/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Pyyyyhaaaa
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 1720 gange
50 point
Dato : 22-08-12 13:06

Pyyyyyha, godt islam er fredens religion, ellers var det da gået grueligt galt i Odense.
Godt araberdrengene kun lavede lidt ramasjan i gaderne efter fredens fest - eid
Og jøsses da, hvor OUH's skadestue blev kulturberiget.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-08-12 13:50

Jeps, vores gode kernedanske voldsidioter, det ved vi da hvad er

http://www.b.dk/nationalt/avisbuds-drabsmand-doemt-for-ny-koellevold

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-08-12 14:39

Ja, vagnr. tragisk hændelse som chokerede landet. En anden tragisk hændelse, var mordet på den unge 17 årige italienske turist, som fik skåret halsen over på åben gade af et par utilpassede araberunger.

Men lad os nu ikke linke hændelser, hvor henholdvis danskere og "nydanskere" begår bastialske mord og atypisk vold - så taber du "linkeriet"
Iøvrigt har jeg svært ved at se koblingen til den hændelse du linker til - og til det, der skete i Odense.
Aldrig nogensinde er der foregået noget sammenligneligt med det der foregik i Odense. End ikke engang det nok så berygtede Schalburgkorps udøvede terror i den kategori vi så i Odense.

Nu glæder jeg mig til at læse reaktionerne fra fortalerne for kulturberigelse - bl.a. fra Carsten Jensen, Georg Metz og ikke mindst fra Hr. Rifbjeg......men de mener nok, det 60 -70 enkeltstående tilfælde.

Ligesom denne her: http://lokalavisen.dk/asylansoeger-amok-skulle-tage-bussen---kraevede-en-taxa-/Sjaelland-Politi/20120821/artikler/308219985/1265?ref=eblister112

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 22-08-12 15:57

Tommy, du hænger fast i hvad der foregik for 25 år siden. Det vi ser i dag i Odense er mest af alt et tegn på forfejlet integration, et resultat af mislykket socialpolitik, et resultat af at VKOs forfejlede integrationspolitik. Det er der man skal sætte ind. Men det er naturligvis lettere at repetere de klicheer som Pia har repeteret de sidste 25 år, uden det har kunnet forhindre sager som den i Odense.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-08-12 16:12

Citat
Tommy, du hænger fast i hvad der foregik for 25 år siden.
Forklar venligst, hvad du mener med det.

Men sov endelig videre, fun. En skønne dag vågner du med et sæt.
Forfejlet integration!!??? Min bare...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-08-12 16:17

Vennerne løslades....ellers......http://www.bt.dk/krimi/truer-politiet-loeslad-vores-venner-senest-kl.-18-ellers
Jamen, det forstå vi da til fulde, vennerne kan jo ikke gøre for de har været udsat for en fejlslagen integrationspolitik

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 22-08-12 16:18

Som HTS siger, de unge der i dag laver ballade, gik i skole mens VKO sad ved magten.

Du skælder ud på Metz, Jensen og Rifbjerg, men det er ikke dem der har ført integrationspolitik i Danmark i de sidste 10 år.

Men Tommy, fortsæt du bare den stikken-hovedet-busken politik som de borgerlige har ført de sidste 25 år, som intet har hjulpet.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-08-12 16:48

Vi har vist alle misforstået det hele, undtagen

http://www.bt.dk/politik/zenia-stampe-om-vollsmose-boeller-de-har-laert-volden-i-danmark

Som jeg har skrevet et utal af gange i tilsvarende debatter, etnerne er her, hovedparten er danske statsborgere, de bliver her, dem og os, fårene og bukkene og Foghs og Pias andre tåbeligheder, fx ved tegningskrisen, har ikke gavnet nogetsomhelst, tværtimod.

Det positive er, at flere etnere får en uddannelse, arbejde, de får færre børn (kun en anelse flere end danskerne) og de bliver bedre integreret.

Fjolserne, bøllerne er trods alt et lille mindretal, etnerpigerne gider dem ikke, de uddannede er begyndt at forvente at manden også tager sin del af slæbet i familien.

Så vi/de er på rette vej, men det går langsomt.

I USA er det negrene, der er overrepræsenteret i kriminalstatistikken, mens muslimerne klarer sig som resten af befolkningen, så det er IKKE medfødt, eller en del af deres kultur at være kriminel.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 22-08-12 17:46

Citat
Jamen, det forstå vi da til fulde, vennerne kan jo ikke gøre for de har været udsat for en fejlslagen integrationspolitik

Denne og de andre kommentarer fra Kaptajn-Tommy forstår jeg som dybt ironiske...
Har jeg måske forstået noget mis Fun2

Citat
Fun2: Men Tommy, fortsæt du bare den stikken-hovedet-busken politik som de borgerlige har ført de sidste 25 år, som intet har hjulpet.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 22-08-12 18:03

Poten, jeg ved ikke om det er ironi Tommy forsøger at gøre brug af. Tommy mener vist ikke at problemet er fejlslagen integrationspolitik, men noget Metz, Jensen eller Rifbjerg har sagt en gang i 80erne. Jeg ved ikke hvordan linket skulle understøtte den absurde påstand.

Tommy gør hvad han kan for at undgå at forholde sig til virkeligheden, som den ser ud i 2012, der er han helt på linie med DF:
http://jyllands-posten.dk/indland/krimi/article4816285.ece
Det er specielt morsomt at Henriksen mener at "Folk er mere interesserede i, hvordan vi kan løse problemerne", men hverken DF eller Tommy har noget som helst realistisk bud på en løsning, havde de det, havde de sandsynligvis gjort noget i de 10 år de havde magten.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 22-08-12 18:54

Citat
Jeps, vores gode kernedanske voldsidioter, det ved vi da hvad er

- vagnr - jeg kan godt forstå, hvis du bliver provokeret af Tommys "spørgsmål"

- men du vil vel alligevel ikke for alvor påstå, at man kan sammenligne 70 aggressive, køllesvingende muslimske mænd, der invaderer en skadestue - med en ung dansker, der slog en muslim ihjel?

Du mener vel ikke, at sålænge, der findes kriminelle danskere, så skal det bagatelliseres, hvad der skete i Odense forleden?

- en skræmmende udvikling, og en voldsepisode, som vi aldrig har oplevet i Danmark før.

Citat
bøllerne er trods alt et lille mindretal

Ikke engang et mindretal, men et lille bitte mindretal - næsten ikke til at få øje på, med mindre, man er super-racist?

tja - jeg synes, at man - igen - skal passe på med at bagatellisere kriminaliteten, det er en hån mod alle de mennesker, det går ud over - ja, faktisk mod de fleste danske borgere.

Citat
I USA er det negrene, der er overrepræsenteret i kriminalstatistikken, mens muslimerne klarer sig som resten af befolkningen

Nej, det gør de faktisk ikke, de klarer sig dårligere, men man kan vist ikke helt sammenligne muslimsk indvandring i USA og i Europa:

- i USA håndplukker de hovedsageligt deres indvandrere, hvilket man ikke lige kan påstå, at vi har gjort i DK

- i USA er velfærdssystemet noget helt andet end den danske overforsørgelse - hvilket motiverer den enkelte meget stærkt til at klare sig selv

- i USA er der forholdsmæssigt færre muslimske indvandrere, og dermed ikke de samme muligheder for at skabe de store parallelsamfund som i Europa.

- ajjj, kalder du afroamerikanerne for negre, vagnr?? - din racist

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-08-12 19:41

Her er igen,en episode der beviser at det vi har med at gøre,er nogle afstumpede halvhjerner.Der mere hører hjemme i en jordhule,end i et moderne vestlig samfund.
Møde op på et sygehus..... 70 - 80 mand....for at slås !!!!!!!!!!!!

Tè sig som vanvittige,efter deres egne love og regler.Der er et enkelt lyspunkt:Det lader til at de prøver at udrydde hinanden indbyrdes.Det er en god ting.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1811354.ece
Det en dansk politiker,kan mande sig op til,er at de skal overveje at rejse hjem.....tror nogen at de overvejer at forlade landet,hvor de forgyldes på alle måder.Og kan leve fuldstændig på deres egne præmisser,uden for landets lov og ret....Næh..en stang dynamit i røven,og så ud af klappen.

Vi må håbe på at der på et tidsspunkt,kommer nogle politikere,der forstår hvad det drejer sig om.Ellers vil vore børnebørn komme til at opleve samme situation,som i Syrien en dag.

Grin i bare af min spådom......det gjorde man også af Glistrup......fakta er han fik ret......ad helvede til.Men så længe halvdelen af de danske politikere er nogle vatpikke (som dem der bød nazisterne velkommen) er der ikke meget håb.

M.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 22-08-12 19:44

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-53767728:vidne-når-man-er-sur-overreagerer-man.html?forside
"De var jo SURE", udtaler Mohammed.

Nåååh, de var bare sure!

- jamen så samler man da lige 70 venner/brødre/fætre
- og finder TILFÆLDIGVIS liiiige 70 køller
- og drager impulsivt i samlet frådende flok til en offentlig arbejdsplads - en skadestue - og skræmmer livet af ansatte og tilskadekomne

- men pyt, de var jo bare sure...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-08-12 20:07

prio, det er sådan med tal og statistik, at de samme tal kan vise næsten hvad som helst, det er i den grad op til den der fortolker tallene, sætter dem i den "rette"sammenhæng mv.

Fx, sammenligner man etnernes kriminalitet med resten af befolkningen, bliver de voldsomt overrepræsenteret, især på voldelig kriminalitet. Hvis man korrigerer for aldersfordeling (der er flere unge etnere, og alle grupper unge er overkrimininelle) og for socialklasse (fattige er mere kriminelle end rige [eller bliver oftere opdaget?]), er etnerne stadig mere kriminelle, men ikke i nær samme grad.

Etnerbander vil jeg sammenligne med HA, bandidos og hvad fjolserne nu ellers kalder sig, de er grænseoverskridende kriminelle, uden respekt for menneskeliv osv.

