/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
12 personers incl. fører på hvide plader
Fra : 190e
Vist : 625 gange
40 point
Dato : 21-08-12 22:54

vil hører om nogen ved hvad det vil koste ca. at kunne kører transit diesel 12 personers på hvide plader på lille kørerkort (den er på stor kort nu) udover at sæderne skal reduceres i antal.

bilen er fra 1994 og har kørt over 600000 km

190e

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-08-12 07:31

Hvor meget vejer den?

Kommentar
Fra : 190e

Dato : 22-08-12 11:18

den har totalvægt på 2650 kg. og på hvide plader og pass. antal 11 for nuværende.

190e

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-08-12 22:55

Når det er en bil på hvide plader er det ikke totalvægten men egenvægten man regner med.

Hvad registreringsafgiften for at få den synet om og registreret som personbil til lille kørekort render op i ved jeg ikke, for det kræver man har bilens nypris på hvide plader 9 personers. Men jeg mener i hvert fald slet ikke det kan betale sig, og hvis det i det hele taget er muligt at stole den ned, hvilket jeg tvivler på, så vil det koste en ekstra vægtafgift om året ca 8500,- inkl afgift for manglende partikelfilter.

Som 10 pers og derover koster den ca 2000/år i vægtafgift og 1000 for partikelfilter

Som 8 (9 inkl fører) personers på hvide plader koster den 10500/år i vægtafgift + 1000 for mgl. partikelfilter, for jeg mener den lige kravler over de 1500 kg i egenvægt.

En anden ting er, en så gammel transit og med det antal kilometer på bagen, det er da slet ikke noget at begynde at ekselere i

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 40 point
Dato : 22-08-12 23:02

Og en tilføjelse, det med vægtafgiften.

Den del af vægtafgiften der hedder udligningsafgiften, altså tillæg for dieselbil, det stiger jo snart med 52 %, og så kommer den til at koste yderligere 52 % af udligningsafgiften på 3440= 1790

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 24-08-12 18:30

Vi har prøvet det samme, og fået den besked, at den IKKE måtte nedstoles. Ikke engang ændres til van på gule skilte ville han høre tale om, hvilket ellers var min hensigt.
Så du må nok kigge efter en 9 personers i stedet.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-08-12 23:39

Citat
Vi har prøvet det samme, og fået den besked, at den IKKE måtte nedstoles

Nej, jeg mente også nok der var noget om det.

Godkendelse af svar
Fra : 190e

Dato : 25-08-12 07:19

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : 190e

Dato : 25-08-12 07:20

tak for svaret dova.

190e