/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
opstart med tastatur
Fra : faldsled
Vist : 625 gange
300 point
Dato : 16-08-12 13:33

Er der nogen som kan hjælpe, min computer driller, når jeg starter op virker mit tastatur ikke i opstartsbilledet, der vor man kan vælge f8 for feljlsikret tilstand eller andet...eller f2 for setup, så jeg kan ikke bruge pil op og ned

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 16-08-12 13:44

hvis dit tastatur er trådløst kan du ikke bruge det så frem med et der har ledning

Kommentar
Fra : faldsled

Dato : 16-08-12 14:11

tastaturet er med usp

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 16-08-12 14:28

prøv så at sætte det stik i en anden port

Kommentar
Fra : faldsled

Dato : 16-08-12 14:36

det er også prøvet. Cdén starter heller ikke op i det billede

Kommentar
Fra : webm

Dato : 16-08-12 17:41

Citat
det er også prøvet. Cdén starter heller ikke op i det billede

Nu tale du om CD'en?

Var det ikke tastaturet der ikke virkede?

Kommentar
Fra : edison

Dato : 16-08-12 17:59

hop ind i bios. og aktiver usb tingen der . gem og genstart. så burde den være der

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 300 point
Dato : 16-08-12 19:36

Et tastatur med radio/Bluetooth forbindelse kan have svært ved at virke før computeren faktisk er startet op i windows. Den sikreste metode på en stationær computer er tastatur med ledning og helst med det lille runde stik (stor rund på ældre comp.)
Det kan som regel også virke med ledning direkte til USB - dog lidt svært hvis du skal ind i bios og aktivere USB.
I det comp starter vil der nok være 3 lamper på tastaturet som lige blinker.

For det er vel en stationær computer.

Kommentar
Fra : faldsled

Dato : 16-08-12 22:00

problemet er jeg ikke kan komme i bios

Kommentar
Fra : webm

Dato : 17-08-12 00:16

Citat
problemet er jeg ikke kan komme i bios

Det er sku da klart nok!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-08-12 12:56

Edison har givet dig løsningen: http://www.kandu.dk/spg163497.aspx#1877193
du skal naturligvis bruge et tastatur med PS2 stik til at indstille i BIOS, bagefter kan du bruge dit nuværende tastatur også under starten så du kan komme i BIOS, jeg havde selv problemet da jeg fik et nyt tastatur, heldigvis havde jeg ikke smidt det gamle tastatur væk, hvis ikke du har et gammelt tastatur med PS2 så må du ud at låne et hos en af vennerne

Kommentar
Fra : faldsled

Dato : 17-08-12 13:53

du har garanteret ret, nu må jeg på lånemarkdet , hvordan fordeler jeg nu pointerne ?

Godkendelse af svar
Fra : faldsled

Dato : 17-08-12 13:54

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-08-12 09:40

Ja - et gammelt tastatur er godt at gemme på..........................hvis det er en dag.