/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
suzuki gt550 elstartsvigt
Fra : warrior
Vist : 354 gange
50 point
Dato : 11-08-12 12:26

Når jeg påvirker startkontakten, kommer relæet med et enkelt klik hver gang jeg trykker. Alt andet stømførende virker, batteriet er servicefrit og opladet. Jeg var ved at afmontere relæet for at rense kontaktfladerne; havde ikke afmonteret til batteriet, og jeg kom til at kortslutte så der kom en kraftig gnist, Så måske er den ødelagt? Jeg har hidtil kunnet turne motoren med elstarteren når den er varm, men ikke når den er kold. Da er det ligesom blot en hvæsende lyd fra starteren. Kan det være relæet der har været for svagt og nu svigter helt, eller fordi jeg har kortsluttet? Kickstarteren virker.
Jeg vil gerne have elstarten til at virke igen, da motoren godt kan gå i stå ude i trafikken ved lave omdr., men jeg har da gerne hurtigt kunne starte den igen over elstarteren.
På forhånd tak

 
 
Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen


Dato : 11-08-12 12:34

Det kan godt være dit stat relæ der er i stykker. Men det kan også være din starter.

Kan du set at lyset dæmpes når du trykker på startkontakten? (Dette vil vise om starter trækker strøm..)

Hvis du sætter dyret i frigear og kortslutter de 2 store terminaler på dit startrelæ, kan din startmotor så turne motor?

Hvis dette ikke virker skal fejl findes omkring din startmotor, brændte kul, manglende stelforbindelse, brændt vikling, defekte kabelsko eller ligende.

MVh Benjamin


Kommentar
Fra : mig-selv


Dato : 11-08-12 16:48

Du kan skille dit relæ og vende kontaktpladen den være slidt så den ikke giver ren kontakt, men vær forsigtig med de ledninger der går ned i relæet, ellers koster et relæ ikke mange penge ved thansen eller biltema.
En anden ting kan være at din mc ikke lader som den skal, meget normalt på ældre suzuki´r,
det kan også værer din stator der er brændt af.
Har du et voltmeter, så sæt det på batteriet, der skal være en spænding på ca 16 volt
ved 5000 omdrejninger, er den under 14-15 volt, skal du regne med den er i stykker.
Har du ikke et voltmeter, så kan et værksted måle det for dig, tror ikke det vil koste dig noget.


Kommentar
Fra : mig-selv


Dato : 11-08-12 16:56

Læste ikke lige at du havde renset kontaktfladerne.
Du kan måle stator på de 3 ensfarvede ledninger og stel, der skal være en spænding på 60 volt
på alle ledningerne, er der ikke det, ja så er den defekt


Kommentar
Fra : warrior


Dato : 11-08-12 20:39

Jeg har i dag undersøgt det nærmere, og fandt ud af , at et af kablerne ikke var monteret igen efter rensningen; den var skjult inde i gummihætten der beskytter mod fugt. Starteren virker som før.
Men tak for Jeres svar

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen


Dato : 11-08-12 20:40

Fedt
Det hjælper at gå armgang til problemet... .

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : tyller01


Dato : 12-10-12 23:38

prøv og trække friske ledninger til starteren og se om den køre det er rigtigt at relæet kan være defekt
men der er også kul som kan blive slidt

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177414
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407822
Brugere : 218875

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste