/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Hvor skal jeg få lavet domæne?
Fra : cristian2
Vist : 932 gange
50 point
Dato : 16-08-12 13:05

Jeg har stillet spørgsmål under "jura", men er blevet rådet til at rette henvendelse her i stedet.

Jeg starter nyt firma og skal have firmanavnet som domæne. (Det ER ledigt!)

Men jeg kan ikke gennemskue hvor jeg skal få det lavet.

1. Er det korrekt at det bedst kan svare sig at købe hos den billigste udbyder?

2. I givet fald - hvem er det?

3. Er den billigste denne: http://www.one.com/da/

4. Er det vigtigt at lægge vægt på service og derfor vælger en af de "dyre" udbydere (de billigste skulle ikke have telefonservice).

5. Men hvornår vil "service" være aktuelt? Hvis sitet går ned? Hvis man skifter emailadresse eller andet?

6. Kan man ikke bare købe det billigste sted - og skulle man siden få brug for mere service, er der så ikke noget med at man kan flytte til en anden udbyder?

7. Jeg er blevet rådet til at købe hos følgende, men er det ikke blot et sted man registrerer - sælger og fornyr de også domæner?: ved https://www.dk-hostmaster.dk/selvbetjening/find-dk-domaenenavn/

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : poten

Dato : 16-08-12 13:13

https://www.dk-hostmaster.dk/selvbetjening/tips-raad/ er et udmærket sted til at få registreret sit domænenavn.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 16-08-12 13:28

http://www.one.com/da/ er jeg i øvrigt rigtig godt tilfreds med...

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-08-12 14:27

De fleste webhoteller tilbuder også at man køber domænet hos dem. Det ændre dog ikke på at det stadig er DK-hostmaster der står for registeringen og opkrævelsen af gebyrer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-08-12 14:41

En mulighed er også at købe domæne her:
https://ssl.gratisdns.dk/order.phtml
Og så lade "gratisdns" henvise til det hotel du vælger.
Domænehenvisning er gratis hos "gratisdns" og så kan du flytte hotel som det passer dig og din pengepung.

Det er sådan jeg gør med min hjemmeside som ligger hos www.web10.dk

Kommentar
Fra : webm

Dato : 16-08-12 16:02

Men hvorfor betale ekstra for at hoste hos https://ssl.gratisdns.dk/order.phtml?

Kommentar
Fra : webm

Dato : 16-08-12 16:04

Priser

Her kan du se, hvad det koster at have et .dk-domænenavn registreret hos DK Hostmaster. Alle priser er inklusiv moms.

Periodegebyrer
45 kr. (1-årig periode)
90 kr. (2-årig periode)
135 kr. (3-årig periode)
180 kr. (5-årig periode)

OBS. Første periode betaler du typisk gennem din registrator (udbyder), når du registrerer et domænenavn. Efterfølgende betaler du enten direkte til DK Hostmaster eller gennem din registrator.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-08-12 16:12

Citat
Domænehenvisning er gratis hos "gratisdns" og så kan du flytte hotel som det passer dig og din pengepung.

Selv om du lader dit webhotel host og står for dns'en, så kan du stadig skifte hotel som det passer dig.

Det er jo sådan set lige meget hvor man køber sit domæne, det koster det samme alle steder. Det er jo DK-hostmaster der fastsætter prisen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-08-12 16:56

Som jeg har hørt kan det være lidt svært at skifte hotel når de også har fat i domæneregistreringen.
Men som sagt nævner jeg bare en af mulighederne, som jeg selv bruger. At der er andre som syntes noget andet, gør jo ikke min metode forkert.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 16-08-12 17:38

Citat
Som jeg har hørt kan det være lidt svært at skifte hotel når de også har fat i domæneregistreringen

Det har intet på sig, da jeg i sin tid skiftede til DK Hostmaster bad jeg bare om en redelegering, så klarede de resten - præcis som at skifte bank eller forsikringsselskab - intet er nemmere.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-08-12 18:44

Ok webm, men når man hører noget så reagerer man jo også.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-08-12 19:00

Citat
da jeg i sin tid skiftede til DK Hostmaster

DK-hostmaster er ikke et webhotel, DK-hostmaster er domæne administrator for .dk domænet.
https://www.dk-hostmaster.dk/om-dk-hostmaster

Men ja, skal man skifte hotel skal man lave en redelegering. Også hvis man selv vil hoste sit domæne.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-08-12 19:08

Dk Hostmaster - Nyt Domæne Fra 45 Kr | One.com
www.one.com/Domaene
Webhotel til 11,25 pr mnd.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 50 point
Dato : 16-08-12 23:21

Kan kun sige one.com medmindre du vil betale for service, der ikke eksisterer på såkaldte
sider med telefonsvar, ote sidder de i Indien og kan ikke snakke Engelsk eller hvis dit Land er repræsenteret ikke fatter en lyd af, så hellere et billigt og rentabelt ´hjem´.
Hvor du i det midste savr skriftligt svar inden for 24 timer.

Angående dit Domian og hvis den er rigtig forstået? navnet på din butik,
så skal du får patent/ købe navnet eller hvad det kaldes nu om dage, andre steder end på nettet,
da det går ind under COPYRIGHT´s love og skal beskyttes særskildt, om det koster en lille eller
helt sikkert en større formue, må du snakke med andre om, en Advokat kunne være en god
begyndelse.
Så et Domain navn er sikker på beskyttelse af dit såkaldte bruger navn,
men da andre kan købe eller oprette et navn, nøjagtig magen til dit, BARE med et andet efternavn.
Derfor der til tider er tåber, der hopper ind på en side, de tror, er den rigtige (NETBANK) eller andet og smider en masse oplysninger ud, som intet har med original siden at gøre = din side

Disse sider kan ende med alt fra din side.EU til com
Og i den seneste tid, er der kommet noget frem på nettet, der hedder www2.dit navn,
sjændent jeg ser de sider, men noget man helt sikkert skal passe meget på.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-08-12 23:27

Tror at ham jeg tænker på er en eller flere håndværkere eller flyttemand i København området
de køber sig bare et nyt EU eller COM og så er der masser der skal have lavet nyt
gulv og køkken, bare fordi priserne er såkaldt OK.
Prøv at se nærmere på DR.

Så få dit firma navne beskyttet, frem for alt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-08-12 09:22

Bestemt ikke billigt, men til gengæld kan du vælge præcis de services der passer dig og din forretning; (PHP, ASP, mySQL, CMS, sikre forbindelser, pegning (URL, DNS, ALIAS), SMS gateway, serverhosting, betalingservices, marketing, statistik, mm.). Du kan vælge mellem alle typer domæner og de har en meget kompetent 24 timers telefonsupport:

http://www.dandomain.dk/

Jeg har aldrig oplevet at deres hostingservices har været nede = 100% oppetid!
Det er bestemt umagen værd, at kaste et blik på deres løsninger
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Emmiki

Dato : 17-08-12 16:18

Jeg mener at Dandomain er det sikreste og det mest professionelle og skal du senere hen have en webshop i forbindelse med dit nye firma, så er Dandomain også at anbefale. Når det nu er et fima, så er det nok også de få ekstra penge værd, at få noget der fungerer, i stedet for at gå efter det billigste.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 17-08-12 16:54

One.com!

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 28-08-12 21:35

Tak for svaret mig-selv.