/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hasselnøddebuske i Nordsjælland
Fra : Lfelby
Vist : 806 gange
100 point
Dato : 11-08-12 18:05

Min hasselnøddebusk i haven er desværre ikke så gammel endnu, at den giver udbytte. Jeg har læst mig til, at jeg skal anskaffe et par sorter mere - og evt. en vild hasselnøddebusk til hjælp til bestøvningen.

Er der én af jer naturinteresserede, der kender et sted i Nordsjælland, jeg kan finde hasselnødder lige nu?

På forhånd tak.
Lone

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 11-08-12 18:10

Stort set alle steder, hvor der er rester af gamle gartnerimiljøer eller bedrestillede bondegårde. Helt konkret på stien, der løber øst for Ring3 syd for Jyllingevej i Glostrup.
vh
pbp

Kommentar
Fra : Lfelby

Dato : 11-08-12 20:42

Kære pbp
Tak for hurtigt svar - og gode råd om at finde hasselnødder. Har forsøgt at google øst for Ring3 og syd for Jyllingevej.

Er stedet, som du anviser nogenlunde her: http://www.felby.dk/capture.png ?

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 11-08-12 21:49

Det er Ringvej3, ikke Motorring3, som du havde luftfoto af. Du skal 1½ km længere vestpå. Nord for Fabriksparken i Glostrup. Og det er vest for ringvejen, beklager, at jeg fik skrevet øst i første omgang.

Kommentar
Fra : Lfelby

Dato : 11-08-12 22:29

Tak pbp - jeg prøver at finde det i næste uge

Accepteret svar
Fra : bluesky

Modtaget 100 point
Dato : 12-08-12 10:08

Hejsa,

Ja da .... der er masser af nye hasselnødder hvis du holder ind ved parkeringspladsen ved Beredskabsstyrelsen i Snekkersten og du sender bare en PM hvis du ikke kan finde dem da vi også har dem stående på stengærdet

Hilsen
Bluesky

Kommentar
Fra : Lfelby

Dato : 12-08-12 20:44

Hej Bluesky
Mange tak - jeg kigger lige forbi Snekkersten også

Hilsen Lone

Godkendelse af svar
Fra : Lfelby

Dato : 20-09-12 23:41

Tak for svaret bluesky.

Jeg fandt lidt ved parkeringspladsen, men er nok lidt for sent ude - må prøve igen til næste år