/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20430
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Forsinkede beskeder.
Fra : Oldboston
Vist : 609 gange
150 point
Dato : 09-08-12 19:30

Hvordan kan det være, at beskeder fra Mobilsvar, om at der er modtaget en telefonbesked på ens mobilnummer, ofte først dukker op flere timer efter, at telefonbeskeden er indtalt. Nogen ringer f. eks. kl. 12.00, indtaler en besked, men først ved 16-17 tiden dukker besked op på mobilen. Mobilen har IKKE været slukket i mellemtiden. Det bemærkes, at vi bor i et udkantsområde med nogenlunde rimelig dækning. Vores teleselskab er DLG, og det vil, såvidt jeg forstår, sige, at TDC står for selve telefontrafikken.

 
 
Kommentar
Fra : Eyvind


Dato : 09-08-12 19:40

Det sker også her i København. Værst er det dog når det ikke er samme selskab.

Kommentar
Fra : Oldboston


Dato : 09-08-12 21:57

Ok, men man skulle tro, at der i forbindelse med de tekniske betingelser og standarder, der sættes af Telestyrelsen, også var forskellige kvalitetsstandarder, der skulle overholdes, f. eks. med hensyn til tidsforløb mellem opkald og besked. Er tidsforløbene målt af forbrugerorganisationer eller af it-magasiner? Man kunne godt forestille sig et uvildigt forbrugerpanel, der tester den slags. I nogle tilfælde er det jo decideret et problem, hvis der går 2 - 5 timer mellem indtaling og ankomst af besked. Er årsagen mon, at der er underkapacitet på nogle af masteforbindelserne? Jeg tror ikk, at vi kan få løst problemet her i kandu.dk, men jeg er blot nysgerrig efter at forstå substansen.

Kommentar
Fra : werter


Dato : 10-08-12 13:23

Det er da vist et kendtfænomen. Sker ofte ved beskeder til mig - og når jeg ringer til en ven, er der gået op til 4 dage før beskeden er trængt igennem til svareren.
Har ringet til TDC, der er ganske forbløffede og slet ikke har nogen forklaring…

Kommentar
Fra : Oldboston


Dato : 10-08-12 15:43

Werter skal have tak for sit svar, men jeg savner stadig at få stillet min nysgerrighed, så jeg forhøjet pointene og ser, om nogen vil have ulejlighed med at give en teknisk forklaring.

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 150 point
Dato : 10-08-12 16:04

Der er ingen speciel teknisk forklaring. Det drejer sig om prioitering og kroner og øre. Alle opkal går forud for SMS mm. SMS mm. sendes på tidspunkter hvor der ikke er så meget tale, da det giver flere kugler i kassen. SMS sendt kl. 14, kan modtageren måske få kl. 24.00! Sådan er det bare!

Kommentar
Fra : Oldboston


Dato : 14-08-12 22:33

Alkas svar overrasker mig, for der kan sagtens være sms-beskeder der er særdeles vigtige og haste)nde. Men når det forholder sig sådan, må det vel betyde, at jeg hellere skal ringe op, når noget hatser, fremfor at sende en sms. Alkas svar er måske det tætteste, vi kan komme på den fulde sandhed, men det burde jo være tilgængelig viden (forbrugeroplysning. Nu giver jeg Alka points og lukker spørgsmålet. Tak for svarene.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston


Dato : 14-08-12 22:34

Tak for svaret alka.

Kommentar
Fra : alka


Dato : 15-08-12 09:49

Selv tak Oldboston. Du får ikke nogle selskaber til at oplyse om "negativ reklame". Jeg fik in formationen for nogle år siden af en bekendt der arbejde ved TDC som "mekaniker"!

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177414
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407829
Brugere : 218875

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste