/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Lime stenslag frontrude
Fra : EA_HS
Vist : 440 gange
200 point
Dato : 06-08-12 15:44

jeg har fået et meget lille (ca. ø 1.5 mm) stenslag i frontruden der irriterer mig,
overvejer at fylde hullet med en stærk hurtigtørrende ('glas'/klar lim)
men er lidt i tvivl om hvilken lim,
nogen der har gode erfaringer,.. evt. selv har prøvet sådan rep. ?

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 06-08-12 15:59

Det billigste du ka gøre er faktisk at få den rep. hos en glarmester med autoruder som specialle, det koster en små 400,- og der er så garanti på at ruden efterfølgende ikke revner...

prøv evt. carglas....

mvh
Melander

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-08-12 16:48
Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 06-08-12 16:48

Jeg holder med Melander - tror der er al for stor risico for at det kan springe op igen uden at det kan laves og så er det en hel ny forrude og det koster kassen - har du forsikring? på min koster det gratis.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 06-08-12 18:11

Hvis du selv vil udføre det kan Araldit anbefales. Jeg har brugt det på vores venstre forlygte og det har holdt i tre år nu ( også et kedeligt stenskud i glasset )

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 06-08-12 20:31

Jo,.. det er naturligvis planen at reparere / lime det selv,
.. kommer fra et arbejderhjem, hvor vi er vant til at gøre tingene selv,.. så vidt muligt,

@Klaudi
har godt set sættet,.. og det er sikkert udemærket,
men så vidt jeg kan se er det et en-gangs-sæt,..!

meningen var at finde en brugbar lim, der kan rep. flere stenslag,
altså,.. lære 'fidusen',.. det kan vel ikke koste mange kr. i materialer/pr hul,
.. omtrent som en lakstift, rep. stenslag i lakken,

@Cortina01
mener du vinduesglasset, ?
og er det mage til den her du har brugt,. ?
http://www.harald-nyborg.dk/p2358/epoxy-universal-335-24ml

Citat
Jeg holder med Melander - tror der er al for stor risico for at det kan springe op igen uden at det kan
laves og så er det en hel ny forrude og det koster kassen

.. hvad mener du,.. ?
hvis / når,. jeg først har fundet en egnet lim, kan den vel limes flere gange, ik',.. ?
er det noget du har erfaring med,. ?

og så lige,..
en glarmester (evt. auto), er absolut sidste nødløsning.

i princippet er det vel 'bare' at påføre limen og skrabe det overskydende af,
lidt efter oste-høvl metoden,.. !

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 200 point
Dato : 07-08-12 00:31

Ja, det er den viste jeg har brugt. Lod det hærde et døgns tid, og trak klingen fra en hobbykniv igennem, så det flugter med lygteglasset. Det har en svag gullig nuance i forhold til resten af glasset, men er synet uden problemer. ( Og en ny lygte er hunde dyr i forhold )

Godkendelse af svar
Fra : EA_HS

Dato : 07-08-12 14:12

Tak for svaret Cortina01.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 07-08-12 19:57

Selv tak og pøj pøj med det