Bagatellisering, nej, men ja til at holde fast i perspektivet, det sidste savner jeg meget i debatten i Dk!

Når negre er meget mere kriminelle end andre grupper i USA, kunne det have en sammenhæng med at de først var slaver, siden er blevet diskrimineret, har den dårligste uddannelse, flest teeneagemødre osv.

Der er vist intet pædagogisk belæg for, at folk bliver bedre mennesker af at blive behandlet dårligt, så sent som i dag ser man (ikke overraskende) at institutionsanbragte børn bliver mere kriminelle end familieanbragte (jeg gætter på begge er mere kriminelle end børn der er vokset op i deres egen [evt. sammenbragte] familie).

NEGER=negro=sort på portugisisk, så længe jeg kaldes hvid, må de sgu finde sig i at blive kaldt sorte.

Berlusconi kaldte Obama meget solbrændt, er det bedre?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 22-08-12 20:08

Mosebaek stiller sig op i køen af folk med hovedet i busken, gik tilsyneladende i stå for ca. 25 år siden.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 22-08-12 21:12

hold nu lige kæft, dårlig integration yeah right....

Det er faneme nemt at bruge denne forfærdelige episode til at kaste mudder efter de forskellige partier..drop det dog.

Hvorfor er det at hver gang der sker noget som vi ikke forstår i dette land så er det politikernes skyld..

og ang. vollsmose, når man tager hætter på og masker og og render med køller, er det jo fordi man ikke vil stå ved hvad man siger, og man ikke kan finde argumenter for det. "så render vi lige ud og smadre en skadestue, så ved de nok vi er utilfredse"
Jeg synes de danske invandrere skulle sprede sig mere i det danske samfund, og dermed blive en del af det, istedet for at bo i disse klynger, som jeg faktisk ikke tror gør noget godt. selvfølgelig søger man mod ligesindende, men alligevel...

Vi må have åbnet en dialog, for at undgå det der skete i Odense, sker igen. Det gavner ingen at der er nogen der opføre sig sådan. og lige præcis de unge der gik amok i Odense, har vist at de ikke er interesseret i at være i Danmark, og følge de normer for ganske alm. opførsel der er her, så dem må vi pænt men bestemt bede om at rette ind, eller forlade det land de tilsyneladende hader så meget.

Men det rigtige sørgelige i denne sag er, at de forholdvis få unge, ødelægger det for så mange, der klare sig godt i Danmark, og som har kæmpet for alt de har opnået.

Melander

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-08-12 21:15

Ja okay, selvfølgelig var jeg klar over at de røde ikke vil erkende, at danmark, som resten af europa har et problem - det problem er ideologien, som også kaldes en religion - nemlig islam.

Nævn et sted på jordkloden, hvor der er fred og fordragelighed hvor islam er tilstede. I kan ikke nævne et eneste sted. Det kan I ikke, fordi islam tolererer ikke andre religioner - og slet ikke ateister. Ateister er ifølge muslimer, hunde uden rygrad. alle andre religioner end islam, er og forbliver vantro hunde, som der kun er en løsning på - og det er, at de vantro hunde bliver et hoved kortere - sammen med ateisterne

Muligvis kan vi ikke smide dem ud - men vi kan lade være med at lukke flere ind. Og bistandshjælpen til uintegrerbare muslimer må og skal nedsættes indtil de forstår at opføre sig som civiliserede mennesker.

Citat
men noget Metz, Jensen eller Rifbjerg har sagt en gang i 80erne. Jeg ved ikke hvordan linket skulle understøtte den absurde påstand.
Man kan sikkert beskylde dig for mange ting, fun2 - én ting man ikke kan beskylde dig for, og det er, at følge med i dagpressens div. kronikker, såsom dagbladet Information og Politiken, for nu at nævne elitens talerør. Hvis du havde fulgt lidt med, ville du opdage - ikke en - en to, men en allerhelvedes mange kronikker skrevet af Carsten og Georg med indhold som jeg beskrev.

Citat
Som HTS siger, de unge der i dag laver ballade, gik i skole mens VKO sad ved magten.
Åååh, når Hellepigen siger det, så må det passe. Hun er ikke taget i en eneste løgn endnu....(også her kan ironi fremkomme)

Tag Malmø fx. Muslimsk borgmester. Jøder flygter ud af byen på grund af racisme fra fredens religion. Statistikken viser, der nu fødes flere muslimske børn end svenske.
Jeg tør holde en hel månedsløn på, at Sverige bliver et muslimsk land indenfor en årrække af 20 år. Det næste land bliver Norge, så Holland, Belgien, England - og ind imellem dem jeg allerede har nævnt, kommer Danmark.
Og det er nu, politikerne skal vågne op af deres tornerose søvn.

Og underligt nok, det er altid den hvide mand der får påklistret mærkatet, racist.

Tommy

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-08-12 21:18

Citat
Mosebaek stiller sig op i køen af folk med hovedet i busken, gik tilsyneladende i stå for ca. 25 år siden.

fun2,lad mig sige det lige ud:Dig gider jeg ikke diskutere med.Dertil er din mangel på hjerneceller,for udpræget.Eller skal du ha`det lidt mere letfatteligt:DU ER SIMPELTHEN FOR DUM.

M.

Kommentar
Fra : jubie

Dato : 22-08-12 21:30

Citat
End ikke engang det nok så berygtede Schalburgkorps udøvede terror i den kategori vi så i Odense.

Det er da godt nok noget af en proportions-forvrængning, du dér kommer med, Kaptajn-Tommy.

Indrømmet : Indvandrer-banderne og rockerbanderne er MEGET ubehagelige.

Men Von Schallburg og hans gæve spejderdrenge, Division Wiking, Sommerkorpset, og hvad de nu alle sammen hed, var nu en tak værre. jubie

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-08-12 21:36

Citat
Hvorfor er det at hver gang der sker noget som vi ikke forstår i dette land så er det politikernes skyld..

Jamen,hvis skyld er det så...havde jeg magt,til at bestemme,havde tingene set anderledes ud.
Det kan jeg garantere for.

Så længe vi lever i et demokratisk samfund,må vi da sætte vores lid til politikerne.Selvom det efterhånden ser håbløst ud.Men hvem ellers ??? Skal vi vente på "Den stærke mand".

Det er jo tydeligt,at den arabiske pøbel gør hvad den kan,for at sætte de demokratiske spilleregler,ud af kraft. Og opbygge et muslimsk paralel samfund.Det paralelle er selvfølgeligt kun midlertidigt........indtil danskerne har underkastet sig.

M.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 22-08-12 21:37

Man kan umiddelbart konkludere at Mosebaeks hjerne gik i stå for 25 år siden, nu repeterer han blot de gamle floskler, der er endnu mere forkerte i dag, end de var for 25 år siden.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 22-08-12 21:43

Og Tommy fortsætter med at undlade at forholde sig til virkeligheden, fortsætter i samme rille, uden at gøre noget som helst forsøg på at se tingene som de er. Men det er selvfølgelig også lettere at sige at alle problemer i verden skyldes "islam".

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-08-12 21:47

Jeg blev dybt forarget da jeg så det i TV, og min tanke var, riv Volsmose ned og send hver eneste familie ud i landet, dem der ikke taler dansk eller er kriminelle, de sendes hjem til der hvor de kom fra.

For sur det var jeg, hvad fanden bilder de sig ind. De er ikke velkomne her.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-08-12 22:00

Citat
Og Tommy fortsætter med at undlade at forholde sig til virkeligheden, fortsætter i samme rille, uden at gøre noget som helst forsøg på at se tingene som de er. Men det er selvfølgelig også lettere at sige at alle problemer i verden skyldes "islam".
Nu er det dig, der ikke forholder sig til virkeligheden. Virkeligheden er, hvad du så i Odense - og intet andet.
Du kalder det dårlig integration. Du kan du ha' ret - men nok ikke på den måde du havde forestillet dig det - det er nemlig svært at integrerer mennesker som ikke vil integreres.

Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-08-12 22:06

Citat
Men Von Schallburg og hans gæve spejderdrenge, Division Wiking, Sommerkorpset, og hvad de nu alle sammen hed, var nu en tak værre. jubie
Du har ret i, at de ikke var Guds de gode børn.
Men siden du er så godt orienteret, så nævn et eksempel på den terror de begik - som kan sidestilles med det vi så i Odense.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 22-08-12 22:06

Citat
svært at integrerer mennesker som ikke vil integreres.

Klicheerne står i kø, prøv lige om ikke du kan komme op af rillen.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-08-12 22:56

Citat
Klicheerne står i kø, prøv lige om ikke du kan komme op af rillen.
Hvad vil du ellers kalde massakren i Odense? De mennesker vil ihvertfald ikke integreres - eller hvad???

Men iøvrigt fun2, så er det dig der kører i samme rille. Ikke et eneste ord har du skrevet, udover
dine berømte "kører i samme rille" "og for 25 år siden" "DF" Det er squda ikke argumenter..

Kommentar
Fra : prio

Dato : 23-08-12 00:22

Mange er i dag inde på, at så længe indvandrere får lov til at blive i offerrollen, kommer vi ikke videre med integrationen.

Så længe man som indvandrer ser sig som et offer, kan man opføre sig som man vil - uden respekt for det samfund- der har taget imod een og forsørger een.

Det er så synd for dem - Det er samfundets skyld - så vi nusser og pusser om dem, og poster formuer i diverse integrationsprojekter, der ikke virker efter hensigten.

Vi undervurderer dem.
Vi tør ikke stille krav og tør knap nok reagere effektivt på kriminalitet.

Kultursociologen Mehmet Necef fortæller om sine holdninger her:
http://nyhederne.tv2.dk/video/index/id/53780210/

Politiet er for passivt, der skal være langt mere konsekvens.

Det er ikke nok bare at snakke uddannelse og arbejde, for kriminalitet vil altid være mere givtigt end arbejde
- det er spørgsmål om kultur, moral og holdninger.

http://www.dr.dk/DR2/deadline2230/seudsendelser.htm#/52467
2 gange Mehmet taler om integration 8.05 minutter inde i Deadline.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 23-08-12 07:57

Er det ikke Frankrig der snakker om, at tage deres statsborgerskab fra dem, hvis de ikke retter ind??

Tidl. kunne man blive landsforvist, det synes jeg vi skulle genindføre.

Bare der nu ikke kommer en ny Anders Bering Breivig

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-08-12 09:08

Citat
Bare der nu ikke kommer en ny Anders Bering Breivig
Det kan meget nemt fremkomme.
Men i Danmark er vi så heldige - endnu da, at vi må diskutere indvandring på godt og ondt. Modsat Norge - og især Sverige. Disse to lande har nemlig den holdning, at så længe vi lukker øjnene, og ikke omtaler multikultien, eksisterer problemet ikke.
Samme holdning ses også hos strudsen, den stikker også hovedet i sandet hvis der er fare på færde - og vuptiiiiiii....problemet er løst.

Jeg læste her til morgen i "Den Korte Avis" og jeg sakser lige et par kloge og sandfærdige ord.

Citat
Så er der myten om, at skylden for volden og den asociale adfærd ligger hos det danske samfund. Gerningsmændene er i virkeligheden ofre.

Velmenende pædagogtyper fylder unge indvandrere med disse offerforestillinger. Den blev også brugt af Mohammed som forklaring på voldsmændenes vildt grænseoverskridende adfærd og deres aggressioner mod politi og medier.

Det radikale folketingsmedlem Zenia Stampe løftede offer-retorikken til nye højder: Det var det danske samfund, som havde gjort de unge voldelige.

Javel, ja. Hvorfor har det danske samfund så ikke gjort de unge kinesiske og vietnamesiske indvandrere voldelige?

Fri os fra søforklaringer og sukkersøde myter. Lad os få en ren og uforfalsket realisme ind i integrationsdebatten – og mediedækningen.

Tommy

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-08-12 09:37

Hvor er det kendetegnende,for de røde rygklappere.De vil gerne stå på god fod,med Vollsmose slænget.Men tør ikke møde op i "løvens hule".

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1812414.ece

Men til nød,tør de opholde sig på politistationen,hvor de jo nok føler sig i sikkerhed.
Men jeg forstår dem sådan set godt,for det er jo direkte livsfarlig at bevæge sig ind i området,for alm. danskere.

Jo,det er en slagkraftig regering vi har,der forstår at sætte tingene på plads.

M.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 23-08-12 09:56

Citat
Men i Danmark er vi så heldige - endnu da, at vi må diskutere indvandring på godt og ondt. Modsat Norge - og især Sverige

Mon ikke Sverige vågnede lidt op, da der var Malmöskyderi, og Norge med Anders BV??

Gu fanden er det ej samfundet der har sat dem i offerroller. De har altid fået i hoved og røv, og lige så snart de bliver sagt bare en lille smugle imod, såsom at de også skal yde lidt til deres nye hjemland, passe deres aktivering, lejerskoleophold, eller hva de ellers har af tilbud, så åh vi har det så hårdt, er der ballade, og det værste af det hele, det får overhovedet ingen konsekvenser, vi hopper på tungen for dem, nærmest som om vi er bange. Nu er det på tide, de bliver sat stolen for døren.

Hvis ikke de passer deres forskellige "tilbud" så mister de kontanthjælp e.lign, nogle kan frygte mere kriminalitet, men hvor er deres forældre henne i billedet, måske vi skulle straffe hele familien, for de har sgu ikke opdraget deres knægte ordentligt

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-08-12 10:00

Som Carsten Hansen sagde: Jeg er kommet for at lytte.
Lytte !!?? Til hvem skal Carsten dog lytte til?? Vi vil se handling, NU!!!

Lur mig - om små fjorten dage er alting glemt, -og det hele var bare regeringens kickstart, i form af mere arbejde. Der skal bruges masser af mandetimer på oprydning, ekstra politipatruljering, svendetimer på udbedring af skader på OUH, psykologtimer til OUH's personale og politifolk. Sammenrend af byråd, udvalg, eksperter, tv-dækning, ekstra journalister m/ eksperter, osv..........

Tommy.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 23-08-12 10:21

Så-så mosebaek
Citat
Hvor er det kendetegnende,for de røde rygklappere.De vil gerne stå på god fod,med Vollsmose slænget.Men tør ikke møde op i "løvens hule".

Det kunne jo være at det er politiet der ikke vil løbe risikoen
og jeg er hverken rød/blå eller grøn--højest lidt plettet

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 23-08-12 10:39

Måske man skulle tvangsfjerne ballademagere under 18 år?? De kunne så bo i en anden landsdel hos velfungerende danske familier, indtil de kunne opføre sig ordentligt igen.

Det er omsorgssvigt, ikke at opdrage sine knægte

Kommentar
Fra : jubie

Dato : 23-08-12 11:17

@Kaptajn-Tommy, jeg står ret og melder: Næh, jeg vil ikke komme med en masse rædselsfunde beskrivelser af diverse tysker-venlige danske gruppers volds-herredømme under besættelsen af Danmark + deres meritter i Sovjetunionen, Polen, og hvor de ellers hærgede.

Det må da være klart for enhver tænkende person, der kender til historie 1933-1945,
at her er ikke tale om en feriekoloni på sjov.

Ja, jeg har læst mange bøger om emnet, nazisme.

Men du mener sikkert, at Islam er langt værre end nazisme, har jeg ret?

Mogens Camre var ude med meldingen for et par år siden, at:

De tyske besættelsestropper (ja det ord brugte han vist ikke engang, men almindelige fredelige soldater) ja, disse tropper opførte sig nobelt og ædelt...

Og muslimerne er langt værre end dem. At danskerne "kunne gå i fred for de søde soldater", men det kan de så ikke for muslimerne.

Det er du vel også enig i, ikke, Hr. Kaptajn ?

Mvh jubie

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-08-12 11:40

Citat
Bare der nu ikke kommer en ny Anders Bering Breivig

Så skulle den psykopatiske massemorder lige bruges som trussel, tankevækkende.

Det Tommy, Mosebaek og granner01 fuldstændig undlader at forholde sig til, er at mange af bøllerne er født i Danmark, de har Dansk statsborgerskab, de har ikke noget "hjem" at sende dem til. Uanset hvor mange våde drømme de måtte have, så lader det sig ikke gøre at sende dem ud af Danmark. De har derimod boet i Danmark i mange år, de har gået i skole i Danmark i mange år, men integrationsindsatsen har fejlet fuldstændigt, hvilket i meget høj grad er VKOs ansvar. Alligevel fortsætter højrefløjen med de gammelkendte klicheer og mantraer, som for længst har vist hule.

Accepteret svar
Fra : Olesen-50

Modtaget 50 point
Dato : 23-08-12 11:49

Hvorfor er det VKO's ansvar? De har været ved magten i ti år, men bøllerne er da over ti år, og før VKO var det Nyrup!!!

Hvis Frankrig kan tage statsborgerskab fra dem, kan DK sgu også.

Det er ikke kun integrationsindsatsen du kan give skylden, hvor er forældre henne?

Vi forlanger for lidt af dem.De forlanger og får af os, men hvem betaler.

Lad os få lukket de grænser igen, permanent. Så de få vi får udvist ikke bare kan komme ind igen,som de gør nu

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-08-12 11:51

Citat
@Kaptajn-Tommy, jeg står ret og melder: Næh, jeg vil ikke komme med en masse rædselsfunde beskrivelser af diverse tysker-venlige danske gruppers volds-herredømme under besættelsen af Danmark + deres meritter i Sovjetunionen, Polen, og hvor de ellers hærgede.
Hov hov hov og atter hov. Nu skal du overhovedet ikke blande tingene sammen, jubie.

Nu taler jeg ikke om nazismen generelt, men om Schalburggruppen som udøvede terror i danmark.
Og her er det så jeg spørger/konkluderer;
Citat
End ikke engang det nok så berygtede Schalburgkorps udøvede terror i den kategori vi så i Odense.

Det, som du taler om, var de SS-totenkopfs indsatsgrupper.

Stå du bare rør igen, kammerat jubie, og gransk endelig videre efter et eksempel på, hvor Schalburggruppens terror i danmark kan måles med den terror, der blev begået i Odense den famøse nat......Jeg venter.

Tommy.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-08-12 12:03

>Olsen-50

De er VKOs ansvar, fordi de voksede op under VKO, VKO har siddet på magten i 10 år uden at røre en finger, de har tilladt at bøller som dem vi ser i Odense vokser frem, midt blandt os.

Ingen lande kan fratage folk deres statsborgerskab, det lader sig ganske enkelt ikke gøre.

Men fortsæt du bare de verdensfjerne drømmerier, det er højrefløjen eksperter i.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-08-12 12:13

Citat
Men du mener sikkert, at Islam er langt værre end nazisme, har jeg ret?

Nu var spørgsmålet ikke rettet til mig,så jeg undskylder meget.Men da jeg synes det er et interessant
emne,tillader jeg mig at komme med min fattige mening:
Skal jeg være ærlig,kan jeg uden tøven svare ja,til ovenstående.Begrundelse:Nazismen var dog ret lokalt opbygget.Hvor islamismen stort set,er verdensomspændende.Begge har/havde,lige lidt respekt for menneskeliv.Udbredelsen af ideologien (religionen) var/er,det eneste sigte.

Nazismen havde vel sin "storhedsperiode" i 10 - 12 år. Herefter kunne alle,med en smule forstand,se at det var dømt til undergang.Derimod har islamismen,bredt sig over en lang længere tidsforløb.Og "behersker" idag store dele af Asien,Afrika og ikke at forglemme,Mellemøsten.Plus at det desværre,er i stærk vækst,i de vestlige lande.Rusland har sine problemer,med det.I Indien og Kina,er de også godt igang.

M.

