/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
cd
Fra : saci
Vist : 575 gange
200 point
Dato : 14-08-12 10:32

Hej jeg har for nogle år siden selv mikset mine cd. de har spillet fint. Men pludselig kan jeg ikke afspille dem . Hvad kan det skyldes ps de kan afspilles i bilen , men det er da surt at sidde der hele tiden

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 14-08-12 10:42

Har du renset din indendørs afspiller, eller er det kun dine mikset cder der ikke dur der

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 14-08-12 10:42

For det første har cd'er en levetid. De bliver slidt med tiden. Og det er ikke kun mekanisk slid, som ridser
Din cd afspiller er sikkert mere fintfølende end bilradioen og derfor oplever du, at cd'en godt kan afspilles i bilen

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 14-08-12 10:46

Ja netop, en standard cd har en levetid på 10-15 år, alt afhængig af hvordan den der blevet opbevaret..

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 14-08-12 10:52

Og kvaliteten af mange brændbare cd medier er så dårlig, at de ikke engang kan holde 10 år.
Generelt er de mere sårbare end købte musik cd'er!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-08-12 11:17

Købte medier bliver lavet på en anden måde end "hjemmebrænderi", derfor er de langt mere holdbare.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 14-08-12 11:57
Kommentar
Fra : g_h

Dato : 14-08-12 12:45

@ kivi
Nu er det jo ikke noget, de gør gratis og jeg tror ikke, musikken på en brændt CD har en stor nok værdi, at det overhovedet kommer i tale!

Men:
Er det musik, du endnu har på din PC, er det meget nemmere at brænde en ny CD.
Eller hvis PC'en stadig kan læse/afspille CD'en, kan du bare kopiere musikken over på en ny CD!!

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 14-08-12 12:53

så vidt jeg ved er det et gratis program som skulle kunne redde cd/dvd indhold før de ryger i papirkurven

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 14-08-12 13:23

Så længe musikken stadig kan afspilles på bilradioen, er der ingen data at rede.
Når det er en slidt CD medie, kan programmet, gratis eller ej, ikke gøre mere, end "saci" selv kan gøre på PC'en
Kan PC'en ikke aflæse CD'en, kan et program på PC'en heller ikke!!

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 14-08-12 13:31

der er kun at prøve

Kommentar
Fra : steno

Dato : 14-08-12 21:59

Jeg har for længst stoppet med køb af DVD og CD skiver. Jeg opdagede, ved afspilning at data simpelthen var væk. Selv om det var anerkendte fabrikater som Verbatim. I stedet gemmer jeg det hele på backupdrev over PC'en. Så er det altid friskt ! Man kan i øvrigt få noget grej (kan ikke lige huske hvad det hedder) til at coate såvel CD som DVD, så de fremstår-og holder som købte. Det koster omkring de 4.000 dask.

Kommentar
Fra : saci

Dato : 15-08-12 14:51

Hvordan renser min cd afspiller

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 30-09-12 22:19

Har du prøvet at afspille dem på en anden cd-afspiller? - Du må kende en, der har såadan en. Det kunne jo være, at der er noget i vejen med din egen"hjemmespille".