/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
skema som kan returneres udfyldt ?
Fra : ingelein
Vist : 636 gange
50 point
Dato : 22-08-12 11:34

Hej
Jeg har fra en Sejlklub modtaget et skema som en PDF fil. Skemaet drejer sig om vinteropbevaring af sejlbåde.
Jeg skal nu udskrive PDF filen, udfylde den med data og underskrift, scanne filen og returnere den.

Hm............ Det er da vist lidt oldnordisk, og jeg går ud fra, at mange kun har en bærbar og ingen scanner. Jeg for mit vedkommende skal først montere scanneren osv. Det må da kunne gøres på en smartere måde.

Det med underskriften er vel overflødigt, når afsenderens navn, adresse osv. er udfyldt. Til nød kan jeg indsætte min scannede underskrift.

Men kan det virkellig være rigtigt at man ikke kan gøre det smartere????
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-08-12 11:39

Du kan redigere Pdf filer med dette program, meget nemt at lave et par afkrydsninger og gemme det, for så at sende videre
http://pdf-xchange-viewer.en.softonic.com/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-08-12 11:43

Ellers burde sejlklubben være lidt på tæerne med en Pdf fil der kan afkrydses i, det tager ikke alverdens tid at lave sådan en fil.
Din underskrift kan du sætte ind ved at bruge et billede, som du skriver et scan.

Ellers burde de sende blanketten som en Words fil

Kommentar
Fra : poten

Dato : 22-08-12 11:53

Jeg vil absolut anbefale IKKE at installere dette program http://pdf-xchange-viewer.en.softonic.com/ - der følger en masse skidt og skrammel med hvis man ikke lige er opmærksom og så er det IKKE GRATIS men kun et prøveprogram!

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 22-08-12 12:00

Hej Poten
Tak - ja, det opdagede jeg også - og da jeg endelig havde programmet, kunne jeg ikke gennemskue at bruge det.
Hilsner - Ingelein
Nu prøver jeg at finde en gratis Adobe version - trial.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 22-08-12 12:06

Har du et afinstallationsprogram der fjerner alt snavset igen?

Ellers er der jo REVO Uninstaller - rigtig godt til at fjerne alle spor...

Kommentar
Fra : poten

Dato : 22-08-12 12:08

Her er en mulighed for at konveretere filen til Word:

http://www.pcworld.dk/art/11626/gratis-program-tryl-pdf-fil-om-til-word-fil

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 22-08-12 12:10

Hej Poten
Ja, jeg er lykkelig for min REvo Uninstaller Pro, som jeg har købt for 113 kr. Det er bare super og har reddet mig en gang i foråret, hvor alle experter selv hos ACDSee måtte give op for at fjerne rester af en tidligere installation.
Mange hilsner Ingelein - som hurtigst muligt har fået skidtet afinstalleret igen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-08-12 12:10

Lyder noget primitivt........

Udfyld den og send pr. snailmail, så kan de sg selv scanne den ind.

Da jeg fik min første computer i 2000 skulle jeg have "det hele", scanneren røg ud efter 8 år og var kun brugt een gang

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-08-12 12:11

Så må i være total uvidende om installering af programmer, jeg bruger det selv, og har ikke opdaget der fulgte andet med, men måske i ikke ser efter hvad der installeres eller bare kører exe filer og tror alt er iorden, kommer der muligheder under indstallationen, skal man selvfølhelig se dem godt efter.
Og hvis jeg så må spørge om hvad skidt der fulgte med, det ville da være rart at vide.
Og det er Freeware.
At sætte et kryds med programmet, er at vælge tekst og markere hvor og ellers sætte et X
boksen kan flyttes og kopieres.
Hvorfor tror du Adobe er bedre eller mere forstandig at gå til

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 22-08-12 12:12

Hej poten
Jeg prøver det andet program senere. Har nu slæbt scanneren frem - Øv
Mange hilsner - Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 22-08-12 12:22

Hm.......@mig-selv
Nå, hvis du ikke har set alle de små bokse, med flueben i, med beskrivelse af hvad man ellers installerer af forskelligt bras sammen med programmet, ¨vil jeg gerne se hvor mange unødvendige programmer din PC slæber rundt på. Poten har helt ret. Man får hurtigt reddet sig bl. andet en toolbar til, hvis navn jeg ikke en gang kendte.
Med venlig hilsen - Ingelein - som uncheckede alle bokse før download