Kommentar
Fra : jubie

Dato : 23-08-12 12:13

Hmmm, har ellers den gode biografi om Von Schallburg stående ...

http://bibliotek.dk/image_popup_resize.php?http://moreinfo.addi.dk/2.1/more_info_get.php?id=46754642&type=forside_stor&key=f4734bb1f8d3868244b7

Hvad kan jeg lige komme i tanke om:

Schalburgtage mod Tivoli - Den almindelige danskers (Ikke modstandsbevøgelsens, specielt) udflugtsmål, og "hygge-sted" (Som i dag).

Schalburgtage mod Odinstårnet i Odense
http://da.wikipedia.org/wiki/Odinst%C3%A5rnet

Mere Schalburgtage:
http://da.wikipedia.org/wiki/Schalburgtage

Er det ikke "mere slemt" end de 60-80 personer med fastelavnskøller + den eller de to, som skyder i benet og dolker i det andet ben ? Mod et formodet bandemedlem ...

Altså IKKE mod ganske almindelige mennersker, som Schalburgkorpset generede og skadede på det aller groveste ! jubie - Over and Out ...

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 23-08-12 12:14

Nu er bøllerne altså ikke kun ti år, så pak lige sammen

Kom heller ikke og sig, at VKO ikke har gjort noget

http://www.bt.dk/danmark/60-millioner-paa-faa-aar-det-er-pengene-brugt-paa-i-vollsmose

Selvfølgelig kan man tage statsborgerskab fra folk, det er et spørgsmål om vilje

Kommentar
Fra : jubie

Dato : 23-08-12 12:19

Clearingsmord
http://da.wikipedia.org/wiki/Clearingmord

Udført at Schallburgkorpset, Hipo Korpset, Sommer Korpset ...

"Lidt" værre end fastelavnskøller + et skud + en kniv et et, formodet bandemedlem ...

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-08-12 12:33

Citat
Selvfølgelig kan man tage statsborgerskab fra folk, det er et spørgsmål om vilje

Som jeg skrev; du må gerne fortsætte med dine virkelighedsfjerne drømmerier, så slipper du jo også for at skulle forholde dig til virkeligheden.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-08-12 12:43

Det eneste sted,det nok vil knibe med at få "fodfæste",er nok Nord-Korea.

Men lad os nu se....de er jo dygtige,til at undergrave.

M.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-08-12 12:56

Citat
Det Tommy, Mosebaek og granner01 fuldstændig undlader at forholde sig til, er at mange af bøllerne er født i Danmark, de har Dansk statsborgerskab, de har ikke noget "hjem" at sende dem til. Uanset hvor mange våde drømme de måtte have, så lader det sig ikke gøre at sende dem ud af Danmark. De har derimod boet i Danmark i mange år, de har gået i skole i Danmark i mange år, men integrationsindsatsen har fejlet fuldstændigt, hvilket i meget høj grad er VKOs ansvar. Alligevel fortsætter højrefløjen med de gammelkendte klicheer og mantraer, som for længst har vist hule.

Det er ganske enkelt. Fratag dem deres statsborgerskab. Kan de ikke indrette sig så er de ikke velkommen. Og så må de selv bestemme hvor de vil hen, her skal de ikke være.

Og fratag så familien deres offentlige hjælp. Kan de ikke opdrage deres sønner, så kan de ikke få hjælp.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-08-12 13:02

granner01, man kan ikke fratage folk deres statsborgerskab, det lader sig ikke gøre. Prøv lige at forholde dig til virkeligheden.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 23-08-12 13:03

http://www.bt.dk/krimi/67-aarig-jane-ville-ikke-betale-beskyttelsespenge-i-skal-ikke-true-mig

Ja, det er jo ikke kun i Odense, at man kan glædes over multikulturen.

På Nørrebro i København kræver indvandrerbanden Brothas fra Mjølnerparken beskyttelsespenge af forretningsdrivende, og nægter man at betale, bliver man udsat for vold af unge "utilpassede".

Hvorfor prøver man konstant at tale massive problemer ned ved at tale om nogle få utilpassede unge?

Vi må kræve, at de unge kommer i aktivering, pipper forskellige ministre, som en løsning på bl.a. problemerne i Odense.

Aktivering, ja - uha, hvor de ryster i bukserne, de små søde indvandrerdrenge, så skal de nok skynde sig at blive lovlydige borgere???

- og har man ikke krævet aktivering tidligere? - som man forlanger af andre, der vil modtage kontanthjælp?

Det drejer sig jo desværre ikke om få - og ikke om utilpassede - men groft kriminelle, afstumpede voldspsykopater, som ALDRIG vil blive til gavn i samfundet.

Hvorfor har Danmark ladet det komme så vidt?
- jeg fatter der ikke - det er uhyggeligt, skræmmende og uoverskueligt.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-08-12 13:05

Stadigvæk ikke adresseret til mig.
Citat
Ingen lande kan fratage folk deres statsborgerskab, det lader sig ganske enkelt ikke gøre.

Men da du tilsyneladende,ved mere om emnet end mig,kunne en nærmere forklaring have interesse.

Jeg mener dog det har været på tale i Frankrig.Og de demokratiske principper der,er nok ikke meget anderledes,end hos os.Og en lov (selv grundloven),er vel kun gældende,til den bliver ændret.

Franskmændene har jo også haft deres,at se til.Hvor unge muslimske bøller har hærget hele bydele.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-08-12 13:15

Kære Jubie, jeg er edderhugme glad for, at jeg ikke er din gæst. Det er en noget tynd kop te du byder på !

Du henviser til bygningsværker der blev sprængt, javel ja....
Du henviser til clearingsmord. For fanden mand, der var krig!!!!!! Både modstandsbevægelsen og nazisterne benyttede sig af clearingmord -og begge parter fik likvideret uskyldige mennesker.
Kan det sidestilles med det, der skete i Odense - og i fredstid, hvor samtlige bøller bliver belønnet med stor bistandshjælp, gratis læge -og hospitalhjælp, fri husleje, for bagefter at smadre hospitalets skadestue, hvor der ligger syge mennesker, trafikofre, folk med brækkede lemmer og skriger i smerte efter hjælp.
Det sammenligner du med et sprængt Odintårn, og et delvis sprængt tivoli, hvor foruden skader på bygningen, også røg et nodearkiv med i knaldet.....Jeg græmmes.

Til sidst sætter du så trumf på, ved at vise en et billede fra en bog om Scahalburg.
Sig mig engang, har du ikke læst bogen..? Hvis du har, har du ikke fattet en pløk af, hvad der står i bogen.

Lad mig da kort ridse lidt op om Schalburg liv - ganske kort - og kun i overskrifter.

Scahalburg, nær ven af kongehuset, døde på østfronten den, 02.06.1942.
Og derfor kan han ad gode grunde ikke haft andel i Schalburggruppen, idet Schalburggruppen blev dannet efter at Frikorps Danmark blev opløst - og da var Schalburg som bekendt, død og begravet

Navnet Schalburg, brugte gruppen, fordi de troede de ærede N.F. Schalburg - men ifølge Schalburg-enken, ville N.F. Schalburg havde vendt sig i sin grav, hvis han havde haft en anelse om, at han navn blev brugt i så henseende.

Jubie, med ytringer som denne:
Citat
Men Von Schallburg og hans gæve spejderdrenge, Division Wiking, Sommerkorpset, og hvad de nu alle sammen hed, var nu en tak værre. jubie
viser, at historie ikke din stærkeste side.

Tror du ikke, du skal stoppe nu, og finde et emne du ved noget om.

Tommy

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-08-12 13:19

Når det gælder statsborgerskab i Dk, er det smart at kigge i indfødsretsloven

§ 7. Dansk indfødsret fortabes af

1) den, som erhverver fremmed statsborgerret efter ansøgning eller udtrykkeligt samtykke,

2) den, som erhverver fremmed statsborgerret ved at indtræde i offentlig tjeneste i et andet land,

3) ugift barn under 18 år, som bliver fremmed statsborger derved, at en af dets forældre, som har forældremyndigheden eller del i denne, erhverver fremmed statsborgerret på den foran under nr. 1 eller 2 angivne måde, medmindre den anden af dets forældre vedbliver at være dansk og ligeledes har del i forældremyndigheden.

§ 8 A. Den, der i forbindelse med sin erhvervelse af dansk indfødsret har udvist svigagtigt forhold, herunder ved forsætligt at afgive urigtige eller vildledende oplysninger eller fortie relevante oplysninger, kan ved dom frakendes indfødsretten, hvis det udviste forhold har været bestemmende for erhvervelsen.

§ 8 B. Den, som dømmes for overtrædelse af en eller flere bestemmelser i straffelovens kapitel 12 og 13, kan ved dom frakendes sin danske indfødsret, medmindre den pågældende derved bliver statsløs.

Stk. 2. Er en person i udlandet straffet for en handling, der efter stk. 1 kan medføre frakendelse af dansk indfødsret, kan indfødsret frakendes i medfør af straffelovens § 11.

Uden at jeg har gidet checke det, er jeg villig til at vædde en kasse Jacobsen-øl mod en rød sodavand på, at 8b kun gælder for udlændinge, der senere har fået dansk indfødsret, og IKKE for de fleste, der har fået det ved fødslen efter

§ 1. Et barn erhverver dansk indfødsret ved fødslen, hvis faderen eller moderen er dansk. Er barnets forældre ikke gift, og er kun faderen dansk, erhverver barnet kun dansk indfødsret, hvis det er født her i riget.

Stk. 2. Hittebarn, som bliver fundet her i riget, anses, indtil andet oplyses, som havende dansk indfødsret.

Bemærk, at her vi ægte diskrimination mod ugifte kvinder, det er kun farmand der betyder noget

Så nu kan I/vi slås på de rette præmisser, etneres børn er født danske statsborgere, hvis bare den ene af forældrene er dansk statsborger, og barnet er født i Dk.

Og de kan, ligeså lidt som Jønke, fradømmes deres statsborgeskab!

