/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
problem med rat og Toca race driver
Fra : ara
Vist : 469 gange
200 point
Dato : 10-08-12 15:15

Hejsa.

Jeg har købt et Logitech formula ex rat med pedaler.

Nu skulle jeg til at spille Toca race driver.

Men men men. Jeg kan ikke få spillet til at reagere på selve rattet.
Pedaler og knapperne på rattet virker fint. Men når jeg drejer på rettet sker der ikke noget.

Inde i spillet kan man sætte det op til hvordan man vil have det.
Først spørger den om "venstre" her drejer jeg så rattet til venstre.
Så spørger den om "højre" når jeg så drejer til højre slettes venstre indstillingen.

Så det bevirker at jeg kun kan dreje til en side.

Sådan er det i Toca race driver , og Toca race driver 2.

Nogen der kan hjælpe.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-08-12 20:34

Fulgte der ikke en driver cd med, eller har du en Win7x64
så er det ikke sikkert du kan få det til at virke.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 10-08-12 21:25

Citat
Inde i spillet kan man sætte det op til hvordan man vil have det.
Først spørger den om "venstre" her drejer jeg så rattet til venstre.
Så spørger den om "højre" når jeg så drejer til højre slettes venstre indstillingen.

Lyder som om at du prøver at indstille det som tastatur og ikke rat/joystick.
Der må være en indstilling i spillet hvor du kan vælge mellem tastatur og rat/joystick

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 200 point
Dato : 10-08-12 21:28

jeps, jeg havde ret, læs lige denne guide: http://www.wingmanteam.com/files/documents/webfaqs/wmgamehelp/Game_Specific_Issues/TOCA_Race_Driver_2.htm

bemærk "For Steering Mode, choose Wheel."

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 14-08-12 22:36

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Jeg havde valgt "wheel" som styring.

Men jeg skulle dreje hurtigt på rettet for at den registrerer højre og venstre.

Så nu skal der spilles TOCA