/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Nyt Styresystem på iMac
Fra : jaegersborg
Vist : 320 gange
40 point
Dato : 24-08-12 15:33

Er ny iMac bruger og har købt en gl. iMac der kører Tiger, har læst at den kan opgraderes til Styresystemet Leopard, den har ikke Intel så det skal være en ren Leopard ikke SnowLeopard.
Hvordan gør jeg? og hvor finder jeg Leopard? Er der en komando på iMacen hvor jeg kan komme ind i Biosen ? (på en PC er det typisk F1 under opstarten).
På forhånd tak
Bjørk

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 24-08-12 15:47

Du skal bruge en Leopard-disk. Jeg har en du kan købe for 150 kr. (afhentet).
Når du starter fra disken, evt. ved at holde C-tasten ned ved opstart, så får du valget at installere og evt. slette diskens indhold totalt forinden. Det er netop nyttigt, hvis du har købt den af en anden. Disken kan (bør) også kontrolleres ved samme lejlighed.

Med venlig hilsen
Jens Rasmussen

Kommentar
Fra : jaegersborg

Dato : 25-08-12 15:18

Tak for det hurtige svar, jeg vil gerne købe disken af dig, hvordan gør vi ?
Hilsen
Bjørk

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 25-08-12 15:32

Du er velkommen til at komme i dag. Og ellers tirsdag.

Mit nummer er:
adressen er:
Christianshavns Voldgade 7, st.
1424 København K

Med venlig hilsen
Jens Rasmussen

Kommentar
Fra : jaegersborg

Dato : 25-08-12 22:08

Det lyder godt Jens.
Har sendt dig en SMS.
Dejligt at der findes et "Kandu" hvor man kan stille sine spørgsmål, og ikke mindst få svar promte.
Det er helt sikkert ikke sidste gang jeg bruger Kandu når iMac udfordringerne opstår.
Er gl. Dos/Windows bruger, men hold da op jeg er nysgerrig på denne for mig nye æble verden.
Tak for hjælpen, håber du sender en flot Leopard til mig.
MVH
Bjørk