/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows update
Fra : kj
Vist : 1020 gange
300 point
Dato : 09-08-12 15:01

Her geninstalleret Windows XP professionel på kildisket HD, men da jeg går på windows update for at opdatere får jeg følgende meddelelse.
"Webstedet har fundet et problem, og kan ikke vise den side, som du søger at få vist"

fejlnummer: 0X8024400A

Hvad gør jeg, har aldrig haft problemet før.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 09-08-12 15:23

Microsoft svarer:

Dette er normalt en midlertidig conection fejl, som er grunden til MSE rapporteret "prøv senere." Kunne være en forbigående serverfejl, og du kan være i stand til manuelt at opdatere inden for et par minutter mere, eller det kan være lidt længere.

Se stillingen af ??Stephen Boots i denne tråd for yderligere

Med venlig hilsen ...

https://www.google.dk/#hl=da&q=+site:answers.microsoft.com+0X8024400A&sa=X&ei=TrkjUPirIYXWtAaa2oC4AQ&sqi=2&ved=0CFQQrQIwAA&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=1f4e4fb69a6f9d61&biw=1124&bih=534

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 09-08-12 17:54

1. check lige at uret går rigtigt. d.v.s dato/måned/år er rigtig
2. opdater windows update programmet http://download.windowsupdate.com/windowsupdate/redist/standalone/7.4.7600.226/windowsupdateagent30-x86.exe

prøv så igen

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 09-08-12 22:38

Har for nylig haft samme problem.

Microsoft har lavet om på proceduren så man skal installere SP3 før man kan køre update.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 10-08-12 09:12

Hvor finder man den rigtige SP 3, har forsøgt at installere den, men får svar om at det ikke kan lade sig gøre p.g.a det ikke er samme sprog

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 10-08-12 09:50

kj - SP3 skal selvfølgelig være på samme sprog som XP.

http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=10767

Husk at vælge sprog.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 10-08-12 10:26

jeanettesmor.
Det link du har sendt , er kun en oversigt, det er ikke et link til download af selve service pack 3.

Den servicepack jeg kan finde er til IT ansvarlige til netværksinstallation, og den kan jeg formentlig ikke bruge

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 300 point
Dato : 10-08-12 11:38

her kan du hente cd med sp3: http://www.microsoft.com/en-us/download/search.aspx?q=xp+sp3+download

Et lille spørgsmål, hvorfor har du ikke installeret xp med sp3 integreret?

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 10-08-12 13:59

EXTERMINATOR -
du kom mig lige i forkøbet

Nu kan man ikke istallere Update med SP3 som man kunne før. Som jeg skrev tidligere, proceduren er lavet om, man er nødt til at installere SP3 før Update kan køres.

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 10-08-12 14:59

Tak for svaret EXTERMINATOR.
Som svar på dit spørgsmål vedr. integrerring, kan jeg sige at den skive jeg har modtaget fra Dell for 3 år siden ikke var med SP 3, men med SP 2 , dengang var det ikke noget problem, for da gik PC'en automatisk på nettet og hentede alle opdateringer incl. SP 3. Microsoft har så nu ændret til at man ikke kan få opdateringer uden at SP er installeret. Det var endnu mere kompliceret, idet installationen ikke accepterede en dansk SP 3, men med en engelsk kører det fint. Årsagen er at Den CD jeg i sin tid fik eftersendt fra Dell, er fremstillet i Tyskland, og jeg burde have lugtet lunten, idet installationssproget var Engelsk, under installatioen ændrede jeg til Dansk.
Men nu kører den, foreløbig men 123 opdateringer.

Og så håber jeg at min datter ikke får den på gale veje igen !!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 10-08-12 20:32

Måske en ide lige at hente dette program: http://www.nliteos.com/index.html
Med det er det nemt at lave en installations-cd hvor sp3 er integreret. På den måde sparer du en masse tid og plads på computeren hvis nu du kommer ud for at skulle installere igen.