/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
Bil
Fra : sdam
Vist : 864 gange
200 point
Dato : 16-08-12 16:16

Jeg har nu fået 2. afslag fra min Kommune på en Invalidebil, hvorefter sagen nu, pr. automatik, er sendt videre til Det Sociale Nævn i vores region.
Har jeg overhovedet en mulighed for at anke min sag, HVIS jeg også får et afslag her??
Under alle omstændigheder føler jeg allerede nu, at indtil videre er det hele foregået langt under lavmålet af hvad man kan tilbyde en invalid/handicappet borger...

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 16-08-12 16:21

Jeg synes du skal rette henvendelse til Handicapforbundet, de må kunne fortælle dig om der er noget at stille op

http://danskhandicapforbund.dk/det_faar_du/r_dgivning/

Pøj pøj

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 16-08-12 17:05

Hvis du ikke opfylder de krav der skal opfyldes for at få en handicapbil, siger kommunen selvfølgelig nej og det gør det sociale nævn også.
Det står dig frit for selv at købe en bil.
Der er kommet meget strenge regler for ca. 2 siden angående bevilling af handicapbil.
Skal du bruge den dagligt til at komme i skole eller på arbejde kan du få.
Skal du bare brugde den til at besøge andre for at få lidt social samvær, får du afslag, det står i den nye lov.

vic200

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 23-08-12 07:55

Tak for svaret Nordsted1.