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-08-12 13:21

Mosebaek, der er sikkert også højreekstremister i Frankrig der drømmer om at fratage folk deres statsborgerskab. Men det kan ikke lade sig gøre. Det er en helt grundlæggende aftale mellem alle FN lande i verden, at hvis man har statsborgerskab i et land, så kan man ikke fratages dette statsborgerskab. Hvis man fratager folk deres statsborgerskab, så hører de ikke hjemme nogen steder, og det er noget rod. Hvis man f.eks. er barn af en statsløs Syrer og en Iraner, men har dansk statsborgerskab, hvor skal man så tage hen? Eller hvis begge ens forældre er danske statsborgere, hvor skal man så rejse hen, når man får besked på at rejse "hjem". Selv om Danmark skulle beslutte at fratage folk deres statsborgerskab (hvilket er helt utænkeligt), kan vi heller ikke sende folk nogen steder hen, for der er ingen der vil tage imod dem, og der er ingen der har pligt til det.

Problemet er at vi står med en stor gruppe "hjemmeavlede" bøller, der står uden for samfundet. Det problem bliver vi nødt til at finde realistiske løsninger på. Det er muligt at man skal stille større krav, det er meget tænkeligt at de skal holde op med at se sig selv som ofre. Men at bede forældrene tage ansvar, nytter ikke, de har ikke noget at have ansvaret i.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-08-12 13:23

Hov, jeg glemte at svare Funny

Citat
Så skulle den psykopatiske massemorder lige bruges som trussel, tankevækkende.
Ja gud fanden skal han da hives frem - er det en person der kan glemmes?
Hvis du har glemt hans gerninger så fred være med det - og sov så endelig videre.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-08-12 13:30

Citat
Men at bede forældrene tage ansvar, nytter ikke, de har ikke noget at have ansvaret i.
Aner man en kultur radigal pædagog i Funny..?

Hvis ikke man skal bede forældre om at tage ansvar for deres eget avl, hvem i hede hule helv..... skal man så bede det om - samfundet???
I Radigale, går da ellers ind for, at børn skal ha' fire forældre - så er der fire, der kan fralægge sig ansvaret....

Nu må jeg udbryde.....GUD BEVARE DANMARK !

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-08-12 13:40

Tommy, Anders BB kan ikke glemmes, det jeg reagerede på var måden han blev trukket ind i diskussionen på; som om han var en logisk følge af den førte politik, en straf fordi vi har gjort som vi har. Sådan hænger verden ikke sammen, Anders er en stjernepsykopat, og intet andet.

Tommy, det hjælpe intet at kræve at folk tager ansvar, hvis ikke de kan bære det ansvar. Det har intet med radigal pædagogik at gøre, det er ren logik.

Kommentar
Fra : jubie

Dato : 23-08-12 13:47

Tja, jeg stopper nu.

Kaj Munk var vist også Schallburgkorpset - Nåh, men det interesserer jo ikke dig, Kaptajn, da du er fokuseret på nogle bøller med fastelavnskøller i Vol(d)smose ...

jubie

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 23-08-12 13:51

Citat
Men at bede forældrene tage ansvar, nytter ikke, de har ikke noget at have ansvaret i.

Sikke en gang ævl.... har de ikke noget at have ansvaret i?? den vil jeg godt have begrundet.

Forøvrigt må de forældre da kunne opdrage deres knægte lige så godt som deres døtre, den udtalelse må være en ommer.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 23-08-12 14:03

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-53791783:se-vollsmosehøring-på-tv-2.html

Til et TV2-interview - som repræsentanter for Voldsmoses ungdom - vælges Asmaa Abdol-Hamid og Mohammed.

Asmaa er uddannet socialrådgiver, men vælger alligevel at være indpakket fra top til tå på grund af kulturelle (ikke religiøse!) traditioner
- en af alle disse højtbesungne veluddannede, muslimske unge piger, som skal være et forbillede for resten???
- og hun vil selvfølgelig heller ikke trykke folk i hånden.

Mohammed vil, ligesom andre muslimske unge mænd, ikke have sit efternavn frem, men han har trods alt ikke forlangt at være iklædt maske - hatten af for det.

Han kalder sig et offer og klager over, at der er overvågning i Voldsmose
- Ja, HVORFOR TROR DU!!!

- han kan, som mange andre muslimske unge, ikke kan tale rent dansk, trods født og opvokset i Danmark.

(Hvor meget dansk mon der bliver talt i Voldsmose?)

Er disse to unge muslimer mon de eneste, der tør stå frem?

- blomsten af den muslimske Voldsmose-ungdom?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-08-12 14:13

Olesen-50, store dele af fædrene til disse bøller har et eneste pædagogisk middel, at tæve deres børn. Det er disse fædre du vil have til at tage mere ansvar. Fædrene kan ud fra deres ståsted kun tolke det som at du vil have dem til at tæske børnene noget oftere. Jeg tror ikke man skal være professor i psykologi for at regne ud at det er en taberstrategi.

Pigerne ser ud til at klare sig bedre end deres brødre, det skyldes delvist at de i højere grad får lov til at passe sig selv, der stille ikke samme krav til dem.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-08-12 14:19

Citat
Kaj Munk var vist også Schallburgkorpset
Var han det..? Ja, det skal da ikke undre mig. Han arbejdede nok undercover som præst i Vedersø sogn. Det siges, hans dæknavn var Bridgestone. Lige omkring (h)juletid opdagede tyskerne hurtigt hans mønster - og han blev punkteret med en kugle.

Citat
Nåh, men det interesserer jo ikke dig, Kaptajn, da du er fokuseret på nogle bøller med fastelavnskøller i Vol(d)smose .
Det interesserer jeg mig også for, ja.
Men jeg bliver lidt harm, når du prøver at forfalske historien. Det er der ingen grund til, historien er såmænd spændende nok - uden man behøver at lægge lidt og trække lidt fra og dividere med 5, for nu at få det til at passe, alt efter hvem man er i diskussion med.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-08-12 14:25

Citat
Asmaa Abdol-Hamid
Asmaa blev degraderet af enhedslisten, fordi hun var for muslimsk.
Med Asmaa som toneangiver bliver der ingen kompromisser - hendes motto er: Dem og os.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-08-12 14:28

Tommy, prøv lige at se hvad det er Asmaa siger om sagen:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1811979.ece

Kunne du prøve at forholde dig til det, i stedet for at repetere gamle fordomme?

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 23-08-12 14:37

fun2, jeg har stadig ikke fået besvaret

Citat
de har ikke noget at have ansvaret i

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-08-12 14:41

Olesen-50, hvis du ser på bøllerne i Odense, ser det så ud til at deres forældre har været i stand til at "opdrage" dem? Tror du det hjælper at fortælle forældrene at de skal tage ansvar? Tror du at løsningen på bølleoverfaldene er at forældrene skal tage mere ansvar?

Naturligvis er det ikke det, det hjælper intet.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-08-12 14:58

Føler du dig i risiko-gruppen fun2,med hensyn til inddragelse af statsborgerskab.
Det er ialtfald imponerende,hvor meget du har fokus på netop denne problematik.

Nu skal vi jo heller ikke glemme Nørrebro,i lyset af "underholdningen",på Fyn.

Hørte i radioavisen at bl.a. værtshuse,skal betale "beskyttelses afgift",fordi de ligger i perker pøbelens område.

M.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-08-12 15:01

Ikke fordi det på nogen måde er relevant, men jeg er så vidt jeg ved af dansk afstamning ca 1200 generationer tilbage.

Vi skal naturligvis ikke tolerere afpresning eller overfald med køller, spørgsmålet er udelukkende, hvordan vi får det stoppet.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 23-08-12 15:07

fun2

Citat
Tror du det hjælper at fortælle forældrene at de skal tage ansvar? Tror du at løsningen på bølleoverfaldene er at forældrene skal tage mere ansvar?

Tror du at de havde opført sig sådan i forældrenes hjemland?
Så et eller andet sted har de jo bare set til, istedet for at tage ansvar.

Hva' forslår du? Ud fra det du skriver, lyder det som om de skulle fratages opgaven at opdrage deres egne møjunger

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-08-12 15:20

Ja, forældrene har bare "set til", i stedet for at "tage ansvar", ganske enkelt fordi de ikke er i stand til andet. I de værste tilfælde var det bedste nok at fjerne børnene, i andre tilfælde kan en massiv støtte til familien være løsningen. Et af problemerne er at forældrene ikke har nogen viden om hvordan man opdrager børn til et samfund som det danske, det de har lært af deres forældre, kan ikke bruges her.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 23-08-12 15:35

Citat
Et af problemerne er at forældrene ikke har nogen viden om hvordan man opdrager børn til et samfund som det danske, det de har lært af deres forældre, kan ikke bruges her.

Må man smadre hospitaler, overfalde personer, ødelægge biler i oprindelseslandet? Du er for langt ude fun2

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-08-12 15:39

Citat
Tommy, prøv lige at se hvad det er Asmaa siger om sagen:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1811979.ece

Kunne du prøve at forholde dig til det, i stedet for at repetere gamle fordomme?
Flotte ord, flotte ord. Nu har jeg ikke skrevet nogen steder, at jeg betragter Asmaa som dum - tvært imod. Asmaa siger det, som danskerne vil høre - lige netop nu.
Men for mig lyder det noget hult, at kvindemennesket så hurtigt har skiftet mening. Men okay, alle kan blive klogere. Jeg vil bruge det næste årstid på, at studere Asmaa's retorik lidt nærmere. Det kan så være at Asmaa vil bruge tiden på, at formane sine kødlige brødre om, hvem der er de sande venner.

Fun2, jeg er faktisk lidt træt af - nej meget træt af, at du altid kommer med dit venstrefløjs retorik - "repetere gamle fordomme"
Jeg forholder mig til nutiden - og det skulle du også gøre.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-08-12 15:47

Tommy, hvis du begynder at forholde dig til virkeligheden i Danmark anno 2012, skal jeg prøve at lade være med at beskylde dig for at repetere gamle fordomme.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-08-12 16:24

Citat
Tommy, hvis du begynder at forholde dig til virkeligheden i Danmark anno 2012, skal jeg prøve at lade være med at beskylde dig for at repetere gamle fordomme.

