/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
beregning af vægt på køl ?
Fra : glenn007
Vist : 667 gange
50 point
Dato : 01-06-03 23:35

Hejsa,

Jeg står over for en båd jeg ikke ved hvad vægten på kølen er. Er der nogle der har nogle bud på hvorledes jeg kan finde frem til vægten. Matematisk eller andet.
Hvis ikke matematisk. Hvor stor en vægt ligger der omtrent i en 22 fods køl ( hvis man overhovedet kan sige det på den måde )

Mvh.
Glenn

Kommentar
Fra : Niludo

Dato : 02-06-03 00:33

Hej Glenn

På "Drabant 22" bådklassens hjemmeside kan du se hvad en køl på en drabant22 (skal)vejer. Der står den vejer 490 kg. Men du kan selv se efter:

http://www.drabant22.dk/klasseregler.html

Hvis det ikke er en drabant 22 du skal finde vægten af kølen på, kan du måske finde en hjemmeside som omhandler båden. Hvis det er en klassebåd, har de oftest en hjemmeside der beskriver deres klasseregler herunder kølvægt.

Mange hilsner

Niels