/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Dropbox- delvis afmelding
Fra : lham
Vist : 648 gange
50 point
Dato : 20-08-12 12:24

Jeg har nogle delemapper på dropbox -både nogle oprettet af mig og andre mapper oprettet af andre hvor jeg har accepteret deling ( invitation )

Har konstateret at alt hvad der befinder sig i mapper ( incl dem hvor jeg bare "kikker " ) tæller fra på min hukommelse disponibel på Dropbox.

Hvordan framelder jeg mig deltagelse i en delemappe uden at ødelægge indholdet for andre deltagere ?

Kan jeg framelde indsigt i enkelte undermapper/filer i en delemappe igen uden at slette indhold for andre medlemmer-hvis ja hvordan ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-08-12 13:37

Det er ejeren af delemappen som skal redigere og fjerne din e-mail adresse fra dem som må se inhold i en delt mappe, du kan jo så spørge om lov til at se en anden delemappe med mindre indhold

Kommentar
Fra : lham

Dato : 21-08-12 08:57

ovn

-min datter har lige oplyst mig om at jeg godt selv kan framelde mig en delemappe selv om jeg ikke selv har oprettet mappen , også uden det skader/sletter indholdet af delemappen.

HUSK hvis man sletter en fil i en delmappe forsvinder den også hos alle andre "medlemmer" det kan memt medføre ballade så spørg indehaver af delemappen før du begynder at manipulere med indholdet.

Desværre er dropbox udviklerne nogle udspekulede krejlere så for at gøre det besværligt ( få flere betalende kunder når de gratis GB er brugt-og det er de hurtigt da alt indhold i mapper på din Dropbox - også delemapper du ikke selv har oprettet trækker fra på ens GB konto )
kan det ikke gøres fra din normale "genvejsdropboxside" , men du skal indpå www.dropbox.com og så logge ind med bruger og kode. Her er det så forholdvis simpelt at gøre .

Højreklik på den mappe du vil udmelde dig af
klik "folder options"
Nederste venstre hjørne klikker du på "leave folder"

SÅDAN !

HUSK

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-08-12 10:11

Ok den mulighed har jeg ikke set, jeg har heller ingen delemapper som andre har oprettet men et par stykker som jeg selv har oprettet, og dem kan jeg spærre så andre ikke sletter indhold men hvis jeg spærrer så kan de heller ikke tilføje billeder

Annuller spørgsmålet
Fra : lham

Dato : 24-09-12 07:24

Jeg annulerer spørgsmålet og point bliver til en frokost til min datter som klarede problemet for mig