Er virkeligheden ikke, at muslimer fra Volsmose lavede ballade + en smadret skadestue på OUH..?

Er virkeligheden ikke, at Volsmose er et parallelsamfund i danmark - og hovedsaglig beboet af muslimer?

Er virkeligheden ikke, at muslimer er overrepræsenteret i danske fængsler?

Er virkeligheden ikke, at det er er muslimer uden uddannelse der får statsborgerskab - og derved er en kæmpeudgift for samfundet - mellem 80 - 100 milliarder kr. = 2 gange det, den afviklede efterløn kostede.

Er virkeligheden ike, at bydele bl.a. i København, er omdannet til "lille mellemøsten", hvor man som dansk statsborger og kristen knap nok tør bevæge ind i.

Er det ikke virkeligheden, at samtlige kreatur der bliver slagtet i danmark bliver halalslagtet ?

Er virkeligheden ikke, at Den Danske Folkekirke, som har været en del af dansk kultur i mange hundrede år, nu er udvandet af en radikal skabsmuslim. Medlemmerne flygter fra kirken i hobetal.

Tro mig, jeg kunne blive ved.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-08-12 16:33

Lidt til....
http://stiften.dk/aarhus/vandscooter-terror-mod-unge-sejlere

Hvad Stiften ikke skriver, ved jeg. Den terror bliver udøvet af unge indvandrede.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-08-12 16:34

Citat
Er virkeligheden ikke, at det er er muslimer uden uddannelse der får statsborgerskab - og derved er en kæmpeudgift for samfundet - mellem 80 - 100 milliarder kr. = 2 gange det, den afviklede efterløn kostede.

Det er tal der er grebet ud af den blå luft

Citat
Er det ikke virkeligheden, at samtlige kreatur der bliver slagtet i danmark bliver halalslagtet?

Det ved jeg ikke, men jeg kan ikke se at det skulle være et problem

Citat
Er virkeligheden ikke, at Den Danske Folkekirke, som har været en del af dansk kultur i mange hundrede år, nu er udvandet af en radikal skabsmuslim. Medlemmerne flygter fra kirken i hobetal.

Kirkeministeren er ikke "skabsmuslim", han er ikke radikal, men medlem af et parti der udelukkende af historiske årsager hedder noget med radikal. Heldigvis melder folk sig ud af folkekirken, det er et sundhedstegn.

Sagen er jo stadig den at du skælder ud over hvad folk har udtalt midt i 80erne og ikke har nogen realistiske forslag til hvad der skal og kan gøres.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 23-08-12 17:36

Jeg mangler stadig svar på dette

Citat
Et af problemerne er at forældrene ikke har nogen viden om hvordan man opdrager børn til et samfund som det danske,det de har lært af deres forældre, kan ikke bruges her.

Må man smadre hospitaler, overfalde personer, ødelægge biler i oprindelseslandet? Du er for langt ude fun2

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-08-12 17:39

Olesen-50, du kører i ring.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-08-12 21:17

Fun2, du er en ignorant. Du og dine benægter alt fakta - fakta er ikke eksisterende i jeres verden.
Samme type ignoranter så vi i tiden op til - og 3 år under besættelsen.
Hvor krigsregeringen udtalte, at tyskernes sejre havde slået dem med begejstring - og iøvrigt opfordrede besættelsesregeringen til stikkeri og angiveri af dem, der modarbejdede den tyske besættelsesmagts interesser.

Samme ignoranter var på banen under den kolde krig med fodnoter, som gik landets allierede -Nato -imod. Kort sagt, hånede de U.S.A., hvis sønner blev ofret under krigen, for bl.a. danmark skulle være en fri nation uden kommunisternes åg.

Den røde regering/ignoranternes friheds-helte- dengang som nu - er kammerat Stalin, som myrdede løs blandt sin egen befolkning. Mao og Pol Pot - bare for at nævne nogle få morderiske tyraner.

Ignoranterne vil heller ikke den dag i dag erkende fakta, fordi, fakta findes ikke. Alt unormalt er normalt i ignoranternes verden. Ignoranterne lever i en verden, hvor der ingen nuancer er. Der er ikke engang forskel på kønnene. Alle kan hedde Birthe og alle kan hedde Kurt - og drengene skal helst opdrages til piger.

At muslimer lever efter deres koran, er også løgn i ignoranternes verden. Der foregår ingen stening af kvinder og små børn på byens torv, ligesom kvinderne heller ikke er undertrykte. Det er også løgn, at arabiske kvinder ikke må erhverve kørekort - løgn alt sammen i ignoranters verden. Ignoranterne lever i en drømmeverden, hvor muslimerne er de gode, fordi de er offer for kristne/jødiske sammensværgelse.

Fun2, blandt alt det vrøvl og fakta fornægtelse du skrev, fandt jeg en sætning hvor du skriver;
Citat
Heldigvis melder folk sig ud af folkekirken, det er et sundhedstegn.
Hvorfor er det et sundhedstegn?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-08-12 21:28

Tommy, det er meget sigende at du kalder mig ignorant og påstår at jeg benægter fakta, du bruger faktisk rigtig meget plads og tid på det. Men du har intet belæg for dine påstande, de er grebet ud af den blå luft.

Det er et sundhedstegn at folk melder sig ud af folkekirken af to grunde: En statskirke er en uskik i et demokrati og det er et tegn på at folk siger nej til religion og formørket middelalder.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 23-08-12 21:48

Jeg kører aldeles ikke i ring fun2, det er dig der ikke svarer på mit spørgsmål

Citat
Et af problemerne er at forældrene ikke har nogen viden om hvordan man opdrager børn til et samfund som det danske,det de har lært af deres forældre, kan ikke bruges her.

Må man smadre hospitaler, overfalde personer, ødelægge biler i oprindelseslandet?

Hvilke opdragelse kan ikke bruges her? Alm. dannelse er vel kendt over hele kloden

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-08-12 22:24

Lad mig bare sige, at denne diskussion, som utallige forinden om samme emne, er ligeså ørkesløse som den om gud, findes gud eller ej!

Men selv så ville det gavne diskussionen, hvis alle holdt sig til rimeligt anerkendte fakta!

Fx, USA gik IKKE ind i 2. verdenskrig (eller 1.) for at hjælpe Europa, men fordi de blev angrebet af dem, der tilfældigvis også var vores fjender.

Det var jo ikke i 1939, de kom ind i kampen, men efter de v ar blevet angrebet af Tysklands allierede, Japan, på Pearl Harbor i dec. 41, altså 2½ efter den europæsike krig var brudt ud.

Det samme var tilfældet under 1. verdenskrig, den begynder i juli 1914, USA går ind næsten 3 år senere, april 1917, da tyskernes uindskrænkede ubådskrig rammer USAs skibe for hårdt.

Så, helt ligesom vi gjorde i Dk, hyttede USA deres egne interesser, og handlede ikke for at redde Europa. Sådan er det med storpolitik!

International politik handler ikke om holdninger/følelser, men om landenes interesser.

Hvad har det med etnere at gøre, ikke en skid

Om etnerne bliver vi nok heller aldrig enige, men at stå og råbe fra hver sin side, uden at forholde sig til argumenter/fakta, gavner ikke nogen af siderne, og slet ikke den mulige fælles forståelse.

Voldspsykopater findes i alle befolkningsgrupper, men, selv efter korrektion for uddannelse/økonomi mv., er der ingen tvivl om at mellemøstlige etnere er overrepræsenteret i statistikkerne!

Om det så er religion, kultur, følelsen af eksklusion/diskrimination, eller hvad det nu end måtte være, der giver det resultat, er formentlig umuligt at afgøre.

Men der er sikkert masser, der mener de kan afgøre det alligevel

For nu at tage en anden gruppe, der stadig lider under en tro på førmiddeladerlige religioner, jøderne, er der jo ikke meget der tyder på de er blevet fredelige mennekser af at have været forfulgt/diskrimineret i 2000 år. De vilkår Israle tilbyder den oprindelige befolkning minder mest om behandlingen af indianere i USA, eller australnegre (UNDSKYLD, aboriginere) i Australien for 100 år siden.

Og jo, det er et sundhedstegn, at flere og flere mennesker kun opfatter religion som et levn fra en uoplyst tidsalder, og ikke noget der kan bruges som ledetråd i den moderne verden. I dag VED vi, at universet er milliarder af år gammelt, at jorden ikke blev skabt uforanderligt af et mytisk væsen på 6 dage i år 4004 får kristi fødsel, men for ca 4,7 mia år siden, at organismer udvikler sig løbende, osv.

Men det er sikkert en anden, og endnu mere umulig, debat!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-08-12 22:28

Nej, det er ikke grebet ud af Vor Herres blå luft når jeg påstår, at du er en ignorant. Stort set alle dine indlæg er faktabenægtende. Det Radikale Venstres politik er også faktabenægtende.
Tag fx. Manu - kirkeministeren, han havde faktisk sendt sin udmeldelse af folkekirken afsted. Han blev kirkeminister - og hvad gjorde han så - han trak udmeldelsen tilbage. Hvad er han så - en stor hykler. Men det er så ikke det værste, da han ikke kunne udmelde sig af folkekirken, fordi ussel mammom med fed pension trak så meget i hans hykleriske sindelag, at han beholdt sit medlemsskab, og da han ikke kunne udmelde sig, så kunne han ihvertfald ødelægge kirken - og det gjorde han så. Og derved mener jeg, at Manu er en skabsmuslim.

Citat
et er et sundhedstegn at folk melder sig ud af folkekirken af to grunde: En statskirke er en uskik i et demokrati og det er et tegn på at folk siger nej til religion og formørket middelalder.
Gamle traditioner kan aldrig gå hen og blive uskik - med mindre man ignorerer dem, fordi man har magt til det -og gør man det alligevel er man er ignorant.

"At sige nej til religion og formørket middelalder" Har du noget håndgribeligt bevis på, at der ikke findes en gud? Nej, det har du ikke! Har videnskaben - nej, det har de ikke!
Du har nogen formodningen om, at der ikke findes en gud - altså rent gætværk fra din side.

