/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
PC'en er helt død.
Fra : akle
Vist : 805 gange
200 point
Dato : 07-08-12 08:50

Findes der en løsning?
Jeg har en hjemmeside som fungerer fint men som jævnligt skal opdateres. Problemet er, at jeg ikke kan komme til at arbejde med, den fordi komputeren er brudt totalt sammen.
Jeg har brug for at kunne skrive en meddelelse på min hjemmeside, for at informere om hændelsen samt oplyse om en ny e-mail hvor man kan henvende sig. (Jeg har todligere kunne skrive eller rette i teksten uden om programmet, men kan ikke huske hvor og hvordan).
Håber der er en vaks sjæl der kan hjælpe mig.
Mvh Akle

PS. Nej, har har ingen back up der kan dække det sidste i pc'en.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 07-08-12 08:51

Der skal stå "Jeg har tidligere...

Kommentar
Fra : poten

Dato : 07-08-12 10:00

Kan du ikke bruge den computer du har brugt her og så tilgå hjemmesiden via dit webhotel?

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 200 point
Dato : 07-08-12 14:10

put din harddisk i sådan en 'fætter'
http://www.av-cables.dk/usb-hdd-docking-station/usb-2-0-sata-harddisk-docking-station.html

så burde du kunne hente dine data, mm.
(kan også bruges til meget andet)

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 07-08-12 14:18

der er også firmaer der kan gendanne dine data,.. fra HD
men det koster vist en hulens masse penge,

prøv evt. at google.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-08-12 16:36

Du kan logge ind på din hjemmeside ved brug af ftp
ftp://www.kandu.dk
du skal så bare bruge koderne du har fået af din web vært

Kommentar
Fra : akle

Dato : 07-08-12 17:40

'poten'
Nej, for jeg skal bruge selve programmet til hjemmesiden, og det lå på den krashede pc. Det var et GIVEAWAYOFTHE DAY-TILBUD, og jeg har været utrolig glad for programmet.
EA_HS
Det ser besnærende ud, men kan det bruges til en anden intakt pc, uden at lave ravage i denne? - For så tror jeg den er god at have i baghånd en anden gang.
'mig-selv'
De koder ligger på samme uheldige pc.
Jeg må nok bide i det sure æble, men så kan jeg ikke kontakte de kunder der allerede har henvendt sig på e-mails.
Mvh Akle

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-08-12 17:56

En dockingstation er rimelig dyr, der findes lige så gode overførelses metoder til billige penge,
du kan bruge sådan en som denne, den er dog rimelig dyr i forhold til andre derinde
http://www.qxl.dk/pris/computer-elektronik-software/hardware/harddiske-og-tilbehr-til/tilbehr-til-harddiske/ny-ide-til-sata-sata-til-ide-to-vejs-converter-til-hd/v/an684596548/

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 07-08-12 23:13

Citat
Det ser besnærende ud, men kan det bruges til en anden intakt pc, uden at lave ravage i denne?
- For så tror jeg den er god at have i baghånd en anden gang

den virker i princippet som en USB stick / pen / nøgle,
og har du flere gamle harddiske liggende, kan den fungere som fælles docstation, (extern HD)
omtrent som hvis du har flere USB stik,.. og altså (mig bekendt) uden risiko for at lave revage i anden PC,

her er en lidt billigere udgave
http://www.av-cables.dk/usb-hdd-docking-station/usb-3-0-esata-harddisk-docking-station-3-5-2-5-hdd.html

overførelses metoden som .. @mig-selv,.. viser gør vel det samme,

den kan så bare ikke,. fungere som extern HD,. hvis du fx. har flere harddiske liggende,
i det aktuelle tilfælde havde det jo været smart,
hvis du havde haft en seperat back-up HD liggende med dine vigtige data,

er det den bærebare PC du spurgte til,.. og købte først på året,
der allerede er brudt sammen,. ?
(så var det godt nok et uheldig køb)
at der så stadig må være garanti på den,.. får jo ikke dine data frem, her og nu,

Kommentar
Fra : akle

Dato : 08-08-12 00:22

EA_HS
Fremdeles synes jeg dit forslag tiltaler mig, og prisen afskrækker da ikke, hvis den kan udføre hvad den lover. At den virker som USB, Pen eller Nøgle, så burde jeg vel kunne finde ud af det.
Nej, det er ikke den bærbare computer som jeg købte i foråret. Den har jeg forresten tegnet ekstra forsikring på og den arbejder jeg på lige nu. Den der krakkede, var 3½ år gammel og er en stationær computer med Windows Vista. Der var aldrig noget i vejen med den, så selve hændelsen kom som et chok.
Mvh Akle

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 08-08-12 05:19

Citat
At den virker som USB, Pen eller Nøgle, så burde jeg vel kunne finde ud af det.

jaa,.. helt klart,.. det burde være til at overse,

Citat
Nej, det er ikke den bærbare computer som jeg købte i foråret.

jamen det var da et held,
så bruger du bare den bærebare til at læse / overføre dine data fra den (defekte) stationære,
den stationære er nok også lettere at pille harddisken ud af, og sætte i HD-docken,

hvis du er i tvivl,.. findes der en udmærket guide her, både skrift og video (dansk)
http://komputer.dk/guider/hardware/hardwareguiden

og en halv mill. på youtube (ca. ;)
http://www.youtube.com/results?search_query=how+replace+hdd+desktop&oq=how+replace+hdd+desktop&gs_l=youtube.3...2483.23135.0.23660.23.19.0.4.4.0.137.1229.18j1.19.0...0.0...1ac.Bowb1-P6ZCw

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-12 16:45

Hvis du har brugernavn og adgangskode, kan du måske tilgå din hjemmeside via ftp.
ftp virker som en "slags" stifinder hvor du bare kan håndtere filer ude på hjemmesiden.
Jeg bruger ikke ftp selv, for jeg har også direkte adgang gennem mit program "dreamweaver"

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 10-08-12 17:30

Tak for svaret EA_HS.
Nu har jeg købt "fætteren". Alle tiders er den.
Mvh Akle