/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
tjener?
Fra : rastaMe
Vist : 725 gange
30 point
Dato : 12-08-12 00:04

hej, jeg er, om to år færdig med grundskolen, og vil så gerne være tjener men kan jeg som femten årig starte på det? ville det være smart at tage på uni først, kan det gøres samtidig eller er det slet ikke nødvendig? jeg er meget i tvivl om det her, men vil helst få det bedste ud af det så jeg kan tage til større uddannelse når jeg bliver noget ældre

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 12-08-12 00:54

hvis du vel have en "støre uddannelse " vel jeg sige drop det at blive tjener, og kom igang med den udanelse du vel have, når du er ældre, for de år du slider og slæber for at være tjener, er spildte år med mindre du er ved at være skole træt for så ville det være en go ide med uddanelse som tjener da den er halv praktis og halv teori

men hvis du ved hvad den støre uddannelse skal være vel jeg anbefale du ser på adgang kravene og se om der er en erhvervs uddannelse da det typisk er den beste vej, da du vel have den erhvervs efaring som den der kommer af læse vejen ikke har

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 12-08-12 01:06

mener om der er en erhvervs uddannelse der kan bruges som adgangs krav

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 12-08-12 10:14

Før du tænker på universitet så skal du jo lige tage en gymnasial uddannelse, så der er lang vej endnu.

Se at kom i gang med det rigtige forløb hvis du gerne vil være tjener, og kom ind på en relevant ungdomsuddannelse.

Kommentar
Fra : rastaMe

Dato : 12-08-12 11:36

hehe kom til at lave en mindre fejl mente gymnasium og ikke uni har hørt om at man nogen steder kan tage uddannelsen og gymnasiet samtidig er det rigtigt?

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 30 point
Dato : 12-08-12 16:48

Hvis du gerne vil være tjener er der ingen grund til at å i gymnasiet, men hvad har du gjort for at finde ud af hvordan det foregår?

Dette tog mig mindre end 10 sekunder, værsågod:

http://forsiden.3f.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090929/UDDANNELSE/909309990&profile=2359

Godkendelse af svar
Fra : rastaMe

Dato : 12-08-12 20:47

Tak for svaret Kortoververden. havde været inde på tradiums hjemmeside (det sted jeg vil tage uddannelse) og kunne ikke rigtig finde noget men tusind tak