Hvis folk vil dyrke deres religion i fred og ro og uden ballade og pådutning om, at alle andre skal indrette sig på samme måde, kan jeg overhovedet ikke se, at disse mennesker ikke skulle ha' lov til at dyrke deres religion i fred og ro og samenighed med den gud de nu tror på. De har dansken gjort i mange mange hundrede år - og fred være med dem.

Men igen, fun2. Atter et bevis på, at du er og bliver en ignorant!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-08-12 22:34

Er tråden ikke lidt partipolistisk?

For selv om jeg vil have bøllerne smidt ud, så er jeg stadig venstreorienteret.

Men tråden er også spøndende at læse.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-08-12 22:41

Vagnr., du behøver ikke at belære mig, hvornår og hvorfor USA gik med i krigen.
Og fakta er, uanset om du synes om det eller ej, blev mange tusinde amerikanske sønner ofret på den europæiske slagmark.
Det håber jeg da ikke du benægter.

Citat
Og jo, det er et sundhedstegn, at flere og flere mennesker kun opfatter religion som et levn fra en uoplyst tidsalder, og ikke noget der kan bruges som ledetråd i den moderne verden. I dag VED vi, at universet er milliarder af år gammelt, at jorden ikke blev skabt uforanderligt af et mytisk væsen på 6 dage i år 4004 får kristi fødsel, men for ca 4,7 mia år siden, at organismer udvikler sig løbende, osv.
Du ved ikke en skid om det, vagnr. Det er rent gætværk.
Forleden dag hørte jeg i radioen en videnskabsmand, der udtalte sig om, at de havde ikke fundet det endegyldige bevis for, at der ikke fandtes en gud. De anede heller ikke om, der skulle være liv på andre planeter - men det ved du nok.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-08-12 22:49

Citat
For selv om jeg vil have bøllerne smidt ud, så er jeg stadig venstreorienteret.
Jamen søde granner dog, der er ingen der prøver at omvende dig. Du skal - ifølge din demokratiske ret, stemme på det parti, der ifølge din overbevisning, gør det bedste for dig og dit fædreland.
Og hvis du mener, at det gør venstrefløjen - jamen, så er det venstrefløjen der skal ha' dit X

Mvh
Tommy

Kommentar
Fra : jubie

Dato : 23-08-12 23:01

Huu Hej, hvor det går, lystigt til her i Kaptajn-Tommys Rekrut-Skole ....

Som altid, er vagn værd at læse, derfor kommer jeg ind igen.

Har intet at tilføje, da Kaptajn-Tommy bestemmer med hård hånd, hvad der er "rigtig" historie og hvad der er "forkert" historie.

Men det er typisk for disse følelsesladede "Muslimer-er-roden-til-alt-ondt-debatter".

jubie

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-08-12 23:14

Tommy, jeg belærer dig ikke om hvornår og hvorfor, men når du skriver

Citat
Kort sagt, hånede de U.S.A., hvis sønner blev ofret under krigen, for bl.a. danmark skulle være en fri nation uden kommunisternes åg.

ved du godt selv det ikke passer, for USA gik ind for at beskytte USA!

Når det gælder universets opståen, ved jeg hvad en enig videnskab mener, og giver ikke en hujende fis for havd nogle magtebegærlige folk hævdede for 2-3000 år siden.

TROR du, at jorden blev skabt i 4004 fk, eller tror du, den opstod efter universet var opstået for flere mia år siden?

Kort sagt, tror du talmud, biblen, koranen skal tages bogstaveligt, at evolution ikke sker osv, eller er det bare noget vrøvl?

Og, når vi nu er ved emnet, ved du hvad Eid er?

For 10-12 år siden spurgte jeg en taxachauffør om det, han fortalte det var Ibrahim, der havde fået ordre fra allah til at ofre sin søn, Ismael, men at han i sidste øjeblik havde fået kontraordre og slagtet et får i stedet. Det fejrer de ved at fordele kød til familie, venner og fattige.

Selv om jeg meldte mig ud af folkekirken som en 18-års fødselsdagsgave, kan jeg min bibelshistorie, og kunne fortælle ham om Abraham, horebukken, der først fik et barn med sin trælkvinde, som jøder og kristne selvf ikke anerkender, og derefter fik Isak (Yitzak hos jøderne) med sin gamle hustru, med helt samme historie. Så gik jeg hjem og læste i koranen, Ismael havde da i det midnste mod og mandshjerte til at protestere overfor den forrykte farmand, mens Isak bare sagde Ok til sin forrykte far.

At der skulle være en gud en det rene gætværk, med et utal af huller i historien, mens videnskaben for længst har etableret en sandsynlig model.

Man kan sige, hvad var der før Big Bang, men man kan med betydelig større problemer prøve at finde ud af, hvad var der før gud

Man kan selvf også tro, at gud er en slags Agatha Christie, der helt bevidst har efterladt en masse vildspor for at teste menneskenes tro, det er åbenbart det du tror.

Har du nogensinde tænkt over, at hver gang vi får en influenzaepidemi, er det netop bevis på evolutionen, virusen har ændret sig en lille smule, lige nok til at den angriber på en lidt ny måde, som vi ikke har udviklet immunitet mod!

Enhver ved, at det er umuligt at bevise at noget ikke findes, men det er meget langt fra at bevise, at det findes. Evolution findes, masser af "missing links" findes, der er en stort set sammenhængende kæde fra de første hominider for ca 2 mio år siden til Homo Sapiens, selv om ikke alle nulevende hominider virker sapiente.

Var der dinosaurer på Noahs ark???

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-08-12 23:27

Citat
et tegn på at folk siger nej til religion og formørket middelalder.

Ikke fordi jeg gider spille flere ord på fun2.Dertil er hans fatteevne simpelthen for klejn.
Men jeg synes lige ovenstående,fortjener et par ord.Igen en af hans utrolige fordrejede og forvanskede postulater.Sagen er at det drejer sig lige nøjagtigt,om det modsatte:

Bl.a. tv og aviser,har været fyldt med udmeldinger om at det er de indremissionske medlemmer,der melder sig ud.Fordi den sidste tids polimik om homovielse,har for dem,fået bægeret til at flyde over.
Så de siger absolut ikke nej til religion,tværtimod.De danner frikirker. Som Kaptajn-Tommy antyder,
tror heller ikke kirkemisteren,ligefrem er en reklame for folkekirken.

Hvis fun2 er analfabet og mangler læserfærdigheder,burde han melde ud.Det er en ærlig sag.Men hans vilde fremturen her,uden mindste jordforbindelse,imponerer ialtfald ikke mig.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-08-12 23:50

Citat
Har intet at tilføje, da Kaptajn-Tommy bestemmer med hård hånd, hvad der er "rigtig" historie og hvad der er "forkert" historie.
Du er squ en nar. Troede du virkelig, at du slap godt afsted med dine Anders And historier. Men fortæl endelig dine kammerater på bænken, at Schalburg deltog i div. sabotagegrupper i danmark. De synes nok du er en klog fyr....Schååål du gamle.

Vagnr for fanden, det man kan bruge i en diskussion som denne - nu når vi taler om religion, er det endegyldige bevis for, om der findes en gud eller ej. Alt andet er sandsynlighedsberegninger - og dem kan du ikke bruge til en disse.
Sandsynligheden for, at danmark gik bankerot, såfremt de stemte nej til euroen var stor, sagde de skriftkloge, men hvad skete der...............................fyldt selv på..................

Derfor er sandsynlighedsberegning = 0 i værdi

Jeg ved ikke om der findes en gud - det ved du heller ikke - det ved ingen på denne jord og derved heller ikke videnskabsmændene.

Men hvad jeg tror på - eller ikke tror på, er sagen uvedkommende.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-08-12 00:21

Olesen-50, du bliver ved med at køre i ring, det er trættende.

Tommy, du siger igen igen at jeg benægter fakta, men hvor er det, sådan helt præcis at jeg benægter fakta? Eller er det der med at nogen skulle benægte fakta blot en gammel kliche som du gentager i det uendelige? Jeg kan ikke bevise at der ikke findes nogen guder, du kan ikke bevise at der findes nogen og så er vi lige langt. Selvfølgelig skal folk have lov til at leve i formørket middelalder, men det skal ikke foregå i en statskirke.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-08-12 05:55

[CITATVagnr for fanden, det man kan bruge i en diskussion som denne - nu når vi taler om religion, er det endegyldige bevis for, om der findes en gud eller ej. Alt andet er sandsynlighedsberegninger - og dem kan du ikke bruge til en disse. [/CITAT]

Jeps, Tommy, præcis det samme argument kan bruges om Yetien, Loch Ness uhyret, liv på Mars, magi (the real thing, ikke tryllekunstnere), Thor og Odin, fortsæt selv listen.

Men når hele biblens skabelsesberetning strider mod alt hvad videnskaben ved, kan jeg med sindsro sige, at sandsynligheden for at den samme bog er korrekt i øvrigt er uendelig lille, og ikke værd at spilde tid på.

Det undrer mig altid, at det i enhver ghetto vælter med paraboler, rettet mod Mekka, når Muhammed nægtede at gå ind i et hus hvor der var billeder af dyr endsige mennesker

Jeg slutter min del af det religiøse sidespring med flg

" A little old Christian lady comes out onto her front porch every morning and shouts, “Praise the Lord!” And every morning the atheist next door yells back, “There’s no God!”

This goes on for weeks. “Praise the Lord!” yells the lady. “There is no God!” responds the neighbor.

As time goes by, the lady runs into financial difficulties and has trouble buying food. She goes out to the porch and asks God for help with the groceries, then says, “Praise the Lord!”

The next morning when she goes out onto the porch, there are the groceries she asked for. Of course she shouts, “Praise the Lord!”

The atheist jumps out from behind a bush and says, “Ha! I bought the groceries. There is no God!” The lady looks at him and smiles. She shouts, “Praise the Lord! Not only did you provide for me, Lord, you made Satan pay for the groceries!”

