/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
HP Photosmart 7510 10 x 15 billeder
Fra : steno
Vist : 1023 gange
500 point
Dato : 21-08-12 17:04

Hej
Min nabo har fået en HP Photosmart 7510 All in one og er nu rendt ind i udskriftsproblemer.
Han stiller udskrift til 10x15 lægger papir i bakken og får en hvid kant øverst og i højre side.
Papiret han anvender er papir han fik med når han købte en komplet printpatronpakke til hans gamle HP Photosmart all in one.
Papiret hedder: Q8692-60003 og når jeg Googlesøger får jeg flg. info: Hewlett Packard HP Advanced Glossy Photo Paper 6x4 (50 sheets) Q8692-60003.
Jeg kan godt se at 6" x 4" er 152,4 x 101,6 mm, altså > en 15 x 10 mm. Men det forklarer ikke, hvorfor hans gamle HP Photosmart printede helt ud til kant med 10 x 15 indstillinger uden problemer.
Hvis han printer i Picasa kører det osse fint.
Jeg har lagt et par billeder ind på peecee.dk
http://peecee.dk/upload/view/380507
http://peecee.dk/upload/view/380508

Er der nogen der har et bud på løsningen og kan forklare hvor problemet opstår, ville det være herligt !

Sommerhilsen steno

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 21-08-12 17:10

152,4 x 101,6 mm, er jo ikke HELT nøjagtigt 10x15cm. Den gamle var åbenbart designet til at printe lidt større. Det bliver nok sværet at gøre noget ved

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-08-12 17:59

Har i prøvet i printerens indstillinger?

How do I print to the edge of the paper?.
From a windows based machine Click start -> devices/printers -> Right click your printer and select printing preferences.

In the bottom right of the new window click the advanced button.
Here under the printer features you should see "Borderless Printing:" change the drop down to Print Borderless and youshould be good to go.

kilde:
http://h30434.www3.hp.com/t5/Other-Printing-Questions/I-have-a-HP-Photosmart-7510-How-do-I-print-to-the-edge-of-the/td-p/1504641

Kommentar
Fra : steno

Dato : 21-08-12 19:26

Ja !

Efter han fik den hjem blev den opdateret : http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?os=4062&lc=en&cc=us&dlc=en&sw_lang=da&product=5070121

Efterfølgende blev de indstillinger du henviser til foretaget.

Det papir jeg gav ham fra InkClub hedder A6 = 105 x 148 mm og kunne forklare den hvide kant i top af billed (http://peecee.dk/upload/view/380508)
Det ville jeg så tro kunne løses ved at sætte den på A6, men det kan den ikke stilles på. Der er heller ikke Brugerdefineret mulighed. Mærkelig printer ? Nogen bedre bud ???

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-08-12 20:09

Citat
Nogen bedre bud ???

Næe, egentlig ikke

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-08-12 20:16

Printeren skal have bare lidt plads til at føre papiret gennem printeren.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 21-08-12 20:41

Ja.................. granner01

Det var noget af et bidrag, du der kom med !

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-08-12 21:30

Alle de printere jeg kender til har en hvid kant i siden og for oven. Det er printeren selv der tager den plads.

Selv mine laserprintere gør det.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 21-08-12 21:59

Jeg kan kun sige, at de efter min bedste overbevisning, har været fejlindstillet:
De printere jeg har haft, har alle haft indstillingsmuligheden "med ramme eller til kant" og alle har printet helt ud uden hvide kante, hvis jeg har indstillet dem til det.Det gælder Canon 320, HP 880C, HP G55, HP G55XI,Lexmark og min nabos føromtalte HP Photosmart . Alle inkjet. Jeg har ingen erfaringer med laserprintere.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-08-12 23:04

Jeg har selv en HP foto 930 C printer, og den laver også hvide linier i kanterne. Dem skal man bare skære af.
Jeg har ikke set en printer printe helt ud til papirkanten på alle sider. Der har altid været noget at skære af.

Og jeg vil tro at jeg har set i hvert fald 50 - 70 printere ide sidste 20 år. Og ser stadig forskellige når jeg hjælper folk med deres PC.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 21-08-12 23:12

Så har du ikke set, dem jeg nævner !

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-08-12 09:57

Min nabo har en lille printer som skriver små billeder ud, jeg tror målet er er som et alm. fotografi. Og de har fine hvide kanter i siderne.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 23-08-12 20:41

Ikke for at være ond mod dig, men kun for at få stoppet dine gentagne påstande om nødvendigheden af hvide kanter/rammer, syns jeg du skal se link: http://www.youtube.com/watch?v=zDOCyTzI2eg

Jeg håber så, at nogle vil byde ind, med andre forklaringer på problemet og forøger med 200point.

PS Jeg har set siden : Unable to get HP Photosmart 7510 C311a to print borderless 4X6 Photo--Link: http://h30434.www3.hp.com/t5/Printing-Issues-Troubleshooting/Unable-to-get-HP-Photosmart-7510-C311a-to-print-borderless-4X6/td-p/1464543

Det løser ikke problemet.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 24-08-12 12:20

mon ikke HP support kan hjælpe,.. ellers smid L..... ud og køb et andet fabrikat,
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/siteHome?lc=da&cc=dk&dlc=da&lang=da&product=top