/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
ssd disk
Fra : ultra2
Vist : 579 gange
50 point
Dato : 24-08-12 16:33

hvad er det og hvor kan den instaleres

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-08-12 16:42

SSD er disk uden bevægelige dele, altså ren hukommelse, og kan installeres på alle maskiner,
visse ældre skal dog have et konverter stik og en skuffe der passer til en 2½ disk.
https://www.google.dk/search?hl=da&cp=4&gs_id=b&xhr=t&q=ssd+harddisk&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&biw=1024&bih=542&wrapid=tljp134581920529606&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=SpI3UNm0D-aJ4gS5hoAI

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 24-08-12 16:49

den sættes altså i istedet for den almindelige hd

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 60 point
Dato : 24-08-12 17:11

Ja men den er noget dyrere end en alm disk. Men du kan med stor fordel sætte den som dit c drev og have styresystem og programmer der på. og lade din anden disk sidde som lager. Nu får du en meget hurtig opstart af dit system og afvikling af programmer

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 24-08-12 17:16

der er kun plads til en hd så jeg forstår ikke ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-08-12 17:32

er det i en bærbar?
så kan du bare skifte den disk ud der sidder i med en ny 2½" SSD

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-08-12 17:33

der findes også 1,8" SSD diske så du skal være sikker på det er den rigtige du køber

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 24-08-12 18:31

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-08-12 23:02

Selv tak, du fik svar men hvad, det ene svar er bedre end det andet.
Næste gang så prøv at spørg lidt mere hen i vejret, istedet for hvad er SSD og til hvad.
En simpel Google søgning ville have givet dig de svar du allerede har fået, eller ikke kan bruge.
Du kan forresten også bruge ganske almindelige SD kort og andre Micro kort .
Men det kan du vel selv søge på, eller er du ikke ven med Google.