Fra bogen Plato and Platypus Walk Into a Bar - Understanding Philosophy Through Jokes.

Dem der tror på mytiske væsener og dem der forholder sig til videnskaben, ser verden på helt forskellig vis!

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 24-08-12 07:04

fun2.... nej jeg kører ikke i ring, jeg vil bare gerne have svar på din påstand, så svar dog

Citat
Et af problemerne er at forældrene ikke har nogen viden om hvordan man opdrager børn til et samfund som det danske,det de har lært af deres forældre, kan ikke bruges her.

Må man smadre hospitaler, overfalde personer, ødelægge biler i oprindelseslandet?

Hvilke opdragelse kan ikke bruges her? Alm. dannelse er vel kendt over hele kloden

Og kan du ikke svare, så kom med din løsning på problemet!!!!!

Kommentar
Fra : jubie

Dato : 24-08-12 08:20

Go ' morgen alle de morgenfriske

Ja, nu gider jeg ikke kaste med mudder og sige, at Tommy, Kaptajnen selv kan være en klaphat, så det gør jeg ikke

Jeg ved da godt, at Von Schalburg ikke selv deltog i sabotage og mord i Danmark.

Han var jo, dels i Finland som frivillig i starten, dels faldt han i Sovjet under en heltemodig kamp, har jeg læst.

Det var hans "blod-drenge" fra NSU, National Socialistisk Ungdom, tiden, som blev medlemmer at Schalburgkorpset, og gjorde alle de forskellige "julelege" og "festlige løjer i Danmark" - Ikke selve deres forbillede.

Jeg skriver også kun om det, fordi du selv bringer det på bane, Tommy -

Ja, hvorfor blev Schalburg-drengene i det hele taget bragt ind i dette -
det må du jo vide, ikke ?

Asmaa siger nogle kloge ting angående hvad der foregår i Vollsmose, og hvordan det skal løses.

Tror alle, på nær af nogle få stykker, et T.R:Æ.T af disse bandeoptøjer, vold og skyderi - ude i de såkaldte "Ghettoer".

Nu så man i går, hvor mange der kom ud til Jane i Ægirsgade på hendes café "Viking"
(Ikke division Viking ).

Der var en masse - især fra venstrefløjen, som bakkede op om, at bander ikke skal øve mafia-medoder med "beskyttelses-penge" - Hun sagde NEJ - og fik to brosten ind af vinduet.

Men flot gjort af Jane, at gå til modværge.

Jeg skal selv derhen senere på eftermiddagen med et par venner, for at få en øl og sige "Godt gjort Jane". Har været der på dét værtshus, i mine unge dage.

På Facebook er der en masse, som tager afstand fra bandevold -
Ja, og halvdelen er fra venstrefløjen.

ALLE er trætte af det !

Men dertil og så sige, at ALLE muslimer er "sådan" pr. natur :

Nul & Nix !

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-08-12 09:07

Citat
Ja, hvorfor blev Schalburg-drengene i det hele taget bragt ind i dette -
det må du jo vide, ikke ?
Spil nu ikke dum, vel. Emnet må jo interessere dig siden du har bogreolen fyldt med læsestof om Schalburg. Bare kedeligt, at du ikke fatter hvad der står i bøgerne.

Olsen50.
Du vil aldrig få et svar fra ignoranten.

Vagnr.
Morsom historie.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-08-12 09:37

Jeg slutter tråden med et fint "skriv" af Rune Selsing
http://blogs.jp.dk/reaktionaer/2012/08/23/de-radikale-bliver-aldrig-stuerene/

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-08-12 09:41

Tak for svaret Olesen-50.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : jubie

Dato : 24-08-12 10:38

En gang mudderkast. Flyver med påstande om "modstanderne" om "ignorant", "nar",
"du behøver ikke belære mig".

Fair ?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-08-12 11:18

Jubie, smut du hen på Cafe Viking og snup et par guldbajsere med gutterne.
Du kan sikkert underholde gutterne med dine Anders And historier, om dengang, da Schalburg efter sin død, sprang Tivoli i luften....Hoooold kææææft mand, et knald der kom. Selv gamle fru Jensen sked bukserne fulde. Så jo, folks, der var gang i den. Jaaahhh mand, jeg har squ selv læs det i en eller anden bog, som jeg har hjemme i bogreolen. Godt nok var bogen lidt støvet, det er jo ikke hverdag man såen læser krigs knald romaner skrevet af ham der, Schallerdrengen fra rusland...Hey mand, apropos rus land, ska' vi ik' lige ha' et par guldbajsere te', ovenpå alt det der schalle-knalderi. Jeg gi'r squ en omgang......Heyyyyyy Jane, dit søde væsen, ka' vi lige få se'veret et par bajsere med gashånd.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-08-12 12:56

Takker for en underholdende tråd.

Kommentar
Fra : jubie

Dato : 24-08-12 14:48

Jo, underholdningsværdien fejler skam ikke noget.

Hold da ferie, sikke hyggeligt der var på Café Viking. Blomster overalt, og journalister i stride strømme. Jeg gav Jane en lille and med hul i ryggen - en "sparebøsse" - til "Beskyttelses-penge" ..

jubie

Kommentar
Fra : prio

Dato : 24-08-12 18:40

Citat
Asmaa siger nogle kloge ting angående hvad der foregår i Vollsmose, og hvordan det skal løses.

Jamen, så er det da første gang, man hører noget fornutigt fra hende.

Asmaa Abdol-Hamid finder jeg både uhyggelig og falsk.

Selv muslimer siger, at hende skal man ikke tro på.

Hun taler med 2 tunger, og det er jo tilladt overfor de vantro.

Problemet med Asmaa er ikke, at hun er muslim, men at hun er religiøs fundamentalist.

Hun oplyser selv, at hun lever 100 % efter koranen, som ikke just beretter om respekt og forståelse for anderledes troende.

Der er ingen af de fanatiske muslimer, der nogensinde vil indordne sig efter det danske samfunds regler.

Da hun forsøgte at blive opstillet til folketinget, forsøgte mange at finde ud af, hvad hun står for, og det var sandelig svært.
Hun blev grebet i at lyve åbenlyst flere gange.

Men hun gik åbenbart ikke ind for homoseksualitet, abort, ligestilling, og hun vævede længe om sin holdning til stening og dødsstraf - som muslim må man jo tage hele pakken, sagde hun - før hun endelig tog afstand, hårdt presset af Enhedslisten.

Hvorfor pakker hun sig i øvrigt ind i alle de gevandter?

Der står intet i koranen om , at en kvinde sig klæde sig på den måde
- så hvorfor vil en veluddannet kvinde i et frit samfund - og som forbillede for andre muslimske kvinder - fastholde at skilte med sin religiøsitet udelukkende af kulturelle grunde?

Hvorfor skal Asmaa konstant udtale sig i medierne som repræsentant for Voldsmose?
Der bor 10.000 mennesker der, er det kun Asmaa, der vil stå frem?

Hendes bror, Tarek, er i øvrigt dømt fængselsstraf flere gange for blandt andet grov voldskriminalitet, trusler på livet og tyverier.

Han kalder selvfølgelig danske piger for ludere, og har ikke noget imod at slå dem bevidstløse og derefter at sparke løs på dem - hvis de afviser ham i nattelivet.

Det skal Asmaa da ikke stå til regnskab for, men hun vil ikke engang lægge afstand til det
- måske fortæller det noget om, hvilken opdragelse, hun og hendes søskende har fået?

Tarek har selvfølgelig også skulle udtale sig om Voldsmose i medierne:
http://www.youtube.com/watch?v=htJ1rkFt9uI

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-08-12 19:38

prio, vel skrevet - og så sandt så sandt...
Jeg stoler heller ikke på Asmaaen. Hun er velintegreret - påstår hun. Hun giver fx. ikke hånd til et goddag eller farvel. Endvidere er hendes brødre, som også bor i voldsmosen kriminelle - og med flere voldsdomme bag sig. For ikke så længe siden, optrådte hendes ene bror i et "one man show" på et eller andet københavnsk diskotek, hans dame skulle lige sættes på plads - og det blev hun satme også, skulle jeg hilse at sige - hun fik et ordentligt lag tæsk. Så kan gimpen lære det, ka' hun.

Tommy

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 24-08-12 19:58

Citat
Problemet med Asmaa er ikke, at hun er muslim, men at hun er religiøs fundamentalist.

- ja, Asmaa Abdol-Hamid virker uhyggelig og falsk
- det gør religiøse fanatikere jo ofte.

Der findes mange dygtige, veluddannede - moderate - muslimer i Danmark, som ville være mere interessante og troværdige at lytte til
- men de tør måske ikke ytre sig offentligt om integrationsproblemer af frygt for repressalier?

- eller også synes DR og TV2 ikke, at de er farverige nok at interviewe?

Kommentar
Fra : jubie

Dato : 24-08-12 20:16

Hvis I ikke bryder jer om Asmaa, så er det da lige gyldig om hun vil give jer hånd eller ej ...

I har jo ikke tænkt jer at hilse på hende alligevel

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-08-12 20:25

Nøøøøøøj, det var godt sagt -meeeeeeeen, det kunne jo være, du ville hilse på hende.? Og så står du dér med alle dine talenter til ingen verdens nytte.
hulk hulk...Asmaaen vil ikke gi' hånd.....buuuh buuuh

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-08-12 21:22

Jeg kender mange velfungerende muslimer, som både giver hånd selv om de går med tørklæde, men også drikker vin og spiser flæskesvær.

De er selv så trætte af alle de forbandede muslimer som ødelægger det for dem som fungerer.
Og de bander ad dem når de omtaler dem, men de tør ikke sige det højt. For det er almindelige at true velfungerende familier på livet så de ikke tør udtale sig til myndighederne. Desværre.

Kommentar
Fra : jubie

Dato : 25-08-12 09:15

Hvorfor er det så vigtigt, at muslimer drikker øl og vin og spiser flæskesvær ?

Ja - jeg kender nemlig også mange velfungerende muslimer, som er "moderne" også i deres påklædning.