/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Ballofix eller humlebi ?????
Fra : myg
Vist : 626 gange
50 point
Dato : 08-08-12 21:04

Ved nyinstallering af en opvaskemaskine fik jeg med nogen lirken ballofix'en løsnet, så jeg kunne lukke forvandet. Den er helt tæt, når jeg lukker, men når der så er lukket op og opvaskeren tager vand ind lyder det som om der sidder en gal humlebi og summer med en varieret tone inde i ventilen.
Er der noget jeg kan gøre ved det, eller skal der en ny ventil på ???

Accepteret svar
Fra : netop

Modtaget 35 point
Dato : 08-08-12 21:09

Det kunne lyde som en gummipakning der sidder forkert.

Prøv at afmontere den og tjek det...

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 09-08-12 03:07

Hej myg.
Nu skriver du jo selv, at du skulle brugen nogen lirken for at åbne/lukke din ballofix.
Alene dette tyder på, at den er af ældre dato, og sikkert kalket til, evt. sat til med diverse urenheder igennem tiden.
Mit råd vil være: luk for hovedventilen og udskift din ballofix, de koster jo ikke alverden i vore dage, så er jeg sikker på din humlebi er fløjet, og husk så fremover, at massere, dvs. åbne/lukke din ballofix med jævne mellemrum, også selvom du ikke har brug for det, bare for at den ikke skal gro til i snavs eller kalk igen.
held og lykke me det .....
mvh
Bennymanden

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-08-12 09:00

Det er nok fordi den ikke åbner helt.

Jeg har selv en "Ballofix humlebi" monteret på mit blandingsbatteri, til min bruser. Når jeg lukke ned for vandmængde støjer den også.

Så du skal bare have åbnet ventilen helt igen.

Mvh Benjamin

Godkendelse af svar
Fra : myg

Dato : 28-09-12 20:41

Humlebien lever i bedste velgående, men tak for indsatsen.

bennymanden må lige svare ind på mit nye indlæg så han kan høste for et velmenende svar