/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Kender du til Scootere ?
Fra : Gucci1704
Vist : 436 gange
100 point
Dato : 09-08-12 12:29

Hej.

Har købt en scooter til min datter. Har problemer med det ene blinklys (venstre), Ledningen som skal kobles til dette blinklys, kan vi ikke finde. Mener det skal være grøn-gul. Hvad gør vi, og hvordan gøres det ? Hvordan og hvorhen skal ledning forbindes ?
Hvor meget skal der skilles ad, for at forbinde denne ledning korrekt ?
Har ikke meget forstand på det elektriske,- som sikkert fremgår af ovenstående...Men en lille guide-hjælp, som du måske er,- er altid værd at forsøge. Det er iøvrigt en Giantoo g-buddy.

Mvh

Gucci

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-08-12 15:50

De hyppigste fejl ved den slags er en overbrændt pære. ir på holderen for pæren eller dårlig stelforbindelse ved lygten. .det er meget usandsynligt at pledningen mangler eller ikke er forbundet.
farven er bedøvende ligegyldig. og ikke til a regne med.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-08-12 17:46

Prøv at følg ledningen i modsatte side.
Ledningen går fra kontakten på håndtaget og ned gennem stellet, den kan måske skifte farve på vejen, hvis der er samlinger i ledningsnettet.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 10-08-12 16:15

Hvis det er en "Kineser" du har købt, er der ikke meget hjælp at hente. Er det en mærke scooter, kan du givet vis få hjælp -gratis - på værkstedet/forretning, der forhandler det pgl. mærke. Normalt vil du kunne fælge ledningen fra kontakten på styret til lygten.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-08-12 23:35

Virker det ikke, eller hvad sker der.
Vil give medhold i at i kineser maskiner, der ved man ikke hvad ledninger er, samt de brænder af som var det en klat loddetråd der kun har fået 12volt bare ved en lille kortslutning, der burde knalde en sikring.
Hvis du ikke har fulgt ledningen fra håndtaget og til baglygte tror jeg ikke der er hjælp at hente.
Samt hvis du har haft håndtaget skilt af, og måler med et voltmeter, kan du se det med det samme,
hvilken ledning det drejer sig om, ude ved bagerste blinklys, eller ledning,
Prøv at mål på modsatte side af knallerten, så ser du med det samme resultatet.