/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Wi-Fi eller 3G
Fra : Gypige
Vist : 499 gange
50 point
Dato : 16-08-12 11:49

Hej,

Er en forbindelse med Wi-Fi hurtigere end f.eks. hvis man bruger 3G (modem) ?

Håber på et svar

Mange hilsener fra Gypige

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-08-12 11:57

Det kommer an på hvilken forbindelse du har adgang til på Wi-Fi og hvor god dækning der er på 3G i området.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-08-12 12:01

Ja wifi er meget hurtigere end 3G, men det kræver at du er i nærheden af et trådløst netværk som du kan bruge, 3G kan du bruge næsten overalt i landet

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 16-08-12 12:43

ja WIFI er hurtigst. WIFI dækker kun tæt på det område antennen er.
WIFI kræver du har adgang til vedkommendes net. måske dit eget.
3G er en mobil telefon, som dækker der hvor du kan få forbindelse.
Men den falder meget i hastighed hvis 3 g nettet ikke er dækket der hvor du er.
du får forbindelse på et af de langsommere net.
Så i sommerhus områder er det ikke nemt at bruge 3G, her ville det ellers have været rart.
Hvis en mast ikke kan tjene sig hjem, så bliver den ikke sat op.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 17-08-12 16:52

Typisk vil wifi være hurtigst, men kommer an på så meget.
Skal du bruge det over et større område, kan 3G godt være hurtigst, da din trådløse router har en begrænset rækkevidde.
Du må være mere konkret.

Ellers kan svaret kun være: 'måske!'