/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
håndvaskarmatur med omskifter
Fra : ritter666
Vist : 600 gange
65 point
Dato : 20-08-12 11:18

Mit blandingsbatteri er begyndt at dryppe. Det drypper fra bruserudgangen når jeg bruger alm. vandhane. Er det en pakning der skal skiftes inde i blandingsbatteriet ( i såfald hvordan gør man så det ) eller er det kaput og der må et nyt til? Der er tale om følgende: http://www.lavprisvvs.dk/shop/boerma-standard-haandvaskarmatur-222831p.html

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-08-12 11:30

her er en vejledning :

du behøver ikke nødvendigvis step 7

http://www.billigvvs.dk/artikler/NAaR-VAND-HANEN-MED-MESSINGSPINDLER-DRYPPER-107.html

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-08-12 12:39

Citat
her er en vejledning :

du behøver ikke nødvendigvis step 7

http://www.billigvvs.dk/artikler/NAaR-VAND-HANEN-MED-MESSINGSPINDLER-DRYPPER-107.html

Pågældende batteri er forsynet med keramiske pakninger, altså den nyere type hvor man blot drejer hanen og kan mærke et stop både ved åbning og lukning, her skifter man hele unit`en.

Men problemet her er omskifterfunktionen og ikke en almindelig dryppende tud.

Jeg ville kontakte firmaet og høre om de har et pakningssæt til brug til omskifterfunktionen, og om en almindelig handyman kan skifte det, jeg er lige ved at tro at den sjove top på batteriet kan afmonteres og derefter tuden, uden at der skal lukkes for vandet.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-08-12 14:28

Citat
Pågældende batteri er forsynet med keramiske pakninger, altså den nyere type hvor man blot drejer hanen og kan mærke et stop både ved åbning og lukning, her skifter man hele unit`en.

Ok jeg havde ikke lige set ordentligt efter ville bare vise hvordan man kommer ind til den.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-08-12 16:10

Citat
Ok jeg havde ikke lige set ordentligt efter ville bare vise hvordan man kommer ind til den.

Som i de gamle dage, af med hovedet og så en skruenøgle

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 65 point
Dato : 20-08-12 17:03

http://www.idealstandard.dk/Files/Billeder/Ecom/pdf/techdrawings/B7542RM.pdf

Her har du tegninge og numre på reservedele.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 20-08-12 19:20

http://www.vvsproffen.dk/product.asp?G=BADRESBØID&V=0745110535
Her er omskiftersættet.
Husk at smøre gummidele med hanefedt.
Nilsg

Kommentar
Fra : ritter666

Dato : 23-08-12 13:06

Tak skal I have!

Godkendelse af svar
Fra : ritter666

Dato : 23-08-12 13:07

Tak for svaret