/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
murtilslutning af flexslange.
Fra : cccf
Vist : 834 gange
100 point
Dato : 10-08-12 12:33

Jeg har lavet et hul i min dobbelt mur, for at tilslutte min emhætte.
Jeg har en flexslange på 120 M/M som skal føres hen til mur.
Hvor får jeg fat i det der skal bruges i muren. ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-08-12 12:55

Kan de ikke købes i ethvert byggemarkede.
http://www.harald-nyborg.dk/81320/ventilation-og-varmeflytning

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 110 point
Dato : 10-08-12 13:02

Trælasten har noget Duka fuske-lusk plastik skrammel - teleskoprør mm. Det er nok det nemmeste.

Jeg ville så finde et ventilationsfirma, og få en stump ø125 rør og så få dem til at skaffe mig et selvlukkende jalousi til montage udv. Dvs røret laves lidt længere en vægtykkelse, og mures glat udvendig og rager ca 5 cm indenfor. Så er kunsten om du kan krænge slangen på eller skal have en reduktion. Slangen skal udenover og sikres med et spændebånd. Allerklogest undlader man slange og kører i fast rør hele vejen.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 11-08-12 11:33

Kan jeg ikke bare bruge PVC kloarkrør. ?

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 22-08-12 10:01

Tak for svaret 3773.