/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
vin.
Fra : sigfrid
Vist : 528 gange
200 point
Dato : 10-08-12 11:03

Jeg ved ikke hvor jeg skal spørge,kan ikke finde noget over vin så det bliver her,det høre jo noget sammen.Jeg kunne tænke mig at købe nogen flasker Cotes du RHONE E.Guigal 2005 Cuvee Philipson.Nu vil jeg gerne høre hvor lang tid de kan holde sig,så de er drikkelige.
Venlig Hilsener Sigfrid.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 10-08-12 11:35

Det var da nærliggende at spørge der hvor du har tænkt at købe flaskerne...

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 10-08-12 15:38

Måske jeg har fået nogen i gave,derfor.HilsenSigfrid.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 10-08-12 18:10

Citat
Jeg kunne tænke mig at købe nogen flasker Cotes du RHONE E.Guigal 2005 Cuvee Philipson

Måske jeg har fået nogen i gave,derfor.HilsenSigfrid. JA KLART NOK

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 200 point
Dato : 10-08-12 20:00

http://www.philipsonwine.com/default.aspx?p=24&sku=47261305

Citat
DRIKKEMODEN:VED FRIGIVELSEN OG 7-8 ÅR FREM FRA HØSTÅRET

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-08-12 22:31

Når Philipson skriver 7-8 års holdbarhed fra høståret (dvs senest næste år), er det ingen garanti, men det forudsætter givetvis også en perfekt opbevaring (lav jævn temperatur, liggende flasker, ro og mørke), så jeg ville skynde mig at smage på en eller to af flaskerne, hvis de stadig smager godt, er det bare at gå i gang med at drikke dem.

God fornøjelse!

Godkendelse af svar
Fra : sigfrid

Dato : 11-08-12 10:48

Tak for svaret pifo.Og også vagnr,men pifo var først.
I kan jo nok regne ud at jeg ikke har forstand på vin,men drikker det jeg kan lide smagen på.
Det kunne jeg med de to flasker jeg fik i gave.Men når de ikke kan holde længere er der ingen grund til at købe mange flasker.Tak for svarene.
Hilsen Sigfrid.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-08-12 11:03

Bare til orientering, så findes vinen i årgang 2007, der ovenikøbet koster mindre end 2005

http://www.philipsonwine.com/default.aspx?p=24&sku=47261307

Om den er ligeså god som 2005, tør jeg ikke sige, men den får pæne anbefalinger.

Jeg er ikke ansat hos philipson, men er ind imellem kunde, og godt tilfreds.

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 11-08-12 16:38

Tak for olysningen vagnr.
Den vil jeg da prøve at smage.
Venligst Sigfrid.