/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Speed Border Limit
Fra : svendgiversen
Vist : 596 gange
100 point
Dato : 19-08-12 19:30

Når man nu slapper af i det gode vejr ved vandet,

skal man så stiltiende høre på larmende speed både, nogle med vand skiløbere efter,
andre, mere åndsvagt, med hoppende gummibåde..

Er der ikke regler for hvor tæt man må sejle stærkt på kysten, især ved badestrande?

Og hvem skal man klage til ved overtrædelser??

Kommer de så og border de skyldige???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-08-12 19:37

Jo der er regler, men politiet gider ikke den slags.
Du fotograferer dem i stedet, så de ser det. Det har en viss effekt.
Jeg tog et foto af en ulovlig parkering, fyren så det og fik travlt med at komme væk.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 19-08-12 19:42

Du klager til politiet, de kommer en dag når det er dårligt vejr.
Så er der ingen på vandet.

Samme som med vindmøllestøj, det var ikke muligt at måle støj fra den vindmølle naboerne klagede over p.g.a. andre møller i nabolaget. En meget klog funktionær kom med forslaget,
"Vi måler en dag det er vindstille, så står de andre stille" Sagt og gjort ingen støj kunne måles.
Klager afvistes.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-08-12 20:04

Det er jo nogenlunde som forventet, man har regler, men ingen overholder dem,

som da en dame for et stykke tid siden anmeldte en indbruds tyv og politiet ikke reagerede,
så ringede hun igen og sagde: "Jeg har skudt ham", og politiet var der i løbet af 5 minutter...

Tilsvarende må jeg jo så anskaffe en harpun, og meddele: "jeg har sænket ham"

Hvad er reglerne for hurtig sejlads ved badestrande?

Hvem klager men til?

Og hvor appelerer man til hvis der ikke sker noget???

Kommentar
Fra : netop

Dato : 19-08-12 20:49
Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-09-12 18:40

Tak for svaret Teil.