/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Høre eller øretelefon
Fra : jensviggo
Vist : 432 gange
20 point
Dato : 22-08-12 08:28

Så er der dem der absolut ikke kan bevæge sig uden at han en dims i ørene, men hedder de høre eller øretelefoner??????????, og hvorfor

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : poten

Dato : 22-08-12 08:47

Tjae... det kan åbenbart hedde både det ene og det andet.

Hvorfor de hedder sådan må vel komme af hvor de er placeret - mon ikke?

Hovedtelefoner
Fra Wikipedia, den frie encyklopædi

Et par hovedtelefoner (også benævnt høretelefoner) består af to små højtalere placeret enten i øret eller udenpå ved hjælp af en bøjle forbundet ved hjælp af en ledning som oftest munder ud i et jackstik eller minijackstik. Hovedtelefoner gør det muligt at høre musik eller andre lydkilder uden at genere omgivelser i nævneværdig grad. Til mobiltelefoner og mp3-afspillere anvendes ofte små hovedtelefoner placeret inde i et eller begge ører. Til mobiltelefoner anvendes også såkaldte headsets der er en lille hovedtelefon med indbygget mikrofon og nogle knapper der kan fjernstyre telefonen. Trådløse headsets anvender bluetooth til at kommunikere med mobiltelefonen.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 22-08-12 08:58

Hvad mon refi mener?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 22-08-12 09:58

Ja, det er jo ret væsentlig at vide!

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 22-08-12 10:01

Poten burde nok som ny bruger beherske sine udtaelser

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 22-08-12 10:27

Hmm det er vel lige gyldigt hvad andre mener - du har jo dit svar lige der

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-08-12 10:28

Den til at holde op til et øre hedder en høretelefon.

Hvis den kan sidde fast med en bøje over hovedet , kan den også kaldes hovedtelefon, eller hovedtelefoner, hvis den er til begge ører.
Hvis der også er mikrofon i hedder det en mikrotelefon.

Det er gode gamle danske betegnelser fra telefonens og radioens tid.

Øretelefon og headset er måske moderne udtryk, som endnu ikke har vundet fuldt indpas i dansk.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 22-08-12 10:38

altså headset

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-08-12 12:12

Hørebøffer.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 20 point
Dato : 22-08-12 14:06

Jeg har lige købt et wireless stereo headset...........................står der på æsken.
Det er 2 hovedtelefoner og en microfon - uden ledning.
Der fulgte en "dongle" med - altså en sender/modtager.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 22-08-12 17:02

Tak til Eyvind

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 22-08-12 17:03

Tak for svaret Eyvind.

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : poten

Dato : 22-08-12 17:52

Citat
Poten burde nok som ny bruger beherske sine udtaelser

Hvad hunden mener du med det?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-08-12 19:01

poten > jeg skylder dig 20 point, for det var jo den forklaring du kom med - med detaljer endda.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 23-08-12 08:02

Citat
poten > jeg skylder dig 20 point, for det var jo den forklaring du kom med - med detaljer endda.

Det er i og for sig rystende ligegyldigt - jeg ville hellere have en forklaring på denne bemærkning:

Citat
Poten burde nok som ny bruger beherske sine udtaelser

Hvad mener du med den bemærkning?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-08-12 21:11

Kommentar
Fra : poten

Dato : 24-08-12 00:39

Nå, det skal man altså ikke regne med at få en forklaring på kan jeg se...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-08-12 13:50

poten >>>>>>>>>>>>
Citat
Nå, det skal man altså ikke regne med at få en forklaring på kan jeg se...

Nej for når spørger har accepteret et svar - får vedkommende ikke flere mail om emnet.

Og det kan du læse om her: http://www.kandu.dk/faq.aspx

Kommentar
Fra : poten

Dato : 24-08-12 14:39

Citat
Nej for når spørger har accepteret et svar - får vedkommende ikke flere mail om emnet.

NÅ OK, det var jeg faktisk ikke klar over -
tak for oplysningen Eyvind og god weekend når du kommer dertil!