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 22-08-12 12:25

Hej Luffe A
Jeg har brug for en scanner indimellem, så jeg må tage den frem af skabet og installere den. Godt jeg har en, men det kan man jo ikke forvente at alle har. Jeg har skrevet til sejlklubben og bedt dem om at fremsende dokumentet som word. Hvorfor skal det være en PDF?. De fleste af os har nok en scannet underskrift.
Hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : poten

Dato : 22-08-12 12:27

Citat
Hej poten
Jeg prøver det andet program senere. Har nu slæbt scanneren frem - Øv
Mange hilsner - Ingelein

Det sidst omtalte program er hurtigt og nemt at installere og uden snavs - dog viser det sig - det er et Prøv-en-gang, men det fungerer fint...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-08-12 12:29

Nå på den måde, selvfølgelig fravalgte jeg alt, men i får det til at lyde som var det et stort og luse befængt program der intet er værd, med indbygget virus og jeg skal komme efter jer.
Hvis du bare satte dig og brugte 5 minutter på programmet vil du hurtig lære at bruge det.
Men alle tror at man bare kan hente noget og uden så meget som at have prøvet det
bare gå i gang med at bruge det, det kræver en vis forståelse for programmer og deres virkemåde.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 22-08-12 12:30

Citat
Så må i være total uvidende om installering af programmer, jeg bruger det selv, og har ikke opdaget der fulgte andet med, men måske i ikke ser efter hvad der installeres eller bare kører exe filer og tror alt er iorden, kommer der muligheder under indstallationen, skal man selvfølhelig se dem godt efter.
Og hvis jeg så må spørge om hvad skidt der fulgte med, det ville da være rart at vide.

SE der tager du jo ganske fejl - det var jo netop ved at undersøge (custom install) hvad der kunne blive installeret jeg fandt ud af der fulgte en del snavs med! (underforstået - noget der absolut ikke skulle bruges til noget som helst)

Kommentar
Fra : poten

Dato : 22-08-12 12:35

Citat
selvfølgelig fravalgte jeg alt

Det gjore jeg også, men på trods af det blev der noget installeret som jeg absolut ikke ville have på min computer - desforuden fik jeg en advarsel fra WOT (http://www.mywot.com/en/settings/en-US/firefox/20120515#guide) undervejs også...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-08-12 12:50

Ok, nu forstår jeg, det er jo heller ikke programmet der hentes ned, men en downloader, der henter selve programmet.
Det må være noget nyt, det var der ikke da jeg hentede programmet for år tilbage.
Og de dowloadere holder jeg mig altid fra, netop fordi de kan indeholde uønskede ting og sager.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 22-08-12 13:00

Hej mig-selv
Så må du nok en anden gang selv downloade det du anbefaler i den sidste version
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-08-12 15:13

Nu var det en henvisning til et program, med lidt læselig tekst til, jeg har ikke bedt nogle om at hente det ned - samt jeg går ud fra at hvis man prøver at indstallere det der kan hentes på mit link,
giver det indtryk at det ikke er selve programmet, der bliver indstalleret.
Der står højt og tydeligt på filen der hentes
SoftonicDownloader_for_pdf-xchange-viewer altså noget der skal hentes før selve programmet, samt der dukker en boks op med en masse andet, derfra kan man så frivilligt gå videre eller ej, jeg ville ikke gøre det, samt linket havde ikke den dowloader, da jeg hentede det.
Samt det er tilladt at gå til producentens hjemmeside.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-08-12 19:41

Nu skal i altså lige skille tingene lidt ad, selve programmet Pdf-XChange viewer er et fantastisk program og deres hjemmeside er her: http://www.tracker-software.com/product/pdf-xchange-viewer/
Det der blev linket til længere oppe i tråden ville jeg ALDRIG nogen sinde hente med mindre producenten selv linkede til det.

Det med at der lige kommer lidt "ekstra" med er et kendt problem.
Adobe Reader smider lidt "ekstra" med.
Apple Itunes smider ikke kun lidt men meget ekstra med.
Fortsæt selv listen.

Citat
Jeg har skrevet til sejlklubben og bedt dem om at fremsende dokumentet som word. Hvorfor skal det være en PDF?.

Det skal netop være PDF for at sikre at alle kan være med.

Adobe har så besluttet at det skal koste penge at kunne gemme en udfyldt formular (mener at det var version 8.126 de besluttede det med) men alle de andre kan sagtens gemme en udfyldt PDF.

Selv OpenOffice.org og LibeOffice kan åbne, redigere og gemme en PDF

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-08-12 20:07

Glemte helt:
Citat
og så er det IKKE GRATIS men kun et prøveprogram!

Ikke sandt, det er freeware og så følger der enda gratis OCR med (dansk OCR skal installeres separat men er også freeware)