/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
se min elsk'te
Fra : tittit
Vist : 743 gange
218 point
Dato : 14-08-12 22:45

Er der nogen der ved hvor man kan skaffe sig noderne til en gammel vise, der hedder noget i stil med "se min elsk'te" eller "se min else"?
på forhånd tak-hilsen, tittit

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 15-08-12 09:01

Kan du mere af teksten end det?

Kommentar
Fra : tittit

Dato : 02-09-12 19:11

JA.... jeg skulle lige finde den frem, men altså noget i stil med følgende:

"Se min Else (eller Elsk'te), hvor skøn hun er. Ganske vist lidt knoglet. (gentages)
Hej, lulla illa la - ganske vist lidt knoglet (gentages)"

hilsen tittit

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 11-09-12 19:17

Tingluti har indspillet den engang i tredserne. Omkvædet er noget med "grine vil selv hesten, når vi går til marked". Husker versene "øjne blå min elskte har - skade at hun skeler" og "buet næse min elskte har - mindst på fjorten tommer".

Den står sikkert i "lystige viser" Men der er rigtig mange bind.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 11-09-12 20:32

Ifølge denne side http://cykelkurt.com/musik/totalind-k...z.html er der en sang, der hedder
"Se min Else, hvor skøn hun er" i De Danske Gymnastik- og Ungdomsforeningers sangbog.

Men om der er noder til, står der ikke noget om, men måske er der lige en kanduer, der har den stående på hylden og kan kigge efter?

Kommentar
Fra : tittit

Dato : 13-09-12 19:04

Tak, Vith, jeg går på biblioteket og finder den!!
hilsen tittit

Kommentar
Fra : vith

Dato : 13-09-12 19:56

Håber du finder den - med noder