/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Betongulv - Klap / Pudslag
Fra : rallybetty
Vist : 392 gange
20 point
Dato : 16-08-12 08:33

Hej

Jeg har ca. 3 m2 stykke gulv hvor jeg skal ha lagt et pudslag for at plane gulvet ud.
Vi snakker mellem 3 og 5cm tykt lag...og ca. 3m2.

Men hva kan jeg umiddelbart bruge som materialer ?

Havde tænkt på strandmørtel... men der går jo hurtigt en del til (de er jo dyre) :(

Nogen andre muligheder ?

Tak =)
Mvh, rallybetty

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 16-08-12 08:54

I hvert fald ikke mørtel, men det er umuligt at udtale sig om, før du oplyser, hvad det nuværende gulv består af.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-08-12 12:11

Hvis det skal være et meget stærkt slidlag så bland 1 del cement med 3 dele sand, 1 del cement til 5 dele sand er det mest brugte og det er holdbar nok til et gulv i for eksempel en garage, sand blandet med cement kaldes cementmørtel,
strandmørtel og bakkemørtel er det samme, forskellen er om der er brugt starndsand eller bakkesand i blandingen, disse 2 mørteltyper indeholder kalk og er uegnet som slidlag på et gulv

Kommentar
Fra : rallybetty

Dato : 16-08-12 17:12

Ovn : ok så jeg ville i teorien kunne ryge i det lokale byggemarked og hente nogle skovlfulde alm. Sand eller ? Ja for det er sku noget billigere end strandmørtel ;)

Kommentar
Fra : rallybetty

Dato : 16-08-12 17:15

Dabj : det er et ganske alm. 30 år gammelt betongulv

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-08-12 11:20

Ja ganske almindelig sand fra byggemarkedet eller hvor du nu kan købe sand, når det er ovenpå et gammelt beton gulv så skal overfladen renses grundig og behandles med betonbinder før du lægger slidlag på betonen

Kommentar
Fra : PhilipJensen

Dato : 12-09-12 09:43

Hvis jeg var dig ville jeg nok lige ringe og høre først inden du møder op. Jeg har selv ringet et par gange til Plain Industry for at få svar på nogen ting. Og de plejer at give god råd. Og så er det jo gratis http://www.plainindustry.dk