/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Sende via en svensk teliakonto
Fra : bjarnebr
Vist : 586 gange
100 point
Dato : 18-08-12 01:41

Jeg er på besøg i Sverige
Hvilke indstillinger skal jeg bruge til at sende mail, via Outlook 2007, min vært har Telia som internetudbyder og bruger Windows Live Mail, med en gmail konto, jeg troede at jeg kunne bruge hans indstillinger til udgående post, men det virker ikke, selv har jeg en mailkonto hos hjemmeværnet, og min indgående postserver er en pop3 og hedder epost.hjv.dk, men hvad hedder serveren til udgående post og hvilke porte skal jeg bruge?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-08-12 07:38

smtp

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 18-08-12 10:36

Det virker ikke, jeg har prøvet alle de indstillinger, som han har, men hans pc er indstillet til mapi som postserver og jeg skal pruge en pop3, derudover ser alle indstillingsmulighederne helt anderledes ud.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-08-12 12:55

Der er noget galt med dine oplysninger.

Bruger du windows lite mail eller outlook mail , eller gmail.

Hvis du via din browser logger på gmail , skal du kun kende gmail adressen og password. Så er der ikke problemer med fremmede landekoder eller pop3 eller smtp

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-08-12 18:51
Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 18-08-12 21:25

Prøv og brug en af disse smtp servere

Telia : mail1.telia.com
Telia(2) : smtprelay1.telia.com
Telia(3) : telia.webserver.nu

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 18-08-12 22:30

Tak for svaret webnoob, jeg opdagede at jeg havde brugt de indstillinger som han bruger til gmail, men et af dine forslag virkede perfekt.