/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Læse wordfiler i Pages??
Fra : werter
Vist : 514 gange
100 point
Dato : 10-08-12 11:16

Skulle man ikke umiddelbart kunne læse vedhæftede word-filer i et Pages-program?

Nogle gange får jeg en tekst med helt forkert valg af "erstatningsbogstaver",

andre gange får jeg et vindue, hvor der står: Mediearkivet kan ikke bruges, fordi du ikke har adgangstilladelser, eller fordi det ikke indholder noget eller er ødelagt.

Men det kan jo hverken være forbudt eller ødelagt, når jeg lidt senere kan åbne det samme dokument - om end med bogstaver, jeg skal finde erstatning for.

Vl h W

Kommentar
Fra : netop

Dato : 10-08-12 11:25

Åbenbart ikke da Pages ikke er et Word program - sikkert derfor!

Du kan jo heller ikke læse en Word fil med Adobe Reader...

Accepteret svar
Fra : vic200

Modtaget 100 point
Dato : 10-08-12 13:42

Spørgsmål
- Ubesvarede   5
- Besvarede   17
- Annullerede   16
- Slettede   0
Ialt   38
Hvorfor annullerer du dine spørgsmål???????????

Apple skriver at man burde kunne åbne word filer i pages.

Office kompatibilitet og deling.

Det er en let læst. I ethvert format.
Sider gør det enkelt at dele dine dokumenter med kolleger og venner. Du kan åbne Microsoft Word-filer i Pages og arkivere dine Pages-dokumenter som Word-filer. Med kraftfulde grafik-og formateringsværktøjer, er det nemt at lave Word-dokumenter et fantastisk udseende i Pages. Du kan også gemme dine Pages-dokumenter, som RTF-filer eller som almindelig tekst. Eller eksportere dem som ePub eller PDF-filer - begge formater er kompatible med iBooks på din iPad, iPhone eller iPod touch. Brug e-mail løsning, Pages, Word eller PDF-dokumenter direkte fra Pages bruger OS X Mail sender. Læs mere om Pages kompatibilitet

Taget fra en apple side.

Nummer 1 er selvfølgelig at få installeret Word, det koster næsten ingen ting, eller få afsender til at sende en pdf fil som har været standard i mange år.

vic200

Kommentar
Fra : werter

Dato : 10-08-12 18:21

Tak til Vic200 for indlæg.
Jeg HAR Word (2008), men programmet driller og irriterer mig og jeg stoler meget mere på Pages, når jeg skal gemme et dokument. Åbner jeg i Word skal jeg først markere og så vælge en skrifttype, hvis bogstaver vil vise sig.

Hvorfor jeg annullerer mine spørgsmål?
Fordi de vist oftest er for specielle til at nogen kan besvare dem.
Typisk venter og venter jeg på en brugbart svar, i det mindste et svar på det, jeg spørger om. Og pludselig er der gået så lang tid, at spørgsmålet er blevet annulleret af Kandu.
Jeg mindes ikke selv at have annulleret et spørgsmål, men hvis jeg har, ville det ligne mig gårligt ikke at give bidragsyderne en forklaring.
Bemærk også at annulleringerne strækker sig over en meget lang periode.
Venlig hilsen Werterr

Kommentar
Fra : netop

Dato : 11-08-12 10:35

Citat
Bemærk også at annulleringerne strækker sig over en meget lang periode.

Skulle det være nogen undskyldning?

Kommentar
Fra : werter

Dato : 11-08-12 10:54

Til "netop":
Ikke en undskyldning, men en understregning af, at de mange spørgsmål, som jeg ikke har kunnet få noget svar på, er stillet med jævne mellemrum over lang tid; i snit mindre end 3 om året - men talt sammen kan det jo godt se ud af mange.
For mange?
Er det min fejl, at ingen har kunnet svare på mine spørgsmål?
Burde jeg have godkent nogle uoplysende svar?
Bør jeg måske f.eks. på herværende spørgsmål have godkendt "netop"'s ovenanførte svar?
Eller bør jeg måske starte på en frisk med et nyt brugernavn, så ingen får ondt af, at jeg i tidens løb har stillet mange spørgsmål, som ingen har kunnet svare på!?

Jeg hører gerne "netop"'s svar på disse spørgsmål.
Vl h Werter

Kommentar
Fra : netop

Dato : 11-08-12 12:18

Det kunne jo netop være der måske skulle være lidt respons iblandt - man får mange gange det indtryk at spørgere bare glemmer deres spørgsmål.

Derfor responsen på de i nogle tilfælde mange annullerede spørgsmål.

Det er jo derfor vic200 lige falder ind der - sikkert ikke fordi det lige er dig...

Godkendelse af svar
Fra : werter

Dato : 30-08-12 15:06

Tak for svaret vic200. Ved ikke hvad der er galt, men jeg må bare eksperimentere videre næste gang jeg får nogle wordfiler vedhæftet.
Vl h Werter