/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kun højre højtaler virker på bærbar?
Fra : Gigli-Chico
Vist : 459 gange
100 point
Dato : 09-08-12 15:47

Hej alle..

Jeg skulle idag se noget på min computer hvor lyden var meget lav så jeg valgte at tage høretelefoner på. Jeg fandt ud af at venstre side af høretelefonerne ikke virkede, først troede jeg bare at stikket ikke sad helt i fordi det gør det nogle gange, men det var det ikke. Den virker i begge høretelefoner hvis jeg tager stikket lidt ud og trykker det lidt til den ene side, men ellers virker den ikke.

Jeg valgte at ringe til nogen der har med computer reparation at gøre, og jeg fik at vide at det ville være dyrt at skifte det ud, men at jeg kunne købe et USB lydkort til omkring 150 kr. Jeg tænkte ikke mere over det og så min video videre. Da jeg skiftede til en video var lyden ret høj, så jeg tog høretelefonerne ud og fandt ud af at kun min højre højtaler på min bærbar virkede. Det tror jeg bare ikke at en smart lille USB ting kan hjælpe mig med.

Men... Hvad gør jeg så? Kan det betale sig at gøre noget ved det på en 3½ år gammel bærbar, eller er det bedre bare at satse på en ny computer?

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 09-08-12 17:40

Check nu lige at du ikke har skruet balancen over til højre højtaler inden du smider penge ud på noget unødvendigt

Citat
Det tror jeg bare ikke at en smart lille USB ting kan hjælpe mig med.

Et USB lydkort vil ikke kunne få lyd ud af de indbyggede højtalere men det vil virke fint med eksterne højtalere og hovedtelefoner og dermed vil du jo kunne få stereo igen

Men som sagt check nu lige balance indstillingerne.

Godkendelse af svar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 09-08-12 19:30

Jeg havde nu heller ikke tænkt mig at købe noget nu og her. Det var bare snak til at starte med for at se hvad der måske skulle til for at få det til at virke..

Nej jeg ved godt et USB lydkort ikke ville kunne få lyden ud af de indbyggede højtalere nu tænkte jeg også mere på når jeg havde høretelefoner på eller lyd til højtalere.

Jeg havde kigget på indstillingerne og der var intet ændret, men jeg slukke min computer efter jeg havde skrevet dette indslag og har lige tændt den igen, og mærkeligt nok nu virker lyden igen, både i de indbyggede højtalere og i mine høretelefoner.. Det er meget mærkeligt, men jeg er meget glad for det virker igen.. Men jeg troede virkelig den var gået i stykker denne gang.. Mange tak for dit svar EXTERMINATOR :)