/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Bør kontanthjælpsmodtagere tvinges?
Fra : PeterTheisen
Vist : 421 gange
10 point
Dato : 12-08-12 07:42

Bør kontanthjælpsmodtagere tvinges til at flytte for at få arbejde, som Venstre foreslår? Hvordan harmonerer dette for øvrigt med den liberale tanke?

Kommentar
Fra : klaudi_LVII

Dato : 12-08-12 08:13

Nej de skal da ikke tvinges til at flytte, lille Lars skulle derimod sparkes så langt væk at han ikke kommer tilbage(det samme med dig)

Kommentar
Fra : poul1erik

Dato : 12-08-12 09:51

Dem der sidder godt på flæsket.
Har det nemt med at forlange urimelighedder hos uheldige.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 10 point
Dato : 12-08-12 10:00

Forslaget er stillet fordi at der er fremkommet eksempler på at restauranter og lignende i Jylland ikke har haft respons på stillingsopslag til opvaskere.........disse er så gået til polakker.

Det drejer sig om måske 100 stillinger der kunne have været besat, ikke noget der rykker en skid ved det totale ledighedstal.
Folk kan i forvejen tvinges til at pendle op til 1 ½ time hvis der er jobmatch, søger de ikke stillingen kan de miste kontanthjælpen.

Man kunne starte med at fjerne virksomhedspraktikkerne som arbejdsgiverne groft udnytter for at spare penge, men bibeholde dem for unge der skal bruge praktik som

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 12-08-12 10:34

Nej, jeg kan heller ikke se logikken i forslaget. Først og fremmest er det frihedsindskrænkende, hvilket ikke harmonerer særlig godt med den liberale tanke. For det andet er det jo i forvejen et krav, at man tager imod de jobtilbud, der kommer, hvis man vil bevare sin kontanthjælp, og dette indebærer også lang transporttid.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 12-08-12 12:17

Tak for svaret LuffeA.