/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
What to do ?
Fra : LuffeA
Vist : 610 gange
100 point
Dato : 19-08-12 12:07

XP ophører helt i 2014, og så er min PC også for gammel, desuden gider jeg ikke mere at have en 2-300 W sluger stående.

Tænker lidt på en tablet der til den tid nok kan fås med op til 16" skærm, men det skal ikke være noget med Apple.........alene navnet giver mig grønne knopper.

Det bliver så med Windows 8, eller en nyere som MS allerede er begyndt på, men så begynder jeg allerede at tænke i USB og driver til min næsten nye printer, som iøvrigt også har Firewireport, er der kun een port i tabletten vil jeg bruge den til kabelmodem, jeg vil ikke miste de sidste grå hår på en hakkende trådløs 4G forbindelse , eller på trådløs i det hele taget.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 19-08-12 12:31

Ja det var jo mange ting i et spørgsmål.
Hvis du mener bærbar pc i stedet for den 300wats. så ok.
Men det er jo ikke en tablet.
EN tablet er fra 7 til 10 tommer go har ikke tastatur.
her findes :
1 apple ipad. her får du noget af det smarteste der findes og noget der virker altid.
Men du er endnu mere i lommen på apple end du er med windows.
apple yder 1 års garanti, vel vidende, den danske købelov siger 2. Det har apple bestemt de er over den danske købelov. Apple Ipad kan kun bruges med apple programmer og de bestemmer hvilke der findes og hvad de koster.
2 andre tablets. Her findes nogle stykker og de nyeste kører Android 4,3, og er ganske udmærket.
Android er udviklet af google, men bygger på linux. Derfor er det ikke muligt at lave licens på dette.
og alle kan lave programmer til det.
Men det er udviklet til en smartphone, og min tablet spørger en gang i mellem om jeg vil ringe til en ven velvidende den ikke kan ringe.
Nogle apps. kan ikke finde ud af at skærmen er blevet større 10"".
EN ting ipad kan ikke køre flash som er meget anvendt af Google som ejer youtupe. Apple vil og kan ikke få adgang til flash. Så de er ved at se hvordan de kan kvæle youtupe eller google. så de selv sidder på hele markedet.
Nå nok for nu hej hej hilsen Steen.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 19-08-12 12:38

jeg må vel lige svare på det med portene.
Mig bekendt er der ikke ethernet port på nogen af dem kun WIFI.
hakkende 4g??
Ja jeg har slet ikke 3g her hvor jeg bor, lige uden for Fredericia. Velvidende jeg kan se en sende mast fra mit vindue. men det er jo et andet selskab. så mobilnetværk er meget langsom. det kører en af de langsommere protokoller EDge.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-08-12 12:52

Forstår ikke din uvilje mod Apple. Det kan godt være det ikke er helt så hurtigt, men der er bare noget der er bedre ved Apple. Det er let at tilføje printere og alt muligt andet. Ingen pangel med at rode med Ip adresser osv osv. Jeg har overgivet mig på trods af at jeg svor på jeg aldrig gjorde det.

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 19-08-12 13:44

Hejsa,

Jeg har både haft den nye iPhone og iPad ifbm. arbejde (havde som dig altid forsvoret at jeg ville få Apple) og behøver jeg at sige at jeg har aflevereret dem begge retur !
At man eks. finder en egnet Apps i en US Apple Store og får at vide at den kan jeg ikke købe da jeg er i Danmark og den danske Apps Store havde den ikke At på den måde ville styre markedet huer mig ikke !

Så nu er det Samsung Galaxy SIII og så min laptop indtil der kommer de nye udgaver af Tablets og Win8

Bluesky

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-08-12 14:11

Lige en rettelse. Danmark giver IKKE 2 års garanti, men 2 års reklamationsret. Det er altså ikke helt det samme.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-08-12 14:18

Glæd dig til farvede firkantede ikoner, og det slet ikke er dig der bestemmer mere.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-08-12 14:40

Citat
EN ting ipad kan ikke køre flash som er meget anvendt af Google som ejer youtupe. Apple vil og kan ikke få adgang til flash. Så de er ved at se hvordan de kan kvæle youtupe eller google. så de selv sidder på hele markedet.

Omvendt kan Java ikke køre på Android, Goggle havde pillet ved koden så der blev en typisk million-$ retssag mellem Oracle og Google........taberne er brugerne og aktørerne der skal finde andre løsninger ved f.eks Nem-ID.
De er dog ved at finde sammen igen, efter at dommerne gav begge en balle for at værefor stride og smålige.

Jeg vil dog mene at der vil komme løsninger på mange ting på de 2-3 år inden jeg dykker ned i en tablet.

Citat
Glæd dig til farvede firkantede ikoner, og det slet ikke er dig der bestemmer mere. [Hahahahaha]

Det er jeg indstillet på idet jeg også har vejet det op mod mit behov, og især efter at have rodet med min søsters Windows 7 hvor jeg har bandet over nye tider
Så kan jeg jo lige så godt tage det helt store spring

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-08-12 15:14

Og så skal måske lige tilføjes:

En IPAD er IKKE en erstatning for en PC - det er et suplement

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-08-12 17:16

Du kan endnu nå at afprøve den "lækre" win8
http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/download

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-08-12 17:27

Citat
Og så skal måske lige tilføjes:

En IPAD er IKKE en erstatning for en PC - det er et suplement [Hahahahaha]

Er det mig der er tosset ??.........svar venligst ikke.

