/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Baggrundsbillede
Fra : tomsen2004
Vist : 737 gange
300 point
Dato : 21-08-12 08:06

På min lille hjemmeside har jeg bemærket at når nogle af siderne bliver vist på en 23 tommer skærm bliver baggrundsbilledet gentaget i højre side af skærmen. Der er ikke nogen problemer ved en 17, 19 eller 21 tommer skærm.
Hvordan får jeg det vist så der kun kommer et billede frem??

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 21-08-12 09:06

Det ville være en god ide at sende et link med til din side.

Du skal lave din billede så det bliver sømløst. Det vil sige at man ikke kan se overgangene

Kommentar
Fra : tomsen2004

Dato : 21-08-12 10:04

Hvordan laver jeg billedet "sømløst"? jeg bruger Paint Shop Pro som billedredegeringsprogram

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-08-12 10:15

Prøv med denne kode, skrives i HEAD sektion.

<style type="text/css">
<!--
BODY {
background-image: url(link til dit billede.jpg);
background-repeat: no-repeat;
}
-->
</style>

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 21-08-12 10:38

I Paint Shop Pro: Gå i fanen Effects ... Vælg: Image effects ... Seamless Tilling. Find en indstilling som du er tilfreds med. Det bedste resultat får du ved, at dit billede er firkantet.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 21-08-12 10:45

Skal billedet vises fast kan du tilføje background-attachment:fixed;

og centreret så tilføj background-position:center;

Så ser det så'n ud!

<style type="text/css">
<!--
BODY {
background-image: url(link til dit billede.jpg);
background-repeat: no-repeat;
background-attachment:fixed;
background-position:center;
}
-->
</style>

Godkendelse af svar
Fra : tomsen2004

Dato : 21-08-12 13:14

Tak for svaret Klaudi.
Det virker bare perfekt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-08-12 13:22

velbekomme