/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Søgning med Explorer
Fra : krestenklit
Vist : 618 gange
100 point
Dato : 21-08-12 11:25

På min Windows 7-pc er filsøgnings-funktionen i filhåndteringsprogrammet explorer uvirksom.
Jeg kan godt i indtastningsfeltet i øverste højre hjørne indtaste søgeord og mønstre fx. mig.jpg eller fil*.*
Explorer giver bare ingen reaktion. Heller ikke selv om jeg ved der er filer i mappen eller undermapper.
Hvad er galt?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-08-12 11:53

Prøv at gendan til standard

Klik på Organiser i Stifinder, vælg Mappe og søgeindstillinger,
vælg fanen Søg, klik på Gendan Standardindstillinger...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-08-12 12:04

Eller tast Win-tast+R og skriv OptionalFeatures.exe i Kør boksen der åbner og klik OK

I vinduet der åbner ruller du ned til bunden og tjekker om der er sat hak ved Windows Search
hvis der er, klik Annuller, ellers marker det og klik OK.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-08-12 13:10

Kan for øvrigt anbefale dette gode søgeprogram(GRATIS)

Everything search engine
http://www.voidtools.com/

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-08-12 14:29

Hvad mener du med explorer ikke virker? Det er jo explorer det hele.

Først starter du med og tilføje mapper i bibliotekerne og så skal du gå ind i indekseringsindstillingerne og gendanne indekset.

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 24-08-12 10:59

Klaudi, har jeg ret i at søgeprogrammet ikke kan søge i FAT32 filsystemet men kun i NTFS?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-08-12 14:57

Citat
har jeg ret i at søgeprogrammet ikke kan søge i FAT32 filsystemet men kun i NTFS?

Ja!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-08-12 15:09

Hvorfor installere tredje part software når du kan bruge windows' eget?

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 24-08-12 17:50

Citat
Hvorfor installere tredje part software når du kan bruge windows' eget?

Det er det der er mit problem, webbnoob, men kan du fortælle mig hvordan jeg gør dette:

Citat
(...) starter du med og tilføje mapper i bibliotekerne og så skal du gå ind i indekseringsindstillingerne og gendanne indekset.

Ærgerligt, Klaudi, det er nemlig FAT32, så voidtools duer ikke.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-08-12 21:03

Du starter med at gå ind i stifinder:
http://peecee.dk/upload/view/380967
Højreklik på et af de bilioteker du vil bruge, jeg har bruge Dokumenter i mit eks.:
http://peecee.dk/upload/view/380966
Derinde kan du tilføje mapper, lokale eller netværksmapper, og disse vil blive indekseret og man kan derefter søge i dem fra Windows søglinjen:
http://peecee.dk/upload/view/380968

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 24-08-12 23:32

Ja, webnoob, jeg kan tilføje mapper, lokale eller netværksmapper.

Men så skriver du at »disse vil blive indekseret og man kan derefter søge i dem fra Windows søglinjen«.

...Men jeg kan jo netop ikke søge i dem fra Windows søgelinjen.

Jeg vil netop gerne blive klogere på er hvordan jeg får indekseringen i gang så jeg kan søge efter filer i mapperne.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 50 point
Dato : 25-08-12 00:45

Hvis du har tilføjet mapper i biblioteket så skal du ind i kontrol panelet og ind i indekseringsindstillingerne og ind i advanceret og genopbygge indekset.

Godkendelse af svar
Fra : krestenklit

Dato : 25-08-12 10:17

Tak for svaret webnoob.