Jeg skal bruge den til mail, surf, opgaver på nettet, mail, tekstbehandling og billeder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-08-12 17:52

Citat
Er det mig der er tosset ??.........svar venligst ikke.

Det undlader jeg så

Papir og blyant kan også bruges til tekstbehandling - meeeeen det er nu ikke det samme som et "tastatur"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-08-12 19:20

Det kan ikke nytte noget LuffeA - du er nød til at købe en masse du ikke har brug for.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-08-12 21:32

Jeg kan slet ikke undvære min PC. Det er så skønt med en lynende hurtig maskine, man skal ikke tænke på om der er batteri nok på. Og en fast plads med tastatur og mus. For ikke at glemme den store skærm.

Jeg ved godt at det kan man også få med en bærbar, jeg kan bare ikke undvære min PC. Jeg vil hellere undvære min bærbare.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-08-12 22:52

Man kan sagtens bruge den til lettere tekstbehandling. Bare tænk på at der er lige som en smartphone bare den er større. Så hvis man synes der er let nok så ingen alarm. Men hvis man til gengæld synes det er noget lo.. så lad være.
Er enig med refi. Det er et supplement

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-08-12 09:39

Ha - jeg er gået den anden vej, og har fået min gamle pentium 4 HT 3 Ghz og to 19" skærme retur fra et barnebarn som hellere vil bruge bærbare og Ifone.
Man kan næsten læse på skærmen uden briller.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-08-12 10:04

Citat
Ha - jeg er gået den anden vej, og har fået min gamle pentium 4 HT 3 Ghz og to 19" skærme retur fra et barnebarn som hellere vil bruge bærbare og Ifone.
Man kan næsten læse på skærmen uden briller. [Aii, er det rigtigt?]

Det er lige netop sådan en fætter jeg har, hjemmebygget og opgraderet flere gange, jeg har såmænd stadig en 12 år gammel HD i den som jeg bruger til sidefil og backup.
Dog er skærmen flad.........hvor få mennesker har endnu en tyk stående ?

Hmm, en tablet vil altså de næste 5 år stadig være en overdimensioneret smartphone ????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-12 10:41

Citat
de næste 5 år stadig være en overdimensioneret smartphone ????

Det vil den VEDBLIVE at være indtil de "opfinder" noget nyt de så kalder noget andet

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-08-12 10:46

Jeg har fået en smart telefon, en Galaxy 11, og hvor har jeg fortrudt det. Jeg kan læse nyheder på skærmen, med lup eller helt nye forstørrelsesbriller. Man kan gøre teksten større på skærmen, men så skal man hele tiden køre frem og tilbage.

Og prøv at se på dametøj, der mangler ordentlig lommer. Og jeg går ikke med taske, så jeg skal bruge en stor lomme til den telefom.

Næh livet var lettere inden de opfandt computere og mobiltelefoner.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-08-12 12:23

Citat
Jeg har fået en smart telefon, en Galaxy 11, og hvor har jeg fortrudt det. Jeg kan læse nyheder på skærmen, med lup eller helt nye forstørrelsesbriller. Man kan gøre teksten større på skærmen, men så skal man hele tiden køre frem og tilbage.

Og prøv at se på dametøj, der mangler ordentlig lommer. Og jeg går ikke med taske, så jeg skal bruge en stor lomme til den telefom.

Jeg er nu ret glad for min smartphone med rigtigt tastatur, men bruger den stadig kun til vigtig surfing og mails når der ikke er er en PC i nærheden...........og når jeg ikke vil tænde min strømsluger for at tjekke en enkelt ting.
Desværre er der flere apps man ikke kan forstørre eller få mulighed til at ændre til bred tekst når telefonen bliver drejet.

Du kan dog købe alle mulige fancy etuier, også til at hænge om halsen.
www.mytrendyphone.dk

Kommentar
Fra : kibasnowpaw

Dato : 02-09-12 00:33

inte slog en god pc ^_^ anyway
vis du skal bruge noget du kan ta med dig til kontor/skole arbejde ville jeg ta en bærbar med intel CPU da de ikke bliver så varme som AMD og du for mere Mhz for penge og hp er dem jeg har best erfaring med

tablet er mere i mine øjne en Multimedie maskine en du har med dig til af spille se film og høre musik og går på nette
de fås i mange udgaver og jeg har prøve de fleste jeg synes Samsung Galaxy Tab 2 var den der var hurtigst og kørte best men jeg kan også godt lide Android

smartphone der fartsik kun 2 jeg kan lide det HTC One X og Samsung Galaxy S III har selv Samsung Galaxy S II som jeg er super glad for

som i kan høre er jeg ikke selv en Apple/Mac Bruger da jeg synes de var best i 95 der var de beder en pc men det har ellers bare gåde ned af siden vis du spørge mig