke skrive så meget, da ord forvirrer dig.

Gad vide hvorfor man gider deltage i diskussioner med en idiot der har trang til at lukke den slags lort ud.

Angående spørgsmålet, det har jeg sådan set allerede besvaret, det var dog til Olesen-50, men der sker nok ikke noget ved at du læser det.

Citat
Fun2, hvorfor deltager du i disse tråde, før du har sat dig ind i emnet
Olesen-50 er ville også demonstrere at han er en idiot der ikke var grund til at spilde tid på.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 26-08-12 22:03

@Tommy, det er tænkeligt at du gerne vil diskutere indvandring, jeg gider ikke, det er ikke det tråden handler om. Uanset hvad, er der intet der kan retfærdiggøre det ABB gjorde, og så er den ikke længere.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 26-08-12 22:41

fun2, indvandring er netop det, det hele drejer sig om vedr. abb.

Mon ikke du hellere skulle snakke med vennerne på arto.dk, og så komme tilbage til dette forum når du er blevet voksen og har sat dig ind i sagerne

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-08-12 23:06

Citat
Gad vide hvorfor man gider deltage i diskussioner med en idiot der har trang til at lukke den slags lort ud.
Ja ja, godt at ordet "idiot er opfundet, så er der altid en vej ud af en diskussion.

Citat
Uanset hvad, er der intet der kan retfærdiggøre det ABB gjorde, og så er den ikke længere.
Her vil jeg faktisk gi' dig ret. Men, det var bare ikke det jeg spurgte dig om.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 26-08-12 23:45

Stopper "diskussionen" her.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-08-12 09:49

Utrolig i gider beskæftige jer med en person af fun2`s kaliber.
Han lever jo i en hel anden verden,end vi andre.

Om det er hash tåger,eller hjernevask i moskeen,skal ikke kunne siges.

Han er i altfald en uinteressant tilfælde.Der klamrer sig til selv det mindste halmstrå,for at finde på nye tåbelige argumenter,at forsvare sig med.Der er mange mærkelige individer,her på Kandu.Men jeg tror alligevel fun2,ta`r første pladsen.

M.