/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Ændrer dansk politik sig
Fra : jaså
Vist : 376 gange
15 point
Dato : 11-08-12 12:57

Pia Kjærsgaard er, hvis nogen ikke skulle vide det, gået af som forkvinde for Dansk Folkeparti.

Tror I det vil medføre nogle ændringer i dansk politik. På den ene eller den anden måde?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-08-12 13:24

Nå er du nu i gang igen Jørn Flemming Helveg Rudolph det er så profil #187+

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 11-08-12 14:05

Tror ikke det ændrer sig overhovedet. Der vil altid være brug for følelsesladet politik, til de mindre begavede.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 11-08-12 21:20

Citat
det er så profil #187+

Mon det slår til?

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 11-08-12 22:25

Det bedste der kan ske, er at de kommer under spærregrænsen til næste valg.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-08-12 22:58

PK har været en fremragende partileder, med en seismografisk fornemmelse for hvad der rører sig i folkedybet, og en evne til at virke så overbevisende, at selv mange af dem, der gentagne gange blev snydt af DF, blev ved med at stemme på partiet.

I forhold til hende virker Peter Thulesen Dahl helt anderledes, en præcis og skarp analytiker, helt nede i detaljerne i Christiansborgs maskinrum, men langt mindre en værdikriger og "mand af folket" end PK.

Mit gæt er, at PTD vil have en del mindre appel til dele af de lavtuddannede (DF's har de lavest uddannede vælgere af alle partierne), spørgsmålet er så om han kan tiltrække nogle af de højere uddannede. Samtidig virker han ret ufolkelig, så mit gæt er, at han nok vil give DF færre stemmer.

DF er jo gået fra at være et parti, hvor de fleste af deres folketingsmedlemmer ikke havde den store uddannelse, til at minde mere om de andre partier på borgen, hvor de fleste er akademikere.

Umiddelbart ville jeg tro, at Morten Messerschmidt ville have været et bedre valg (set fra DFs side), han er godt nok også akademiker, men virker langt mere folkelig og værdikrigeragtig, mere den traditionelle DF-stil, og han fik et kanonvalg til EU-parlamentet.

Men det kan være, at PK lang tid fremover som værdiordfører kan tegne partiet så stærkt, at formandsskiftet ikke kommer til at spille den store rolle.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 11-08-12 23:03

Du mener jo sikkert Kristian Thulesen Dahl - Peter hedder jo Skaarup og er jo da ganske rigtig også fra samme parti...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-08-12 05:48

Netop, netop